چالیدره مشهد

چالیدره مشهد: سفری به دل طبیعت

چشمانم را به روی طلوع خورشید در دل کوهستان باز می کنم. نسیم خنکی که از دره می وزد صورتم را نوازش می دهد و هوای صبحگاهی با عطر خوش گیاهان وحشی مشامم را پر می کند. در دامان طبیعت بکر چالیدره هستم جایی که دلتنگی های شهری جای خود را به آرامش و زیبایی خالصانه می دهد.

چطور به این بهشت زمینی رسیدم؟ داستانش از یک سفر دور و دراز به مشهد شروع می شود. در آن سفر از جاذبه های معروف شهر خسته شده بودم و دنبال یک روز دور از هیاهو می گشتم. همین بود که اسم چالیدره را شنیدم و تصمیم گرفتم به آنجا سفر کنم.

چطور به چالیدره بروم؟ برای رسیدن به این بهشت ساحل باید از شهر مشهد به سمت روستای چشمه سبز حرکت کنید. مسیر خاکی و پر پیچ و خم است اما منظره زیبای کوهستان خستگی را از تن شما خواهد برد.

چشمه سبز نگین سبز کوهستان

روستای چشمه سبز یک مروارید فراموش شده در دامن کوهستان است. محیط زیبا و طبیعت بکر این روستا با خانه های قدیمی و باغ های سرسبز دیدنی و شگفت انگیز است. در چشمه سبز به جای صدای ماشین و شلوغی شهر صدای آب چشمه و آواز پرندگان گوش را نوازش می دهد.

چالیدره بهشت مخفی مشهد

در دل کوهستان در کنار چشمه سبز چالیدره ایجاد شده است. این دره با چشمه های خروشان آبشارهای زیبا و صخره های بلند یک منظره ی فانتزی و شگفت انگیز را به نمایش می گذارد. با هوای عطرآگین و بوی گیاهان وحشی با صدای آواز پرندگان و صدای آب چشمه با چشم اندازهای کوهستانی و باغ های سرسبز چالیدره یک منظره ی رویا گونه را ایجاد می کند.

در چالیدره هر گوشه و کناری یک دلیل برای توقف و لذت بردن است. می توانید در کنار چشمه ها استراحت کنید و از منظره ی زیبا لذت ببرید. یا با کوله ی خود به بالای کوه صعود کنید و از منظره ی فراگیر لاله ی زار لذت ببرید.

نکاتی برای سفر به چالیدره

  • بهترین زمان برای سفر به چالیدره فصل بهار و پاییز است. در این فصل ها آب و هوای مطلوب سفر شما را به یاد ماندنی خواهد کرد.
  • برای سفر به چالیدره لباس راحتی و کفش ی مناسب برای پیاده روی به همراه داشته باشید.
  • آب و غذا را در کوله ی خود بگذارید. در چالیدره هیچ فروشگاهی نیست و با خالی بودن ی کوله ی خود شاید با مشکل روبرو شوید.
  • برای حفظ طبیعت زباله ی خود را در طبیعت رها نکنید.

سفر به چالیدره یک سفر به آرامش و زیبایی است. سفر به این بهشت با احساس نزدیکی به طبیعت و با لذت بردن از هر لحظه ی آن به یاد ماندنی خواهد بود.

پرسش و پاسخ

سوال 1: برای رسیدن به چالیدره از چه وسیله ی نقلیه ی استفاده کنیم؟

پاسخ 1: برای رسیدن به چالیدره بهترین گزینه ماشین شخصی است. البته می توانید از تاکسی ی مشهد تا روستای چشمه ی سبز استفاده کنید و از آنجا با تاکسی ی روستایی به چالیدره بروید.

سوال 2: در چالیدره امکان ی چادر زدن وجود دارد؟

پاسخ 2: بله در چالیدره امکان ی چادر زدن وجود دارد. البته برای این کار باید به مکان ی مناسب و دور از چشمه ی آب و محل ی جمع شدن ی زباله انتخاب کنید.

سوال 3: در چالیدره امکان ی اتراق در هتل یا مهمان خانه وجود دارد؟

پاسخ 3: در حال حاضر در چالیدره هیچ هتل یا مهمان خانه ی وجود ندارد. اما می توانید در روستای ی چشمه ی سبز خانه ی اجاره کنید یا در هتل ی های ی مشهد اقامت کنید.

چالیدره یک جواهر پنهان در کوهستان است. با سفر به این بهشت می توانید از طبیعت ی زیبا و بکر لذت ببرید و با آرامش ی فراوان به زندگی ی روزمره ی خود باز گردید.

دکمه بازگشت به بالا