آشپزی

طرز تهیه 3 نوع کتلت ترد و دلچسب همراه فوت‌وفن خوشمزه‌تر شدن


کتلت یکی از غذاهای شناخته شده و محبوب بین ایرانیان است. این غذا را می توان با مواد مختلف تهیه کرد. با افزودن مواد مختلف می توانید طعم های جدیدی ایجاد کنید. در این مقاله از ای بی سی مگمگ طرز تهیه 3 کتلت مختلف را به شما آموزش می دهیم. در انتهای مقاله ، عکس هایی را در اختیار شما قرار می دهیم تا کتلت خوشمزه تر شود.

برای تهیه این کتلت های خوشمزه نیازی به مواد عجیب و غریب ندارید. احتمالاً تا به حال اکثر مواد اولیه را در خانه دارید. می توانید این کتلت های ترد را برای ناهار یا شام درست کنید و در کنار خانواده از آنها لذت ببرید. فقط مراقب باشید هنگام سرخ کردن برش ها از روغن زیاد استفاده نکنید و سپس با یک پارچه جاذب روغن روغن اضافی را روی برش ها بمالید. برای یادگیری طرز تهیه این کتلت ها و عکس های زیبا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1. کتلت عدس

کتلت عدس

خواص عدس شامل کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ، مبارزه با خستگی و افزایش احساس سیری است.

افراد کمی از فواید بی نظیر حبوبات برای سلامتی آگاه هستند. عدس ، نوعی حبوبات ، حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند فسفر ، منگنز ، مس ، ویتامین B6 ، روی ، پتاسیم ، منیزیم ، آهن ، اسید پانتوتنیک ، نیاسین ، تیامین ، فیبر و پروتئین است.

خوردن عدس خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد ، زیرا بر بسیاری از عوامل خطر این بیماری تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، عدس به حفظ سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست کمک می کند. مراقب باشید هنگام پخت عدس آب آن را از بین نبرید زیرا غنی از مواد مغذی است

اگر کتلت عدس را امتحان نکرده اید ، بهترین زمان برای این کار است. امروز خانواده خود را به یک وعده غذایی متفاوت و خوشمزه برای ناهار یا شام دعوت کنید.

عناصر

  • عدس: یک فنجان
  • گشنیز: یک مشت
  • هویج بچه: یک عدد
  • سیب زمینی پخته: دو عدد
  • تخم مرغ: سه عدد
  • سیر بزرگ: 1 حبه
  • آرد پخته: 2-3 قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

نحوه تهیه

1
برای تهیه کتلت عدس ، ابتدا یک قابلمه کوچک را ذوب کرده و عدس را داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید عدس به مدت 30 دقیقه بجوشد.

2
کدو تنبل را پوست بگیرید و رنده کنید و سیر و گشنیز را خرد کنید. سیب زمینی ها را با چرخ گوشت یا رنده خرد کنید. عدس پخته ، هویج ، سیر ، پیاز ، سیب زمینی ، تخم مرغ و گشنیز را در یک کاسه بریزید.

3
مواد را با دستان تمیز خود به خوبی مخلوط کنید. آرد سوخاری ، نمک ، فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و دوباره ورز دهید. مواد کتلت را بچشید و در صورت تمایل چاشنی بیشتری اضافه کنید. مواد را به مدت 60 دقیقه بگذارید.

4
یک ماهیتابه بزرگ روی اجاق بگذارید و روغن کافی در آن بریزید. بگذارید روغن داغ شود. کف دست خود را کمی خیس کنید. مواد کتلت را به اندازه کافی بردارید و با دستان خود به صورت دایره ای درآورده و داخل تابه بریزید. کناره های کتلت را به اندازه کافی سرخ کنید. این کار را تا پایان برش ها ادامه دهید.

5
پس از سرخ کردن برش ها ، آنها را با یک حوله کاغذی چرب کرده و به یک بشقاب سرو منتقل کنید. روی کتلت را با خلال جعفری و لیمو تزئین کرده و با گوجه فرنگی و ترشی سرو کنید. کتلت عدس مقوی آماده است. نوش جان.

2. کوفته

پروتئین موجود در گوشت گاو چرخ کرده نقش مهمی در کاهش وزن و عضله سازی دارد.

ما ایرانی ها هم کوفته کبابی را روی سیخ سیخ می خوانیم. شام به روشهای مختلف و با مواد اولیه مختلف تهیه می شود. گوشت گاو آسیاب شده ، که ماده اصلی این کتلت های آبدار است ، منبع خوبی از پروتئین است.

این کتلت می تواند انتخاب خوبی برای یک شام ساده و سریع باشد. در اینجا طرز تهیه خوشمزه ترین برش های گوشت چرخ کرده وجود دارد.

عناصر

  • گوشت چرخ کرده: 350 گرم
  • پیاز متوسط: یک عدد
  • تخم مرغ بزرگ: یک عدد
  • سیب زمینی بزرگ: یک عدد
  • آرد نان: دو قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

نحوه تهیه

1
اولین کاری که باید برای تهیه کتلت گوشت چرخ کرده انجام دهید پخت سیب زمینی است. قابلمه را آب کنید و روی آتش بگذارید. سیب زمینی ها را به مدت 20 تا 30 دقیقه بپزید. یک چنگال را داخل سیب زمینی ها فرو کنید تا مطمئن شوید کاملا پخته شده است. اگر چنگال به راحتی در سیب زمینی فرو رفت ، این بدان معناست که پخته شده است. آب قابلمه را دور بریزید و سیب زمینی ها را پوست بگیرید. سپس آن را رنده کنید.

2
پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید. یک کاسه بر می داریم و گوشت چرخ کرده ، پیاز رنده شده ، سیب زمینی ، آرد سوخاری ، تخم مرغ ، کمی نمک ، فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم. مواد را با دستان تمیز خود به خوبی مخلوط کنید. مواد را به مدت 60 دقیقه استراحت دهید.

3
روغن را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. یک کاسه کوچک را ذوب کرده و در کنار دست خود قرار دهید. کف دست خود را با آب مرطوب کنید و با دست خود برخی از مواد را شکل دهید و در تابه بگذارید. یک طرف کتلت های سرخ شده را برگردانید و طرف دیگر آن را نیز سرخ کنید.

4
روغن اضافی کتلت ها را برداشته و در ظرف مورد نظر خود بریزید. کتلت گوشت چرخ کرده آماده است. با مواد دلخواه تزیین کرده و سرو کنید.

3. کتلت ماهی

کتلت ماهی تن

شرط می بندیم که این گوشت چرخ کرده را امتحان نکرده اید یا اصلا نمی خواهید آن را امتحان کنید ، زیرا فکر می کنید بوی ماهی برای این کتلت بد است. اما این اصلا اینطور نیست. این کتلت های مختلف به دلیل افزودن ادویه جات به آنها بسیار خوشمزه هستند.

کتلت ماهی علاوه بر خوشمزه و تازه بودن ، یک کتلت مقوی نیز هست. ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. کتلت ماهی را یکبار امتحان کنید. ما قول می دهیم از راه اندازی آن پشیمان نخواهید شد.

عناصر

  • پیاز بزرگ: یک عدد
  • پودر زنجبیل: نصف قاشق چایخوری
  • کاربرگ: دو قطعه
  • آرد نان: دو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: دو عدد
  • سیب زمینی بزرگ: یک عدد
  • کنسرو ماهی تن: یک عدد
  • نمک ، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

نحوه تهیه

1
برای تهیه این کتلت متفاوت ، ابتدا پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید. آب پیاز رنده شده را دور بریزید. برگه ها را ریز خرد کنید. سیب زمینی ها را نیز بپزید و رنده کنید. روغن ماهی کنسرو شده را دور بریزید.

2
ماهیتابه ای را روی اجاق گاز بگذارید و مقداری روغن درون آن بریزید. صبر کنید روغن داغ شود. سپس پیاز ، زنجبیل و برگ کار خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید. پیازها را به مدت دو تا سه دقیقه یا تا زمانی که شروع به قهوه ای شدن کنند سرخ کنید. قلبش هر از گاهی در این مدت. زردچوبه را اضافه کنید و بگذارید چند ثانیه سرخ شود.

3
ماهی تن را به ماهیتابه اضافه کنید و به مدت دو تا سه دقیقه تفت دهید ، گاهی اوقات هم بزنید. فلفل سیاه را اضافه کرده و مواد کتلت را دوباره هم بزنید. ظرف را ببندید و بگذارید مخلوط ماهی خنک شود.

4
مخلوط ماهی را در یک کاسه بزرگ بریزید و سیب زمینی رنده شده را اضافه کنید. تخم مرغ ، نمک و آرد سوخاری را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. طعم مواد را بچشید. اگر مواد کتلت کمی تند هستند ، آنها را اضافه کنید. مواد را به مدت 60 دقیقه بگذارید.

5
کف تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. بگذارید روغن داغ شود. مواد کتلت را به شکل و شکل کف دست خیس خود بمالید. آن را در ماهیتابه بریزید و سرخ کنید. تمرین را ادامه دهید تا بتوانید با قاطعیت و اطمینان آن را بیان کنید. کتلت های کوچک را سرخ کنید و ببینید آیا می روند. اگر افتاد ، آرد بیشتری به آن اضافه کنید.

6
کتلت را به بشقاب سرو منتقل کرده و با گوجه فرنگی ، ترشی و برش های لیمو تزیین کنید. کتلت ماهی آماده است. از خوردن آن لذت ببرید.

نوارهای سبک برای بهبود کتلت

برخی از خانم ها شکایت دارند که مزه کتلت هایشان آنطور که باید مزه خوبی ندارند. در اینجا ما می خواهیم اسرار را به شما آموزش دهیم تا کتلت شما خوشمزه تر و خوشمزه تر شود. نکته اول این است که هنگام آماده سازی مواد (هم زدن یا ورز دادن) ، حتما 60 دقیقه مواد را استراحت دهید.

نکته دیگر اینکه بعد از رنده کردن پیازها ، حتماً آب را از بین ببرید. می توانید مقداری زعفران دم کرده به کتلت اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود. نکته آخر اینکه اگر هنگام سرخ کردن کتلت کف ایجاد شد ، روغن را عوض کنید ، زیرا این روغن برای سرخ کردن استیک مناسب نیست.

آخرین نکته

انواع مختلف کتلت وجود دارد. امروز ، در این مقاله ای بی سی مگمگ ، طرز تهیه 3 کتلت خوشمزه و ترد را به شما آموزش داده ایم ، همراه با تصاویر برای کتلت های خوشمزه تر. این قطعات کوچک را بسازید و نظرات خود را درباره آنها با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

منبع: Veronicas Kitchen ، Vegetarian Alive ، Nich’s Kitchen

به

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا