لوازم خانگی

هوش مصنوعی، عقل مصنوعی، اخلاق مصنوعی


به خاطر دارم سالها پیش به شوخی به یکی از دوستانم گفتم که اگر در خانه مدتی سرفه کنید ممکن است گوگل به شما هشدار دهد. به نظر می رسد این شوخی به یک شوخی جدی تبدیل شده است. در آینده نزدیک ، خانه های ما همچنین می توانند به دستیار هوشمند Google Home مجهز شوند. یک مددکار عاقل که 24 ساعت در روز به مکالمات ما گوش می دهد تا از دستورات ما اطاعت کند. وارد شدن مخفیانه سخت است هوش مصنوعی زندگی ما در حال حاضر آغاز شده است و به زودی با پیشرفت تکنولوژی در همه جا اردو زده می شود. از تلفن های همراه ، تبلت ها و ساعت های هوشمند گرفته تا خودروها ، ابزارهای واقعیت مجازی ، روبات ها و حتی لوازم خانگی. پدیده ای به نام اینترنت اشیاء نیز به ارتباط این محصولات با هوش مصنوعی کمک می کند. تصور دنیای اطراف ما به طور کامل می تواند کمی شما را عصبی کند. البته ، هنوز نیازی به نگرانی نیست. زیرا به نظر نمی رسد صرف دخالت در مشارکت در زندگی به ما آسیب برساند. البته اگر خیلی هوشمند نباشد.

01 - هوش مصنوعی

بزرگترین نگرانی من در مورد هوش مصنوعی عدم انتخاب هوش بدون انتخاب است. حتی در موجودات زنده ، ما بر اساس انتخاب آنها درباره هوش قضاوت می کنیم و به نظر می رسد هرچه موجودی باهوش تر به نظر برسد ، قدرت انتخاب بیشتری دارد و بنابراین آزادی بیشتری نیز دارد و اقتدار آنها نیز بیشتر است. مهمتر از همه ، هرچه موجودات باهوش تر باشند ، به آزادی و قدرت بیشتری نیاز دارند. انسانها باهوش ترین افراد هستند و به همین دلیل محدودیت های جبری در انتخاب های خود را تحمل نمی کنند. بنابراین ، اگر عقل واقعاً هوشمند باشد ، بعید است که در نهایت از ما قدرت و آزادی بخواهد. حتی اگر عقل این تقاضا را نداشته باشد ، مسافران در نقاط مختلف جهان می توانند این تجربه خطرناک را تجربه کنند.

س questionال بزرگ این است که آیا هوش به تنهایی کافی است؟ آیا انتخاب های شخصی ما فقط به هوش بستگی دارد؟ اینجاست که پدیده های پیچیده تری مانند تفکر و رفتار آغاز می شود. کافی است به زندگی و انتخاب های خود نگاه کنید تا به خوبی بدانید که انتخاب های ما تنها به هوش بستگی ندارد. ممکن است راههای بسیار هوشمندانه ای برای رسیدن به هدف به ذهن ما خطور کند ، اما چون آنها را عاقلانه یا منطبق با اصول اخلاقی نمی دانیم ، از آنها اجتناب می کنیم. بنابراین ، اگر او می خواهد در هوش رشد کند ، واقعاً به نوعی از هوش مصنوعی و اخلاق مصنوعی در جایی نیاز دارد. اما هوش و رفتار پدیده های بسیار پیچیده تری نسبت به هوش هستند ، که علیرغم تلاش بی پایان فیلسوفان و دانشمندان مختلف در طول تاریخ ، ما هنوز آنها را خوب درک نکرده ایم. با این حال ، حتی اگر فکر می کنیم روزی ذهن ها و رفتارهای مصنوعی پدیدار می شوند ، طبیعت انسان نشان می دهد که گاهی اوقات هیچ چیز بر خواسته های افراد باهوش مقدم نیست!

کانال تلگرام ای بی سی مگ مگ

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا