آشپزی

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی خوش‌طعم و پر از گردو


در این قسمت از درس آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه ماهی انار مجلسی را با تمام نکات و جزئیات لازم برای مناسب سازی آن به شما آموزش می دهیم. در غذاهای ایرانی ، غذاهای خوشمزه و خوش طعم زیادی با بادمجان تهیه می شود که بادمجان یکی از محبوب ترین آنها است. تخم مرغ از دیرباز نقش چند رنگی در غذاهای ایرانی داشته است. کشک همچنین کشک است که طعم ملایم ترش و نمک به غذا و یک تخم مرغ می دهد.

زرده تخم مرغ علاوه بر اینکه جزء اصلی خانواده های ایرانی است ، در بسیاری از مهمانی های ایرانی ، سنتی و مدرن سرو می شود. از آنجا که کشک بادمجان می تواند علاوه بر غذای اصلی ، یک غذای اصلی باشد ؛ می توان آن را با این ساندویچ های کوچک به عنوان غذای انگشتی سرو کرد.

یکی دیگر از مزایای کشک بادمجان این است که خیلی سریع آماده می شود. اگر از قبل تخم مرغ سرخ کرده در یخچال دارید ، ظرف چند دقیقه دیگر آماده می شود.

زرده تخم مرغ

مواد لازم برای 4 نفر

  • تخم مرغ: 2.5 کیلوگرم
  • کشک (بهتر است محلی): 3 قاشق غذاخوری
  • گردوی خرد شده: 3 قاشق غذاخوری
  • پیاز خرد شده: 2 عدد بزرگ
  • نعناع خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • سیر آسیاب شده: حبه 5
  • در صورت نیاز زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک

تجهیزات مورد نیاز را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه کشک تخم مرغ مجلسی

تخم مرغ تخم مرغ

1
تخم مرغ ها را از وسط نصف کرده ، در آبکش قرار دهید و نمک بپاشید. به تخم مرغ ها یک ساعت زمان دهید تا تلخی آن برطرف شود. آب تیره باید از تخم ها خارج شود. بعد از یک ساعت ، تخم مرغ ها را با آب گرم بشویید ، آنها را با یک پارچه تمیز پاک کنید و سپس بپزید.

مانگونو Tongolo

2
پس از سرخ شدن ، تخم مرغ ها را از تابه خارج کرده و با حوله یا حوله کاغذی بپوشانید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

پیازها را در تابه ای با کمی روغن تفت دهید تا کاملا طلایی شود.

نعناع داغ

3
بعد از طلایی شدن پیازها ، سیر ، زردچوبه ، فلفل سیاه ، نمک و نعناع خشک را اضافه کنید و روی حرارت ملایم بپزید. از آنجا که نعناع سریع می سوزد ، مطمئن شوید که درجه حرارت بسیار پایین است.

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه

4
تخم مرغ های سرخ شده را دوباره داخل تابه بریزید.

زرده تخم مرغ

5
تخم مرغ ها را با سایر مواد مخلوط کنید ، سپس نصف فنجان آب به تابه اضافه کنید و بگذارید با درب بسته کاملاً بپزد. بعد از پخت کامل تخم مرغ ها ، آنها را پشت قاشق بریزید. اگر می خواهید تخم مرغ ها کاملاً له شوند و ساختار جوجه ها یکدست شود می توانید این کار را با چرخ گوشت انجام دهید.

زرده تخم مرغ با آجیل

6
بعد از زدن تخم مرغ ها ، ساقه خرد شده و کشک را اضافه کنید. میزان کشک بستگی به غلظت و طعم کشک و جوانه های چشایی شما دارد. بعد از افزودن کشک ، نمک بزنید و در صورت لزوم کمی نمک اضافه کنید.

موش و بادمجان خوشمزه

7
در آخر ، بچه ماهی را در ظرف سرو بریزید و روی آن را با کره ، پیاز داغ و نعناع داغ تزیین کنید.

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا