تور چین

تور چین: سفری به دنیای رنگ ها و طعم ها

همیشه دوست داشتم یه سفر پر از هیجان و تجربه های جدید داشته باشم. یه سفر که تو ذهنم یه عمر باقی بمونه و هر بار که بهش فکر می کنم لبخند رو لبم بیاره. بالاخره تصمیم گرفتم یه سفر به چین رو تجربه کنم. کشوری پر از رمز و راز و تاریخ که همیشه مرا به خودش جذب می کرد. از لحظه ورود به فرودگاه پکن حس کردم که به دنیای جدیدی وارد شدم. با خستگی سفر و هیجان شروع این ماجرا به اتاق هتل رسیدم.

پکن: شهری از تاریخ و مدرنیته

پکن پایتخت چین یه ترکیب عجیب و غریب از تاریخ و مدرنیته بود. از یه طرف دیوار بزرگ چین و کاخ ممنوعه و از طرف دیگه برج های بلند و آسمانخراش های مدرن.

دیوار بزرگ چین: مثل یه اژدها بزرگ و عظیم روی کوه ها کشیده شده بود. از بالا منظره ای بی نظیر از دشت های وسیع و کوه ها را می شد دید. میتونستم تصور کنم که چطور این دیوار در طول تاریخ نقش مهمی در حفاظت از کشور ایفا می کرد.

کاخ ممنوعه: از معماری قدیمی و باشکوه این کاخ خیره شدم. حیاط ممنوعه با آرامش و جذابیت خودش مرا به خودش کشید. در طی بازدید از کاخ من با تاریخ طولانی چین و زندگی امپراطوران قدیم آشنا شدم.

میدان تیان آن من: میدان بزرگی که با آرامش و فضای باز خودش مرا به یاد میدان نان تیان من در تهران انداخت. میدان تیان آن من با همه شلوغی و جنب و جوشش فضایی آرام و صلح آمیز را به من انتقال می داد. با گذر از میدان ساختمان میدان تیان آن من با معماری زیبا و رنگ های شاد خودش مرا به خودش جذب کرد.

حیاط های سنتی پکن: خیابان های باریک و کوچه های پنیر پکن مرا به یاد فیلم های قدیمی و فضای سنتی چین انداخت. حیاط های سنتی با گیاهان سبز و فواره های آب و معماری قدیمی و رنگارنگ خودشون فضایی آرام و روشن را به من منتقل می کردند. در کافه های کوچک این حیاط ها می توانستم از طعم چای سنتی چینی و خوراکی های محلی لذت ببرم.

معابد بودایی و تائوئیستی: معابد بودایی و تائوئیستی با معماری منحصر به فرد و فضای روحانی خودشون مرا به خودشون جذب کردند. در فضای آرام و مذهبی این معابد می توانستم به روح و جان خودم آرامش بخشیدم.

شانگری لا: دنیای رویا و واقعیت

از پکن به شانگری لا رفتم. شانگری لا یه شهر کوچک در منطقه تیبت است که با طبیعت زیبا و کوه های بلند و دره های عمیق خودش مرا به دنیای رویا و واقعیت برد.

دریاچه ناگچو: دریاچه ناگچو با آب نیلگون و کوه های سفید اطرافش یه منظره بی نظیر و فراموش نشدنی بود. در کنار این دریاچه می توانستم از هوای پاک و طبیعت بکر لذت ببرم.

کوه یولونگ: کوه یولونگ با ارتفاع 5596 متر یه چالش جالب برای کوهنوردان بود. من که از کوهنوردی ترس داشتم تنها از دور به این کوه بزرگ و قدرتمند نگاه کردم و از زیبایی و عظمت اون لذت بردم.

معابد بودایی در شانگری لا: معابد بودایی در شانگری لا فضایی مذهبی و آرام را به من منتقل می کردند. معماری این معابد با رنگ های شاد و تزئینات منحصر به فردش مرا به خودش جذب کرد.

لیجیانگ: شهری از رودها و پل ها

از شانگری لا به لیجیانگ رفتم. لیجیانگ یه شهر زیبا با رودهای متعدد و پل های سنتی بود.

رودخانه یونشوی: رودخانه یونشوی رودخانه اصلی لیجیانگ با آب زلال و شاد خودش فضایی آرام و روشن را به من منتقل می کرد. در کنار رودخانه می توانستم از قدم زدن در بین پل های سنتی و خانه های قدیمی و فضای دنج و صمیمی این شهر لذت ببرم.

خانه های سنتی: خانه های سنتی لیجیانگ با معماری قدیمی و حیاط های زیبا و رنگارنگ خودشون فضایی روشن و شاد را به من منتقل می کردند. در این خانه ها می توانستم از حرف زدن با مردم محلی و شناخت فرهنگ و آداب و رسوم اونها لذت ببرم.

Kunming: بهشت گل ها

از لیجیانگ به کونمینگ رفتم. کونمینگ شهری در جنوب چین با طبیعت زیبا و باغ های گل و فضای آرام و روشن خودش مرا به خودش جذب کرد.

باغ گل های کونمینگ: باغ گل های کونمینگ با گونه های متعدد گل و گیاه یک بهشت برای علاقه مندان به گیاهان بود. از بوی گل های رنگارنگ و زیبایی باغ لذت بردم.

دریاچه چوخیانگ: دریاچه چوخیانگ دریاچه ای زیبا با آب زلال و کوه های سبز اطرافش فضایی آرام و روشن را به من منتقل می کرد. در کنار دریاچه می توانستم از قدم زدن در بین باغ های گل و تماشای پرندگان و فضای آرام و صمیمی این محل لذت ببرم.

Guangzhou: شهری از تجارت و غذا

از کونمینگ به گوانگژو رفتم. گوانگژو یه شهر شلوغ و پر جنب و جوش با فضای تجاری و غذا مرا به خودش جذب کرد.

بازار قوی: بازار قوی یه بازار بزرگ و شلوغ با فروشگاه های متعدد و محصولات گوناگون مرا به خودش جذب کرد. از تماشای مردم و فضای شاد و پر جنب و جوش بازار لذت بردم.

غذاهای محلی: غذاهای محلی گوانگژو با طعم های ناب و طبیعی مرا به خودش جذب کرد. از طعم خوشمزه و ناب غذاهای محلی لذت بردم.

نکات عملی برای سفر به چین

  • قبل از سفر به چین ویزا گرفتن تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل ضروری است.
  • زبان انگلیسی در چین به طور گسترده استفاده نمیشود بنابراین یادگیری چند جمله چینی مفید خواهد بود.
  • پول چینی یوان واحد ارزی چین است بنابراین بهتر است قبل از سفر یوان تهیه کنید و یا کارت اعتباری با امکان پرداخت با یوان داشته باشید.
  • بهتر است قبل از سفر اطلاعات درباره آداب و رسوم مردم چین را مطالعه کنید و با آداب و رسوم محلی آشنا شوید.

نتیجه گیری

سفر به چین یه تجربه فراموش نشدنی برای من بود. از تاریخ و فرهنگ این کشور طبیعت زیبا غذاهای خوشمزه و مردم مهربان و صلح آمیز لذت بردم.

پرسش و پاسخ

1- بهترین فصل برای سفر به چین چه فصلی است؟
بهترین فصل برای سفر به چین بهار و پاییز است. در این فصل ها هوا مناسب برای گردشگری است و شرایط آب و هوایی مطلوب است.

2- هزینه سفر به چین چقدر است؟
هزینه سفر به چین به مدت سفر نوع اقامت نوع پرواز و مکان های گردشگری که مورد نظر شما است بستگی دارد.

3- برای سفر به چین چه لباس هایی باید با خود ببرم؟
لباس های راحتی که برای پیاده روی مناسب باشند لباس گرم برای زمستان لباس آفتابی برای تابستان و لباس مناسب برای بازدید از مکان های مذهبی نیاز خواهید داشت.

دکمه بازگشت به بالا