لوازم خانگی

سامسونگ نشست خبری دومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران را برگزار کرد


امروز دومین کنفرانس مطبوعاتی است المپیاد تکنسین ایران رسیدگی. این کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ الکترونیک با همکاری سازمانهای فنی و حرفه ای کشور جایگاه خود را در این سازمان تثبیت کرده است چرا که مدیران و مسئولان هر دو سازمان در جمع خبرنگاران درباره برگزاری دومین دوره المپیاد تکنسین ها صحبت کردند.

بر اساس گزارش ها ای بی سی مگ مگ نشست خبری صبح امروز در ستاد سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار شد. در ابتدای این مراسم، فرناز ورزی، مدیر روابط عمومی سامسونگ در ایران، با اشاره به همکاری سامسونگ با سازمان فنی و حرفه ای، گفت: المپیاد تکنسین ها در سال گذشته نیز برگزار شد و به دلیل رضایت ما از وی. قرارداد، تصمیم گرفتیم که امسال هم این اتفاق بیفتد.

این فرضیه نشان می دهد که چنین فعالیت هایی در محدوده فعالیت های اجتماعی سامسونگ قرار می گیرد. او ابتدا فعالیتهای اجتماعی قبلی سامسونگ را مرور کرد و به فعالیتهای سامسونگ در ارتباط با کودکان از جمله هوش مدرسه و ایجاد مراکز نابینایان اشاره کرد. در همان زمان ، از آکادمی مهندسی به عنوان موسسه ای نام برده شد که بخشی از آن زیر نظر یک سازمان فنی و حرفه ای بود و تأسیس آن باعث شد که گام هایی در جهت به کارگیری جوانان به عنوان یکی دیگر از فعالیت های این شرکت برداشته شود.

مدیر روابط عمومی سامسونگ در ایران برگزاری المپیاد تکنسین های ایرانی را در راستای فرهنگ مهارت آموزی خواستار شد و خاطرنشان کرد: چنین رویدادهایی منجر به ارتقای سطح دانش تکنسین های دولتی و شناسایی نخبگان ماهر در این حوزه می شود.

وی به بررسی دوره قبل از المپیک پرداخت و خاطرنشان کرد: در آن زمان المپیک در 4 حوزه نصب و تعمیر موبایل، تبلت، لوازم خانگی، کولر، تجهیزات صوتی و تصویری برگزار شد و امسال نیز برگزار می شود. در همان مناطق ورزی ادامه داد که جوایز این دوره مانند دوره قبل است اما علاوه بر سه برگزیده که به چهل و چهارمین دوره مسابقات جهانی مهارت در ابوظبی 2017 اعزام شده بودند، جوایزی نیز به جوایز اضافه شده است. شایان ذکر است جوایز دوره قبل برای نفر اول هر گرایش شامل 30 سکه از بحر آزادی، نفر دوم 20 سکه از بحر آزادی و نفر سوم 10 سکه از بحر آزادی بود.

دوم- کنفرانس تکنسین های ایران-المپیک-کنفرانس مطبوعاتی- (1)

روند برگزاری این دوره نیز شامل مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی (آزمون عملی) خواهد بود. در نهایت از 10 نفر منتخب در 4 حوزه انتخابیه، 10 نفر تکمیل می شوند و از هر 10 نفر به 3 نفر جوایزی تعلق می گیرد. ظاهراً آزمون های آمادگی امسال به صورت همزمان در مراکز سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود که یکی از تفاوت های آزمون امسال با سال گذشته است.

پس از سخنان مدیر روابط عمومی سامسونگ در ایران، آقای فرهاد احترام، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ سخنان خود را آغاز کرد. هجرت به مشکلات کار و بیکاری جوانان در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای جهانی، بحران در حال گسترش است. وی گفت: ایران نیز یکی از کشورهایی است که باید در زمینه مهارت آموزی و آموزش فعالیت کند و این نیاز در کشور احساس می شود. مدیر بازاریابی سامسونگ در ایران خاطرنشان کرد: مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یک بار در دنیا برگزار می شود و سامسونگ با توجه به طرح مسئولیت اجتماعی خود تصمیم گرفت این مسابقه را در ایران برگزار کند. فرهاد هجرت ادامه داد که سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی در جهان به آموزش و توانمندسازی جوانان اهمیت می دهد تا بتوانند زندگی بهتری را برای خود و خانواده خود رقم بزنند. به همین دلیل سامسونگ چنین بازی های المپیکی را در ایران برگزار می کند.

در پی این جلسه ، نوبت به مجید تهرانیان ، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران رسید. تهرانیان سخنان خود را با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی کشور در حال حاضر بحث کار و یکی از عوامل اصلی بیکاری بحث مهارت است، آغاز کرد.

تهرانیان گفت: هدف سازمان فنی و حرفه ای در ابتدا تربیت نیروی ماهر بود. اما پس از مدتی به عنوان تکنسین آموزش دیدند و اکنون به مشتریان دانشجویانی که برای کسب مهارت‌هایی می‌آمدند که در دانشگاه‌ها نمی‌توانستند آن را کسب کنند، تربیت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت: در راستای تحقق همین اهداف، سامسونگ به عنوان یکی از همکاران این سازمان در کنار ما ایستاد و کارگاه بسیار خوبی را در حوزه بهمن ماه در زمینه آموزش مهارت های فنی راه اندازی کرد. حوزه لوازم خانگی و الکترونیک برگزاری المپیاد تکنسین ها با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و سامسونگ یکی دیگر از اقدامات موثر در این زمینه است.

گاله امرانی مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این المپیادها گفت: سال هاست که مسابقات ملی مهارت در ایران برگزار می شود اما این مسابقات محدودیت سنی دارد. بنابراین برگزاری مسابقات و المپیادها در ایران امکان شرکت گروه های سنی مختلف را در این مسابقات فراهم می کند. وی همچنین اشاره کرد که مسابقات امسال بیش از هر زمان دیگری به جام جهانی نزدیک شده است.

2- تکنسین های ایران-المپیک- کنفرانس مطبوعاتی-2

سرانجام در قسمت پایانی مراسم امروز محمدرضا یارمحمدی، مدیر آکادمی مهندسی سامسونگ دقایقی به سخنرانی پرداخت. وی خاطرنشان کرد: این آکادمی در سال های اخیر به دلیل جذب اقشار مختلف اجتماعی از شهرهای مختلف، امیدی برای جوانان شده است.

ویژگی های آکادمی مهندسی سامسونگ را که در دی ماه سال 93 با همکاری سازمان فنی و حرفه ای تاسیس شد، شماره گذاری کرد و اشاره کرد که آموزش مبتنی بر فناوری روز و جدیدترین تجهیزات موجود و آموزش واقعی داخلی در سرویس سامسونگ پس از آموزش می باشد. مزیت مهم آکادمی سامسونگ.

وی همچنین اشاره کرد که در این مدت 1040 نفر در این آکادمی ثبت نام کرده و در دوره ها شرکت کردند که از این تعداد 888 نفر دوره های خود را به پایان رساندند و حدود 27.5 درصد از آنها در سامسونگ یا شرکت های دیگر مشغول به کار بودند.

شایان ذکر است، دومین دوره المپیاد فنی ایران از سوم آذرماه آغاز شده و تا جمعه این هفته، 26 آذرماه ادامه دارد. شرکت در این المپیاد برای عموم آزاد است و هر شرکت کننده تنها در یکی از چهار جهت ذکر شده در بالا می تواند شرکت کند. مرحله مقدماتی المپیک از جمعه 23 ژانویه آغاز می شود و مرحله نهایی در 29 و 10 ژانویه برگزار می شود.

?

telegram_ad2_1

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا