لوازم خانگی

جمهوری سخت‌کوشی، امپراطوری موفقیت


وقتی زمان دعوت از شرکت فرا رسید FF من حتی فکر نمی کردم که برای یک تور رسانه ای به کره جنوبی بروم. چند روز بعد ، خاطرات سخت کوشی شرق آسیا را در مجموعه تلویزیونی دوران کودکی خود خواهم دید.

اگرچه هدف ما هنوز کیلومترها از سرزمین اوشین و هانیکو فاصله دارد ، اما دیدن مردم که سرزمین خود را دوست دارند و برای موفقیت هر کاری را که لازم است انجام می دهند ، یکی از هیجان انگیزترین اتفاقاتی است که می تواند برای هر کسی رخ دهد.

فصل اول: متفاوت چشم بادامی متفاوت

رتبه های آهنین اروپایی ها و تعهد آنها نسبت به کاری که مسئولیت آن را بر عهده دارند دارای سطحی از بی تفاوتی است که شما را به یاد کلمه “وظیفه” می اندازد. نه فشار ، نه ترس ، نه هیجان و نه هیجان! فقط باید در کمک هایی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر عمل کنید.

از سوی دیگر ، تعهد بی نظیر بسیاری از چینی ها نشان دهنده نوعی ترس است. ترس از دست دادن شغل ، ترس از به دست نیاوردن معیشت ، و ترس از اینکه به راحتی جایگزین کسانی شوند که به امید کار در صف ایستاده اند!

اما آنچه در کره و به ویژه در کارخانه مبلمان LG Electronics در بوسان دیدم ، هیچ کدام از اینها نبود. تمایل برای رسیدن به هدف منحصر به فرد است. آنها اعداد واضح و مختصر برای هر تیم به دست آوردند و صفحات را نزدیک و در چشم قرار دادند. شما باید قسمت درستی از همه چیز باشید تا بتوانید روند را درست کنید. زن و مرد هر کاری که می کردند ، 12 ساعت در روز روی خط تولید ماشین لباسشویی ایستاده کار می کردند تا خروجی شگفت انگیز 10 ماشین لباسشویی در دقیقه را به یک رکورد بد تبدیل کنند. ما هر روز چه اتفاقی می افتد.

LG_Changwon_Factory_03

کارخانه های تمیز و مرتب که در آن خط به خط نظریه محبوب سیستم های زیبایی و 5S را آموزش می داد. برای کار روی این مجموعه شگفت انگیز ، باید سه شعار روی کارت بگذارید: “اولین نفر باشید ، این کار را خوب انجام دهید ، خوب کار کنید!”. شعاری که می تواند موفقیت را نه تنها در کارخانه چانگوون آلجی ، بلکه در هر نقطه از جهان و برای افراد و ملت ها تضمین کند.

فصل دوم: کره ، کره بخرید!

وقتی با یک پرواز طولانی وسط خیابان بیدار می شدم ، هر ساعت که می شمردید زمان خواب بود ، یا به وقت تهران یا 4.5 ساعت و به وقت کره. شریک من در خواب بود یا حداقل سعی می کرد ، و تنها راه رفتن تماشای بقیه مسافران بود ، بیش از 90 them آنها به خانه رفتند و شگفت آور که تقریباً بدون استثنا ، آنها فیلم های کره ای را تماشا کردند ، داستانها در تلویزیون یا موسیقی و آنها گوش کردند. این اولین جایی بود که ایده میهن پرستی به ذهن من خطور کرد ، اما به سرعت فکر کردم که ممکن است ربطی به علاقه من به هنر بومی نداشته باشد.

LG_Changwon_Factory_01

اما ملاقات های بعدی با کره ای ها این فرضیه را به یک نظریه اثبات شده تبدیل کرد. شکی نیست که کشور بزرگ کره در زمینه فناوری و خودرو نتیجه سالها اعتقاد قلبی به حمایت از صنعت داخلی آنها است. در همان زمان بود ، زمانی که Made In Japan در آستانه فناوری پیشرفته در جهان قرار داشت و بازار جهانی را فتح کرد ، و قبل از گسترش پیاده نظام چین با تجهیزات. جهان. ، کره ای ها آنها از خرید محصولات شرکت در خانه و بهبود بازارهای آنها لذت بردند و به آنها اعتماد به نفس برای ورود به بازارهای خارجی را می دهند.

ال جی و گروه های اصلی شرکت های صنعتی آن ، که اکنون به لطف 63 شرکت فعال و صنایع مختلف بیش از 136.7 میلیارد دلار درآمد دارند. این شرکت که در سال 1958 به عنوان یک تولید کننده مواد شیمیایی تاسیس شد ، به زودی وارد تولید رادیو شد و به تدریج قوانین مشاغل خانگی را فرا گرفت و بعداً در تولید یخچال و تلویزیون ، توانست نام تجاری قبلی خود ، Goldstar را توسعه دهد. کره ای پایه های محکمی که پس از 20 سال کار برای ال جی ساخته شد ، به لطف حمایت از تولید داخلی ، آنها را به موفقیت بیشتر علاقه مند کرد و رویای اولین حضور بین المللی خود را با صادرات به سر برد. 100 میلیون دلار در ایالات متحده. به این شرکت آنقدر موفق بود که اولین کارخانه خود را در خارج از ایالات متحده راه اندازی کرد.

LG_Changwon_Factory_04

متحد بدبخت او ، ایالات متحده ، گرچه او مانند دیگر گربه ها موش شکار نمی کرد ، و در روزهای جنگ سرد ، کره شمالی ، در برابر اردوگاه های دشمن موقعیت استراتژیکی داشت ، می دانست که صنعت “کره ای ها یک راه حل موثر و کنترل شده است” به سامورایی هایی که در روزهای بازار فناوری و الکترونیک بر آن تسلط داشتند. در سالهای پایانی جنگ سرد ، ایالات متحده علاوه بر کمکهای نظامی ، منابع قدرت ارزان را نیز در اختیار کره جنوبی قرار داد که آنها را با تولید محصولات نزدیک به فناوری مدرن و افزودن ارزش به این خدمات خریداری کردند. “برادر بزرگ”. این دومین گامی است که آلجی به تبدیل شدن به یک غول جهانی نزدیک شده است. تجارت بین المللی پس از تغییر روابط سیاسی / اقتصادی جهانی در دهه 1990 نیاز به یک سیستم جدید داشت و تغییر نام گلدستار به ال جی در سال 1995 گامی در این راستا بود.

فصل سوم: دوست داشته باشید

رقابت در بازار جهانی بسیار شدید است. اگر تازه کار نیستید یا دقیقاً نمی دانید که مشتریان شما از شما چه می خواهند ، تبدیل به نخ نخ می شود. کره ای ها بسیار باهوش هستند (لطفاً تصور عموم را حذف کنید که بادام به دلیل سخت کوشی خود به ضریب هوشی پایینی دست می یابد! میانگین متوسط ​​کره ای ، چینی و ژاپنی نزدیک به 105 است که در مقایسه با 84 ما جایی برای افتخار کاذب باقی نمی گذارد). برای درک اینکه آنها برای توسعه حوزه موفقیت خود به آخرین فناوری نیاز دارند ، و شاید مشارکت با شرکت هلندی فیلیپس یکی از بزرگترین رویدادها در بخش الکترونیک باشد.

LG_Changwon_Factory_02

همکاری آنها با فیلیپس خوب به پایان نرسید ، اما به آنها آموخت که تحقیق و توسعه چیست و به لبه فناوری منتقل شد و سیستم تحقیق و توسعه را به آنها آموخت. این واقعیت که امروزه ثبت اختراعات برخی از فناوری های پرکاربرد در جهان در دست LG یا همتای سامسونگ آن است ، ناشی از این آموزه بزرگ است.

ادامه هید

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا