آشپزی

طرز تهیه نان رول دارچینی آسان؛ شیرینی محبوب سوئدی‌ها


نان یا رول دارچینی یک کیک خوشمزه است که در اصل سوئدی است و یک دسر خوشمزه ، دانمارک. این دسر خوشمزه در اوایل قرن بیستم هنگامی که دارچین از آسیا به اروپا آمد ، درست شد.

در دانمارک به این شیرینی های زیبا چوب دارچین می گویند و اغلب با قهوه یا شیر سرو می شود. این شیرینی سنتی در سوئد بسیار محبوب است به طوری که هر ساله به عنوان جشنواره دارچین در 4 اکتبر جشن گرفته می شود.

اندازه رول دارچین متفاوت است. اندازه کوچک حدود 5 سانتی متر قطر و اندازه بزرگ حدود 10 سانتی متر است. این شیرینی های خوشمزه را می توانید برای صبحانه یا شام با قهوه ، چای یا شیر میل کنید. به جلسه نقاشی بپیوندید و طرز تهیه رول دارچین ، یکی از محبوب ترین در جهان را بیاموزید.

رول دارچین بدون مخمر

مواد لازم برای رول دارچین

  • لواش یا آرد کیک: 5 پیمانه
  • جنگ: 2.5 قاشق چایخوری
  • شیر گرم: 2 فنجان
  • شکر: یک سوم اندازه
  • روغن با آب: یک سوم اندازه
  • دیبرا: 100 گرم
  • دارچین: 3 قاشق چایخوری
  • نمک: 1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای سفالگری

  • شکر شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • شکر سفید: 2 قاشق غذاخوری

تجهیزات مورد نیاز را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه رول دارچین

نان دارچینی

1
برای شروع خمیر ، روغن مایع و یک سوم فنجان شکر سفید را با شیر گرمتر مخلوط کنید تا خمیر و شکر یکدست شوند. این مخلوط را 10 دقیقه بگذارید تا خمیر غلیظ شود. تولید حرارت کم و تشکیل ژل کم نشان می دهد که خمیر مایه مخلوط شده است.

وقتی خمیر تمام شد ، نمک و آرد را به تدریج اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود و خوب مخلوط شود. مهم است که آرد را یکباره اضافه نکنید. میزان رطوبت آرد متفاوت است و ممکن است به تمام آرد نیاز نداشته باشید.

رول دارچین و کشمش

2
آرد را روی میز کار بپاشید و خمیر را به مدت 15 دقیقه ورز دهید تا کشدار و نرم شود. اگر خمیر آنقدر مرطوب است که به دست می چسبد ، آرد را خوب و به آرامی اضافه کنید.

خمیر پخته شده را در قالب چرب شده قرار دهید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید ، با یک پارچه تمیز پاک کنید و در یک مکان گرم قرار دهید. بگذارید خمیر 1 تا 2 ساعت استراحت کند و حجم آن دو برابر می شود.

آب نبات دارچین

3
برای تهیه دانه های دارچین ، کره را که تا دمای اتاق گرم شده است ، با دارچین ، 2 قاشق غذاخوری شکر سفید و 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای مخلوط کنید. اگر شکر قهوه ای ندارید ، می توانید از شکر سفید استفاده کنید.

طرز تهیه رولت دارچین

4
بعد از اینکه خمیر متوقف شد و حجم پف قبلی دو برابر شد ، 5 دقیقه دیگر صبر کنید تا گرد و غبار موجود در آن از بین برود و پفک برداشته شود.

خمیر را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید. اولین چانه نشان داده شده را باز کنید ، نصف دارچین و شکر را روی آن بریزید و هم بزنید.

دارچین رول

5
پس از ورز دادن خمیر ، آن را با چنگال با فاصله 3 سانتی متر بردارید.

رول دارچین حرفه ای

6
بقیه خمیر را مانند اولین خردکن روی میز کار پهن کنید ، روی آن دارچین و شکر بپاشید و جایگزین کنید. حالا روی آن یک حصار عمودی مانند تصویر سمت چپ ایجاد کنید و سپس آن را مانند تصویر سمت راست بپیچید.

دارچین و گردو

7
کاغذ روغنی را با روغن غلیظ چرب کنید و آن را زیر یک ورقه پخت قرار دهید و آب نبات را روی آن قرار دهید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه بماند تا نان کمی قهوه ای شود.

در همین حال ، فر را روشن کنید تا کاملا گرم شود.

نان دارچین چیست؟

8
وقتی دوره استراحت دوم به پایان رسید ، تخم مرغ ها را با نصف فنجان شیر مخلوط کرده و به آرامی با نان برس بزنید. نان را در مرکز فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 تا 30 دقیقه قرار دهید.

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا