آشپزی

چطور پنه آلفردو درست کنیم؟


دو ویژگی مهم که مرغ با سس آلفردو را به یک غذای محبوب تبدیل می کند، طعم خامه ای پنیر آب شده و سرعت آماده سازی آن است. اغلب اوقات ما به دنبال یک دستور غذای سریع اما خوشمزه برای شام یا ناهار هستیم که به مواد اولیه زیادی نیاز ندارد. پاستا پنه آلفردو یکی از این غذاهای است که یک شام سریع و خوشمزه برای مهمانان سرزده و انتخاب خوبی برای یک یا دو وعده غذایی است. تهیه سس آلفردو آسان است و همین امر دستور پخت آلفردو پنه را آسان می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پاستا را در آب جوش بپزید و به سس اضافه کنید. ماکارونی پن با سس آلفردو برای اولین بار توسط آشپز ایتالیایی به نام آلفردو در اواسط قرن بیستم در رم تهیه شد. یکی از مواد اصلی و مهم پنه آلفردو پارمزان یا پنیر پارمزان است که طعم و بافت خامه ای به این غذا می دهد. با این قسمت از فیلم آموزش آشپزی با ای بی سی مگمگ همراه باشید تا با طرز تهیه آلفردو پنه مرغ و قارچ آشنا شوید.

طرز تهیه آلفردو پنه مرغ

مواد تشکیل دهنده پاستا آلفردو پنه مرغ

  • پاستا پنه: 200 گرم
  • فیله مرغ چرخ کرده: 200 تا 300 گرم
  • پنیر پارمزان: 100 گرم
  • شیر: 300 میلی لیتر
  • خامه: 200 گرم
  • کره: 50 گرم
  • قارچ خلال شده: 300 گرم
  • سیر: 3 حبه بزرگ
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

مواد لازم پنه آلفردو را از ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه پن آلفردو

قارچ

1.
در یک ماهیتابه بزرگ، قارچ های خرد شده را با نصف کره و 1 قاشق غذاخوری روغن تفت دهید تا کمی طلایی شود. همیشه حتما قارچ ها را با حرارت زیاد تفت داده و سرخ کنید. قارچ ها محتوای آب بالایی دارند و حرارت زیاد از خشک شدن آنها جلوگیری می کند.

جوجه

2.
قارچ ها را بعد از پوشاندن از ماهیتابه خارج کنید. نوارهای مرغ رنده شده را با بقیه کره در تابه بریزید و روی حرارت زیاد بپزید. تفت دادن مرغ روی حرارت زیاد از آب شدن مرغ جلوگیری می کند و باعث می شود مرغ نرم و لطیف بماند.

سیر

3.
مرغ را از تابه بردارید و سیر له شده یا رنده شده را در روغن باقی مانده در تابه برای مدت کوتاهی تفت دهید تا بوی خوش سیر به مشام برسد و رنگ آن کمی تغییر کند.

سس آلفردو

4.
در این مرحله ، خامه را در شیر حل کرده و به سیر برشته اضافه کنید. حرارت را کم کنید و صبر کنید تا مخلوط شیر و خامه بجوشد.

پنیر پارمسان

5.
بعد از اینکه مخلوط شیر، خامه و سیر چند بار به جوش آمد، پنیر پارمزان، نمک و فلفل سیاه را به آرامی به مخلوط اضافه کنید و بگذارید آرام آرام شروع به جوشیدن کند.

سس آلفردو با قارچ

6
وقتی سس شروع به جوشیدن کرد ، مرغ گریل شده و قارچ ورقه شده را اضافه کنید تا سس آلفردو درست شود.

پاستا پنه

7
در این بین سراغ پاستا بروید. در یک قابلمه، آب را با کمی نمک و روغن به جوش بیاورید، سپس پاستا را اضافه کنید و با توجه به زمان نوشته شده روی بسته (یا حداقل 7 دقیقه) بپزید. توجه داشته باشید که زمان در این مرحله بسیار مهم است. وقتی ماکارونی نرم شد ، آن را از آب خارج کرده و آبکش کنید. می توانید کمی آب سرد روی آن بریزید و تکان دهید تا آب اضافی از زهکش خارج شود.

پاستا پنه آلفردو

8
در آخر پاستا را به سس آلفردو اضافه کنید و هم بزنید تا پاستا به خورد سس برود. می توانید آلفردو پنه را با مقداری جعفری تازه و گوجه گیلاسی سرو کنید.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا