لوازم خانگی

پاناسونیک از اجاق‌های القایی هم‌اندازه‌ی مایکروویو رونمایی می‌کند


اجاق های القایی به زودی در اندازه های بسیار بزرگ در دسترس خواهند بود. تا آنجا که اگر قصد دارید اجاق گاز القایی بسازید ، ابتدا باید مطمئن شوید که آشپزخانه شما به اندازه کافی بزرگ است. پاناسونیک اعلام کرد که این اجاق ها را تا پایان امسال عرضه می کند.

اجاق های القایی به دلیل ظاهر زیبا و جمع و جور طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. مزیت چنین اجاق هایی نیز صرفه جویی در انرژی است. اجاق های القایی با عنصر گرمایش یا شعله کار نمی کنند ، اما مجهز به یک صفحه شیشه ای هستند که روی آن قابلمه ها و گلدان های بزرگ را می توان به همراه یک فنجان مخصوص اجاق برقی (یعنی با یک جاذب آهنربای روی زمین) قرار داد. بنابراین ، برای پخت و پز و گرم کردن وسایل ، از گرمایش القایی به جای هدایت حرارت استفاده می شود.

نمونه هایی از اجاق گازهای القایی در بازار

نمونه هایی از اجاق گازهای القایی در بازار

پاناسونیک اکنون اعلام کرده است که به زودی این اجاق ها را در اندازه ها و اشکال بزرگتر شبیه به مایکروویو عرضه می کند. البته نسخه اولیه این اجاق ها در نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی فاش شد و قرار است در اوایل پاییز سال آینده در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرد.

کوره های القایی با یک عنصر گرمایش یا شعله کار نمی کنند ، اما مجهز به یک صفحه شیشه ای هستند که گرما را به ظروف جاذب آهن ربا در کف منتقل می کند.

اجاق های القایی در واقع ابزاری ایده آل برای آشپزهای تازه کار هستند که در موارد بسیار محدودی نیاز دارند که آنها را برای پخت و پز گرم کرده و آماده کنند. آنها همچنین امن تر هستند. بنابراین ، می توان گفت که با معرفی سری جدید اجاق های القایی از پاناسونیک (در اندازه های بزرگتر) ، با نسل جدیدی از ظروف آشپزی روبرو می شویم که استفاده از ابزارهای نسل قبل را بی معنا می کند.

منابع: Engadget ، Ubergizmo

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا