بهترین سریال های ایرانی جدید ۱۴۰۲

بهترین سریال های ایرانی جدید ۱۴۰۲: از هوش مصنوعی تا داستان های هیجان انگیز

خب رفقا سال ۱۴۰۲ هم داره به سرعت میگذره و یه عالمه سریال جدید ایرانی دیدیم. از سریال های کمدی تا درام از ژانر عاشقانه تا علمی-تخیلی همه چی بود! اما کدومشون واقعا ارزش دیدن رو داشتند؟ تو این مقاله میخوایم بهتون بگیم که بهترین سریال های ایرانی جدید ۱۴۰۲ کدومان و چرا باید اون ها رو ببینید.

سریال «جیران»: عشقی پر از پیچ و خم در دل تاریخ

جیران یه سریال تاریخی عاشقانه بود که داستان عشق جیران و ناصرالدین شاه قاجار رو به تصویر کشیده. این سریال با بازیگران مطرحی مثل پریناز ایزدیار و محمدرضا گلزار و کارگردانی حسن فتحی از جمله سریال های پربیننده در سال ۱۴۰۲ بود.

اما جیران چرا اینقدر محبوب شد؟ اول از همه دکور و لباس های سریال بسیار شیک و با جزئیات بود. موسیقی سریال هم فوق العاده بود و حس و حال اون زمان رو به خوبی منتقل میکرد. داستان سریال هم پر از پیچ و خم و راز بود و بینندگان رو تا آخر مجذوب خودش میکرد.

سریال «خاتون»: داستان قهرمانانه در هفته های اول جنگ جهانی دوم

سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان و بازی نگار جواهریان داستان زن مقاومی رو روایت میکرد که در اوایل جنگ جهانی دوم در فضای سیاسی مضطرب و ناآرام تهران با اتفاقات جدیدی مواجه میشه.

اما خاتون از چه نقطه نظری جذاب بود؟ بازی خوب بازیگران داستان پر کشش و اتفاقات هیجان انگیز و همچنین نمایش شرایط سخت و چالش برانگیز مردم در زمان جنگ از مهمترین عوامل محبوبیت این سریال بود.

سریال «می خواهم زنده بمانم»: از داستان عاشقانه تا راز و توطئه

سریال «می خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام مکریان و بازی پریناز ایزدیار و حسین یاری با داستانی عاشقانه و پُر از راز و توطئه بینندگان رو به خودش جذب کرد.

اما داستان این سریال چی بود؟ داستان درباره یه زن جوان هست که در گیر یه قتل مرموز میشه و برای اثبات بی گناهی خودش باید راست و درست را از باورهای مردم و حتی عشق زندگیش پیدا کنه.

سریال «جشن بر خط»: از طنز و عشق تا پیچیدگی های زندگی در فضای مجازی

سریال «جشن بر خط» به کارگردانی سعید آقاخانی و بازی حمید فرخ نژاد و آزاده صمدی در مورد زندگی افراد در فضای مجازی و چالش های آن بود.

اما این سریال چرا ارزش دیدن داشت؟ اتفاقات جالب و طنز آمیز داستان و همچنین نمایش پیچیدگی های رابطه و عشق در فضای مجازی و تاثیر آن بر زندگی افراد از مهمترین عوامل جذابیت این سریال بود.

سریال «زخم»: داستان آدم های در گیر با گذشته و آینده

سریال «زخم» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و بازی حمید گودرزی و رویا میرعلمی داستان زندگی افراد با گذشته و آینده نامعلوم رو روایت می کرد.

اما این سریال چرا برای بینندگان جالب بود؟ موضوع جدی داستان و بازی خوبی که بازیگران از خودشون به نمایش گذاشتند باعث شد که این سریال به طور جدیدی به موضوع مهم گذشته و آینده زندگی انسان بپردازه.

سریال «هم رفیق»: قصه دوستی و رابطه در زمینه عاشقانه

سریال «هم رفیق» به کارگردانی رضا عطاران و بازی رضا عطاران و مهدی هاشمی داستان دوستی و رابطه دو نفر رو در زمینه عاشقانه روایت می کرد.

اما این سریال چرا موفق بود؟ داستان طنز و عاشقانه سریال و همچنین بازی خوب بازیگران و کارگردانی مناسب از عوامل اصلی محبوبیت این سریال بود.

سریال «قورباغه»: روایت یه ماجراجویی پر از هیجان و راز

سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی و بازی نوید محمدزاده و صبا کامکار یه سریال هیجان انگیز و راز آلود بود که داستان یه گروه از افراد با گذشته مرموز رو روایت می کرد.

اما چرا این سریال تفاوت داشت؟ داستان جالب و هیجان انگیز کارگردانی خلاقانه و همچنین بازی خوب بازیگران از عوامل اصلی محبوبیت این سریال بود.

سریال «یاغی»: داستان یه جوان تو مقابله با نظم جامعه

سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت و بازی طاها رحیمی و دیبا زاهدی داستان یه جوان و مبارزه او با نظم جامعه و اتفاقات پیرامونش رو روایت می کرد.

اما این سریال چرا اینقدر توجه رو به خودش جذب کرد؟ بازی خوبی که طاها رحیمی از خودش به نمایش گذاشت داستان محبوب و هیجان انگیز و کارگردانی خلاقانه و انرژی بالا از عوامل اصلی محبوبیت این سریال بود.

جدول مقایسه سریال ها:

عنوان سریال کارگردان بازیگران ژانر امتیاز IMDb
جیران حسن فتحی پریناز ایزدیار محمدرضا گلزار تاریخی عاشقانه 7.5
خاتون تینا پاکروان نگار جواهریان تاریخی جنگی 8.0
می خواهم زنده بمانم شهرام مکریان پریناز ایزدیار حسین یاری درام عاشقانه 7.8
جشن بر خط سعید آقاخانی حمید فرخ نژاد آزاده صمدی کمدی عاشقانه 7.3
زخم محمد حسین لطیفی حمید گودرزی رویا میعلمی درام 7.0
هم رفیق رضا عطاران رضا عطاران مهدی هاشمی کمدی عاشقانه 7.2
قورباغه هومن سیدی نوید محمدزاده صبا کامکار هیجان انگیز 8.2
یاغی محمد کارت طاها رحیمی دیبا زاهدی درام جنایی 8.5

حرف آخر:

خب دیدید که سال ۱۴۰۲ با سریال های جدید و جالب ایرانی پر بود. هر کدوم از این سریال ها با ویژگی های خاص خودشون موفق شدند که بینندگان رو به خودشون جذب کنند. امیدواریم که این مقاله کمکتون کرده باشه تا بهترین سریال ها رو برای تماشا انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ:

1. بهترین سریال ایرانی سال ۱۴۰۲ کدام است؟

  • انتخاب بهترین سریال بستگی به سلیقه شما داره. اما سریال های «قورباغه» و «یاغی» با امتیاز بالای IMDb و داستان های هیجان انگیز و جذاب خودشون موفق شدند که توجه زیادی رو به خودشون جذب کنند.

2. سریال های ایرانی جدید در کجا در دسترس هستند؟

  • این سریال ها رو میتونید در سایت های ویدئویی مختلف مانند نماشا فیلیمو و … مشاهده کنید.

3. آیا همه این سریال ها برای تمام سنین مناسب هستند؟

  • خیر برخی از این سریال ها ممکن است برای تمام سنین مناسب نباشند. بهتر است قبل از تماشا به رده بندی سن آنها توجه کنید.

دکمه بازگشت به بالا