لوازم خانگی

ایکیا برای پناهجویان خانه‌های موقت می‌سازد


در اوایل سال جاری ، ماموریت سازمان ملل متحد ساخت 10 هزار سرپناه موقت برای پناهجویان را در دستور کار قرار داد.

پس از این دستور ، IKEA همکاری خود را اعلام کرد و مدل هایی از خانه های موقت ساخت که با تأیید سازمانهای مسئول ، به صورت انبوه تولید و به محلات مورد نظر ارسال شد.

بدون عنوان -1

IKEA یک شرکت بسیار بزرگ در زمینه تولید و فروش لوازم خانگی است. این شرکت سوئدی با ایده ساخت لوازم خانگی ارزان و سبک برای دانش آموزان و خانواده های با درآمد متوسط ​​شروع به کار کرد. مزیت اصلی محصولات IKEA اندازه کوچک آنها ، قیمت پایین آنها و مهمتر از همه قابلیت مونتاژ و باز شدن آسان آنها است.

p- (5)

پناهگاه های موقت برای پناهجویان توسط IKEA طراحی و توسط Better Shelter ساخته شده است. این شرکت همچنین توسط بنیاد IKEA اداره می شود.

مزیت اصلی محصولات IKEA اندازه کوچک آنها ، قیمت پایین آنها و مهمتر از همه قابلیت مونتاژ و باز شدن آسان آنها است.

پناهگاه ها ایمن تر ، مقاوم تر و ارزان تر از چادرهایی هستند که قبلاً توسط سازمان ملل متحد برای پناهجویان برپا شده بود. سرانجام چادرها شش ماه دوام آوردند ، اما این خانه ها همچنین در شرایط آب و هوایی شدید به مدت سه سال مثر هستند. این سری از خانه ها “پناهگاه بهتر” نامیده می شود.

هر پناهگاه شامل سه قسمت است: قاب ، پانل و سیستم فتوولتائیک. سیستم فتوولتائیک در پشت بام این خانه ها از نور خورشید و گرما انرژی تولید می کند.

IMG_7856-640x426

ویژگی مهم این سازه ، سهولت مونتاژ ، سهولت باز شدن و استفاده مجدد است. با این محاسبه می توان هر خانه ای را ساخت ، باز و بازسازی کرد خیلی سریع ، هیچ ابزاری برای همه این مراحل لازم نیست. ساخت هر کدام بین 4 تا 8 ساعت طول می کشد.

ویژگی مهم این سازه ، سهولت مونتاژ ، سهولت باز شدن و استفاده مجدد است.

مساحت هر پناهگاه 18.5 متر مربع و ارتفاع آن 2 متر است. درها قفل هستند و برای هر خانه 4 پنجره و 2 سوراخ تهویه وجود دارد و دارای شبکه حشرات هستند.

صفحات فوم سبک وزن به بدنه چسبانده شده اند ، در نگه داشتن اجزا و افزایش مقاومت سازه در برابر باد ، باران ، برف و آفتاب موثر است.

Domus-10-best-shelter- (1)

از آنجایی که هر خانه به هیچ طناب یا سیم متصل نیست و قرار است به تنهایی بایستد ، با قلاب به زمین محکم می شود تا در برابر باد و ضربه جانبی مقاومت کند.

پناهگاه های موجود ایمن تر ، پایدارتر و ارزان تر از چادرهایی هستند که قبلاً توسط سازمان ملل متحد برای پناهجویان برپا شده بود.

هنگام ارسال به مقصد ، هر پناهگاه در 2 جعبه مقوایی بسته بندی می شود و هر جعبه را می توان به راحتی توسط 4 نفر حمل کرد.

همانطور که از توضیحات مشخص است ، هنگام طراحی چنین سرپناه هایی ، نیازهای اولیه خانواده در شرایط نامساعد جوی و مناطق ناامن کاملاً در نظر گرفته می شود. استانداردها کاملاً ایمن نیستند ، اما حداقل آنها در اینجا رعایت شده است و برای افرادی که از خانه های خود آواره شده اند و در هر زمان در معرض خطر طبیعی یا حتی انسانی قرار دارند ، این یک گزینه ضروری است.

p- (8)

منبع: BusinessInsider

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا