لوازم خانگی

فروشگاه آنلاین علی‌بابا یک خودروی اینترنتی می‌سازد


علی بابا چین، یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین جهان، با SAIC همکاری کرده تا خودرویی بسازد که احتمال اتصال به شبکه را بیش از هر خودروی دیگری در جهان داشته باشد. خودروی جدید که RX5 نام دارد از نسخه ویژه ای از سیستم عامل YunOS استفاده می کند. این سیستم عامل معمولاً در همه چیز از تلفن های هوشمند گرفته تا یخچال و سایر دستگاه های هوشمند استفاده می شود.

دکتر وانگ جیان ، رئیس کمیته هدایت فناوری علی بابا ، در بیانیه ای گفت: “هدف ما تبدیل سیستم عامل های هوشمند به موتور دوم خودرو و استفاده از داده ها به عنوان سوخت جدید آن است.”

علی‌بابا می‌خواهد خودروها نیز بخشی از اینترنت اشیا باشند و این دستگاه‌ها به تبادل داده بپردازند تا مصرف‌کنندگان بتوانند زندگی بهتری داشته باشند. به عنوان مثال، در مورد RX5، رانندگان می توانند از Alipay برای رزرو و پرداخت هزینه های پارکینگ و همچنین سوخت و قهوه استفاده کنند. این خودرو همچنین می‌تواند رانندگان مختلف را شناسایی کند و بر اساس سفرهای قبلی‌شان در مورد موسیقی، دما و رطوبت داخل خودرو و مقصد پیشنهاداتی ارائه دهد.

rx5-interior-launchevent-599x399

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو مشخصا شامل ناوبری ساده و کنترل های صوتی است و همچنین دارای سه صفحه نمایش LED است. اما به دوربین 360 درجه قابل جدا شدن نیز مجهز است که با آن می توانید سفرهای جاده ای را ضبط کنید. صفحه نمایش عمودی شبیه به صفحه نمایش های مورد استفاده در جدیدترین خودروهای تسلا و ولوو است.

علی بابا امیدوار است که خودروهای متصل را اساس شهرهای هوشمند قرار دهد. این مشکلی است که چین باید با آن دست و پنجه نرم کند زیرا میلیون ها شهروند چینی وارد طبقه متوسط ​​می شوند و برای اولین بار خودرو می خرند. قیمت این خودرو 22300 دلار خواهد بود و تحویل آن از ماه آینده آغاز خواهد شد.

منبع: The Verge

مسابقه حرفه ای ربات های باری پرنده

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا