فیلم های کمدی ایرانی که ارزش دیدن دارند

فیلم های کمدی ایرانی که ارزش دیدن دارند: یه لیست باحال و خنده دار!

خسته اید از کلیشه ها و فیلم های تکراری؟ دنبال یه فیلم می گردید که بهتون یه خنده ی حسابی ببخشه؟ پس با ما همراه باشید تا با هم یه لیست باحال و خنده دار از فیلم های کمدی ایرانی رو مرور کنیم که واقعا ارزش دیدن دارند. از فیلم های کلاسیک تا آثار جدیدتر همه چیز رو در این لیست پیدا می کنید.

فیلم های کلاسیک با یه خنده ی نوستالژیک

"مَرگِ یزدگرد" (1358): با بازی درخشان بهروز وثوقی و فروزان این فیلم یه کمدی سیاه با طنز تلخ و انتقادی هست که به شدت ارزش دیدن داره. "مَرگِ یزدگرد" یه نگاه طعنه آمیز به جامعه ی زمان خودش داره و با وجود گذشت سال ها هنوز هم موضوعاتش برای مخاطب ایرانی جذاب و قابل تامل هست.

"هامون" (1365): این فیلم ساخته ی داریوش مهرجویی از یه طرف یه کمدی تلخ و انتقادی و از یه طرف یه درام عاشقانه ی غمگین هست. فیلم با شوخ طبعی به مشکلات زندگی روزمره و مشکلات زوج های جوان می پردازه و بازی خسرو شکیبایی در نقش "هامون" یکی از برجسته ترین نقش آفرینی های تاریخ سینمای ایران محسوب میشه.

"آژانس شیشه ای" (1376): "آژانس شیشه ای" یک فیلم پرفروش و محبوب با کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا هست که با ساخته شدن فیلم "آژانس شیشه ای 2" در سال 1398 باز هم موضوعش به روز شد و به مخاطب ایرانی یادآوری شد که این فیلم همچنان بعد از چند سال هم مورد توجه هست.

"دایره" (1389): این فیلم با بازی هدیه تهرانی و حامد بهداد با ساخته شدن فیلم "دایره" در سال 1389 موضوع فیلم به روز شد و با به کارگیری تکنیک های جدید فیلمسازی و درام های مختلف توجه مخاطب ایرانی رو به خودش جلب کرد.

فیلم های کمدی با طعم جدید

"مِهِرِ ماه" (1399): این فیلم یه کمدی رمانتیک و طنز با بازی رضا عطاران و مهناز افشار هست. داستان فیلم درباره یه مرد و یه زن هست که در یه موقعیت خنده دار و عجیب در کنار هم قرار می گیرن. این فیلم یه کارگردانی با طعم جدید از حمید نعمت الله هست.

"خالتور" (1394): این فیلم با کارگردانی آرش معیریان و بازی رضا عطاران و جواد عزتی یه کمدی با طعم طنز سیاه هست. فیلم به موضوع فساد و ریا در جامعه می پردازه و با شوخ طبعی و استفاده از دیالوگ های خنده دار یه انتقاد جدی به مشکلات جامعه می کنه.

"لِیتِه" (1398): این فیلم با بازی رضا عطاران و جواد عزتی و ساره بیات یه کمدی طنز با داستانی جدید و خلاقانه هست. فیلم به موضوع اختلاف بین نسل قدیم و جدید می پردازه و با شوخ طبعی و بازی های خنده دار مخاطب رو با مسائل جدید و چالش های روزمره آشنا می کنه.

"طلا" (1399): این فیلم با بازی پگاه آهنگرانی و هادی حجازی فر یه کمدی غمگین و تلخ با داستانی ناراحت کننده و هشدار دهنده هست. فیلم به موضوع فقر و ناامیدی در جامعه می پردازه و با ساخته شدن فیلم "طلا" در سال 1399 موضوع فیلم به روز شد و با به کارگیری تکنیک های جدید فیلمسازی و درام های مختلف توجه مخاطب ایرانی رو به خودش جلب کرد.

فیلم های کمدی با داستانی نو

"مَردِ نامرئی" (1399): این فیلم با بازی رضا عطاران و ساره بیات یه کمدی با داستانی نو و خلاقانه هست. فیلم به موضوع عشق و رابطه بین دو شخص با ویژگی های خاص می پردازه و با شوخ طبعی و بازی های خنده دار مخاطب رو با داستانی جذاب و شگفت آور آشنا می کنه.

"هِدِیِه" (1399): این فیلم با بازی هدیه تهرانی و حامد بهداد یه کمدی با داستانی ناراحت کننده و هشدار دهنده هست. فیلم به موضوع طلاق و مشکلات رابطه بین دو شخص با شخصیت های مختلف می پردازه و با ساخته شدن فیلم "هِدِیِه" در سال 1399 موضوع فیلم به روز شد و با به کارگیری تکنیک های جدید فیلمسازی و درام های مختلف توجه مخاطب ایرانی رو به خودش جلب کرد.

"چَشم ها" (1400): این فیلم با بازی جواد عزتی و ساره بیات یه کمدی با داستانی شگفت آور و عجیب هست. فیلم به موضوع رابطه بین دو شخص با شخصیت های خاص و مختلف می پردازه و با ساخته شدن فیلم "چَشم ها" در سال 1400 موضوع فیلم به روز شد و با به کارگیری تکنیک های جدید فیلمسازی و درام های مختلف توجه مخاطب ایرانی رو به خودش جلب کرد.

فیلم های کمدی با یک موضوع جدید

"قهرمان" (1400): این فیلم با بازی امیر جدیدی و صبا کامکار یه کمدی با داستانی جدید و خلاقانه هست. فیلم به موضوع عشق و رابطه بین دو شخص با ویژگی های خاص می پردازه و با ساخته شدن فیلم "قهرمان" در سال 1400 موضوع فیلم به روز شد و با به کارگیری تکنیک های جدید فیلمسازی و درام های مختلف توجه مخاطب ایرانی رو به خودش جلب کرد.

"شِکَستِ خاموشی" (1401): این فیلم با بازی رضا عطاران و جواد عزتی یه کمدی با داستانی جدید و خلاقانه هست. فیلم به موضوع عشق و رابطه بین دو شخص با ویژگی های خاص می پردازه و با ساخته شدن فیلم "شِکَستِ خاموشی" در سال 1401 موضوع فیلم به روز شد و با به کارگیری تکنیک های جدید فیلمسازی و درام های مختلف توجه مخاطب ایرانی رو به خودش جلب کرد.

"بَعدِ از تِیِفِرِ" (1401): این فیلم با بازی ساره بیات و حامد بهداد یه کمدی با داستانی جدید و خلاقانه هست. فیلم به موضوع عشق و رابطه بین دو شخص با ویژگی های خاص می پردازه و با ساخته شدن فیلم "بَعدِ از تِیِفِرِ" در سال 1401 موضوع فیلم به روز شد و با به کارگیری تکنیک های جدید فیلمسازی و درام های مختلف توجه مخاطب ایرانی رو به خودش جلب کرد.

فیلم های کمدی با یک موضوع جدید

"تِیِفِرِ" (1401): این فیلم با بازی ساره بیات و حامد بهداد یه کمدی با داستانی جدید و خلاقانه هست. فیلم به موضوع عشق و رابطه بین دو شخص با ویژگی های خاص می پردازه و با ساخته شدن فیلم "تِیِفِرِ" در سال 1401 موضوع فیلم به روز شد و با به کارگیری تکنیک های جدید فیلمسازی و درام های مختلف توجه مخاطب ایرانی رو به خودش جلب کرد.

"بَعدِ از تِیِفِرِ" (1401): این فیلم با بازی ساره بیات و حامد بهداد یه کمدی با داستانی جدید و خلاقانه هست. فیلم به موضوع عشق و رابطه بین دو شخص با ویژگی های خاص می پردازه و با ساخته شدن فیلم "بَعدِ از تِیِفِرِ" در سال 1401 موضوع فیلم به روز شد و با به کارگیری تکنیک های جدید فیلمسازی و درام های مختلف توجه مخاطب ایرانی رو به خودش جلب کرد.

نکات مهم درباره ی فیلم های کمدی ایرانی

موضوع و داستان: فیلم های کمدی ایرانی معمولا به موضوعات روزمره و آشنا برای مخاطب ایرانی می پردازن. مشکلات خانوادگی روابط عاطفی مشکلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی از جمله موضوعات محبوب در فیلم های کمدی ایرانی هست.

بازیگران: بازیگران ایرانی معمولا در فیلم های کمدی نقش های خنده دار و محبوب رو بازی می کنن. بازیگران معروف و محبوب مثل رضا عطاران جواد عزتی ساره بیات هدیه تهرانی حامد بهداد و پگاه آهنگرانی از جمله بازیگران موفق در ژانر کمدی هست.

طعم طنز: طنز در فیلم های کمدی ایرانی معمولا به صورت "طنز سیاه" و "طنز تلخ" هست. فیلم های کمدی ایرانی اغلب به موضوعات اجتماعی و سیاسی می پردازن و با شوخ طبعی و استفاده از دیالوگ های خنده دار یه انتقاد جدی به مشکلات جامعه می کنن.

جدول مقایسه ای فیلم های کمدی ایرانی

فیلم کارگردان بازیگران موضوع تاریخ ساخت
"مَرگِ یزدگرد" بهمن فرمان آرا بهروز وثوقی فروزان طنز سیاه 1358
"هامون" داریوش مهرجویی خسرو شکیبایی طنز تلخ 1365
"آژانس شیشه ای" ابراهیم حاتمی کیا جمشید هاشم پور رضا کیانیان طنز سیاسی 1376
"مِهِرِ ماه" حمید نعمت الله رضا عطاران مهناز افشار طنز رمانتیک 1399
"خالتور" آرش معیریان رضا عطاران جواد عزتی طنز سیاه 1394

نتیجه گیری

فیلم های کمدی ایرانی از موضوعات و سبک های متنوع و جذابی استفاده می کنن و یه گزینه مناسب برای خنده و تفریح هستن. با دیدن این فیلم ها می تونید با طنز و شوخ طبعی با مشکلات جامعه و زندگی روزمره روبه رو بشید و به خنده و تفریح بپردازید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین فیلم کمدی ایرانی از نظر شما کدام است؟

این یک سوال سلیقه ای هست و بستگی به علاقه مندی هر فرد داره. اما به طور کلی فیلم های "مَرگِ یزدگرد" و "هامون" از جمله فیلم های کلاسیک و ماندگار کمدی ایرانی هستن که ارزش دیدن رو دارن.

2. فیلم های کمدی ایرانی چه نکات مثبت و منفی دارن؟

فیلم های کمدی ایرانی معمولا به موضوعات آشنا برای مخاطب ایرانی می پردازن و با طنز و شوخ طبعی به مشکلات جامعه و زندگی روزمره می پردازن. اما بعضی از فیلم های کمدی ایرانی هم کلیشه ای و تکراری هستن و از طنز سطحی و تکرار شده استفاده می کنن.

3. چگونه می توان فیلم های کمدی ایرانی جدید رو پیدا کرد؟

سایت های فیلم و سریال مثل فیلیمو نماوا و تیوا از جمله منابع مناسب برای پیدا کردن فیلم های کمدی ایرانی جدید هستن. همچنین می توان با دنبال کردن صفحات اجتماعی فیلم و سریال و کارگردان های معروف از فیلم های جدید مطلع شد.

دکمه بازگشت به بالا