باداب سورت

سفری به قلب طبیعت: قصه باداب سورت

در دنیای امروز که شلوغی و سرعت زندگی نفسمان را بند آورده گاهی نیاز به فرار به جایی آرام و مملو از زیبایی داریم. جایی که صدای طبیعت به گوشمان برسد و چشممان به رنگ های شگفت انگیز یک شاهکار طبیعی خیره شود.

باداب سورت جایی در دل استان مازندران همان پناهگاه مطلوب است. این چشمه های آب معدنی شگفت انگیز نه تنها یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد هستند بلکه یک گنجینه ی زمین شناسی ارزشمند نیز محسوب می شوند.

سفر به دنیای رنگ ها

اولین بار که باداب سورت را دیدم فکر کردم وارد یک نقاشی شگفت انگیز شده ام. چشمه های آب با رنگ های نارنجی قرمز و زرد در کنار هم در تضاد با سبزی طبیعت حرفه ای از رنگ و شکل را به نمایش گذاشته بودند. آب های معدنی با محتوای آهن و سنگ های آهکی در طی سال ها رسوب کرده و حوضچه های رنگارنگ و موج داری را به وجود آورده اند.

در کنار این حوضچه های رنگارنگ گیاهان سبز و درختان تنومند زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده اند. هوای تمیز و بوی خاکی طبیعت همه حس های من را در بر گرفته بود. در آن لحظه تمام مشکلات و فکرهای روزمره فراموش شدند و تنها آرامش و زیبایی طبیعت در ذهنم بود.

تجربه غیرقابل وصف باداب سورت

با رسیدن به باداب سورت راه سنگلاخی منتهی به چشمه ها شروع می شود. با هر قدم که به سمت چشمه ها برمی دارم منظره زیباتر می شود. رنگ های حوضچه ها من را به خود جذب می کند و موج آب های آرام در آن ها حس انرژی مثبت را به من منتقل می کند.

در کنار چشمه های آب معدنی محدوده ای برای استراحت وجود دارد. من خود را در آغوش طبیعت رها کردم و چشمانم را به منظره شگفت انگیز باداب سورت دوختم. آرامش و زیبایی محیط من را به خود جذب کرده بود و حس خستگی روزمره را به کلی فراموش کرده بودم.

غرق در افسانه های باداب سورت

باداب سورت تنها یک جاذبه طبیعی نیست بلکه یک میراث فرهنگی نیز محسوب می شود. اهالی منطقه داستان های زیادی درباره این چشمه ها روایت می کنند. برخی بر این باورند که آب این چشمه ها خواص درمانی دارد. با این که اثبات علمی این موضوع وجود ندارد اما حس آرامش و انرژی مثبت که در این منطقه حاکم است نمی توان آن را انکار کرد.

نکاتی برای سفر به باداب سورت

راه دسترسی:

  • باداب سورت در 30 کیلومتری شهرستان ساری و در جاده ساری – کیاسر قرار دارد.
  • می توانید از ماشین شخصی یا اتوبوس برای رسیدن به این منطقه استفاده کنید.
  • راه دسترسی به باداب سورت سنگلاخی است بنابراین نیاز به ماشین با قابلیت عبور از راه خاکی وجود دارد.

زمان مناسب برای سفر:

  • بهتر است در فصل بهار یا پاییز به باداب سورت سفر کنید.
  • در تابستان هوا گرم و در زمستان هوا سرد و برفی است.

نکات مهم:

  • باداب سورت در ارتفاع 1840 متری قرار دارد. بنابراین به لباس گرم نیاز خواهید داشت.
  • آب چشمه ها خیلی سرد است و مناسب برای شنا نیست.
  • در محوطه چشمه ها هیچ نوع فروشگاهی وجود ندارد. بنابراین بهتر است غذا و نوشیدنی خود را با خود ببرید.
  • برای حفظ سلامتی چشمه ها از ریختن زباله در محوطه چشمه ها خودداری کنید.

تجربه طبیعت در باداب سورت

باداب سورت تنها یک جاذبه طبیعی نیست. این چشمه ها یک تجربه منحصر به فرد از زیبایی و آرامش طبیعت را به شما ارائه می دهند. با سفر به این منطقه حس طبیعت را به طور کامل تجربه خواهید کرد.

پرسش و پاسخ:

1. آیا باداب سورت در تمام فصل ها قابل بازدید است؟

بله باداب سورت در تمام فصول قابل بازدید است. اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل بهار و پاییز است.

2. آیا در محوطه باداب سورت امکان اتراق و چادر زدن وجود دارد؟

متاسفانه امکان اتراق و چادر زدن در محوطه باداب سورت وجود ندارد. اما در نزدیکی این منطقه فضای مناسب برای چادر زدن وجود دارد.

3. آیا آب چشمه های باداب سورت خواص درمانی دارد؟

با این که اثبات علمی این موضوع وجود ندارد اما اهالی منطقه بر این باورند که آب این چشمه ها خواص درمانی دارد.

نتیجه گیری:

باداب سورت یک گنجینه طبیعی منحصر به فرد است که هر مسافری را به خود جذب می کند. زیبایی رنگ ها آرامش محیط و افسانه های کهن این چشمه ها تجربه فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر به دنبال یک سفر به دنیای طبیعت هستید باداب سورت انتخاب مناسبی برای شما است.

دکمه بازگشت به بالا