لوازم خانگی

نقد و بررسی تلویزیون اولد هوشمند LG مدل OLED65G7T


ال جی برای اولین بار در سال 1395 در نمایشگاه طراحی معماری شهر لوازم خانگی سریال امضا رونمایی شد. این محصولات ال جی که با نوآوری های بسیار جالب طراحی شده اند، دنیای طراحی لوازم خانگی را متحول کرده اند. اولین تلویزیون سری Signature با نام G6 در سال 2016 تولید شد و کاربران زیادی را به خود جذب کرد. در سال 2017 ال جی G7 را طراحی و تولید کرد که ادامه دهنده راه G6 است. طراحی این تلویزیون شباهت زیادی به مدل قبلی دارد و با تغییرات جزئی در امکانات، افزایش کیفیت تصویر و عمق رنگ مشکی ارائه شده است. در زیر توضیح دقیق تری از تلویزیون هوشمند اولد ال جی OLED65G7T ما پیشنهاد می دهیم.

?

طرح؛ بی نظیر به معنای واقعی کلمه

تلویزیون هوشمند اولد ال جی OLED65G7T طراحی بسیار متفاوت و مدرنی دارد. این تلویزیون پریمیوم پایه طراحی ندارد و قسمت زیر بدنه آن ساندبار می باشد. این نوار سنباده تمام طول صفحه را می پوشاند و طراحی جالبی دارد. اگر می خواهید تلویزیون را به دیوار وصل کنید، نوار شنی پشت تلویزیون غلت می خورد و به دیوار می چسبد. در پشت این قطعه ورودی و خروجی تلویزیون به راحتی قابل دسترسی است. این پایه سندبلاست توسط هارمن کاردن طراحی شده است که علاوه بر زیبایی دارای قدرت خروجی بالایی برای این تلویزیون می باشد.

بررسی تلویزیون هوشمند ال جی OLED65G7T

ال جی در این تلویزیون از طراحی خاصی به نام Picture-on-Glass استفاده کرده است. در این طراحی جدید، برای اولین بار، یک پنل OLED بسیار نازک 2.57 میلی متری به شیشه فوق نازک متصل شده است. این تکنیک باعث می شود که تصویر در هوا معلق به نظر برسد. صفحه نمایش و پنل با ظرافت زیادی طراحی شده اند. وقتی از کنار به تلویزیون نگاه می کنید، متوجه ظرافت واقعی آن می شوید. قطر صفحه نمایش، صرف نظر از پایه، کوچکتر از یک گوشی هوشمند است. اما استحکام این صفحه نمایش بسیار خوب است و به دلیل استفاده از مواد اولیه بسیار بادوام، ماندگاری زیادی دارد.

?

صفحه نمایش OLED مشکی تیره

بررسی تلویزیون هوشمند ال جی OLED65G7T

تلویزیون هوشمند ال جی OLED65G7T OLED دارای صفحه نمایش OLED است. قابل توجه ترین ویژگی پنل های قدیمی، از بین رفتن کامل پیکسل ها هنگام رندر سیاه است. این بدان معناست که وقتی بخشی از یک تصویر سیاه می شود، پیکسل ها بیرون می آیند و سیاهی را با عمق و فوکوس بسیار بیشتری نشان می دهند. این ویژگی تصویر تلویزیون های OLED را از مدل های تولید شده با پنل های LED متمایز می کند. در فناوری Old Backlight از پنل حذف می شود و هر پیکسل به طور جداگانه نور تولید می کند. این تفاوت اصلی بین تلویزیون های OLED، LCD و LED است. یکی دیگر از تفاوت های این نوع نقاشی، طیف رنگی بسیار گسترده است که تصاویر بسیار طبیعی و واضحی را ایجاد می کند. در سال 2017، ال‌جی با بهبود نمایشگر تلویزیون‌های قدیمی‌تر، تفکیک رنگ‌های متفاوت‌تری را معرفی کرد.

?

کیفیت عکس؛ غیر قابل تصور

کیفیت تصویر تلویزیون قدیمی ال جی OLED65G7T عالی است. کیفیت تصویری که حتی بهترین تلویزیون های LED نیز دارند دقیق نیست. اگر بتوانید محتوایی با کیفیت 4K و HDR پیدا کنید، از عملکرد این تلویزیون شگفت زده خواهید شد. این تلویزیون از تمامی فرمت های HDR و Dolby Vision پشتیبانی می کند. محدوده دینامیکی بالا یا HDR یک فناوری پیشرفته است که برای دستگاه‌هایی مانند دوربین‌ها، تلفن‌های همراه، تلویزیون‌ها و سایر دستگاه‌های دیجیتال دارای صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. نقش این ویژگی در واقع افزایش کنتراست و طیف رنگی تصویر است. همچنین فناوری HDR باعث می شود تفاوت بین رنگ ها و روشنایی نواحی مختلف تصویر با وضوح بیشتری ظاهر شود. قسمت روشن تصویر با روشنایی بیشتری نسبت به قسمت تاریک تصویر نمایش داده می شود که نتیجه آن عمق بیشتری در تصویر است. همچنین به دلیل طیف گسترده تر رنگ ها و جدایی بیشتر بین آنها، تصویر واقعی تر به نظر می رسد.

بررسی تلویزیون هوشمند ال جی OLED65G7T

البته توجه داشته باشید که برای لذت بردن از قابلیت HDR، محتوای در حال پخش باید از آن پشتیبانی کند. البته، با فناوری HDR Effect، تلویزیون اولد هوشمند ال‌جی OLED65G7T می‌تواند تصاویر و رنگ‌های شبیه HDR را برای ویدیوهای Full HD یا 4K که با فرمت HDR ضبط نشده‌اند، زنده‌تر و طبیعی‌تر کند. البته اگر فیلم از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، قابلیت افکت HDR نه تنها آن را تقویت می کند، بلکه رنگ های غیر طبیعی و منزجر کننده را نیز به نمایش می گذارد. در کنار فناوری HDR، ویژگی Dolby Vision در این تلویزیون اجازه می دهد تا رنگ ها با کنتراست بهتری نمایش داده شوند. در واقع مکمل HDR است.

?

ساندبار هارمن کاردون صدای قدرتمند و جامع

همانطور که قبلا ذکر شد، تلویزیون هوشمند اولد ال جی OLED65G7T دارای سیستم صوتی بسیار قدرتمندی است که مانند جعبه شنی طراحی شده است. سیستم صوتی این تلویزیون نیز مانند تمامی تلویزیون های رده بالای ال جی توسط کمپانی معروف هارمن کاردون تولید شده است. این نوار سنباده دارای سیستم 4.2 کاناله است. از دو توییتر توییتر، دو توییتر میان رده و دو توییتر داخلی تشکیل شده است. این سیستم اجازه می دهد تا تمام سطوح صدا در برابر یکدیگر متعادل شوند تا صدایی کامل و واضح تولید شود.

بررسی تلویزیون هوشمند ال جی OLED65G7T

هر واحد بلندگو دارای توان خروجی 10 وات است. با اضافه شدن 20 وات برق به هر ساب ووفر، سیستم صوتی دارای توان خروجی کلی 80 وات است. قابلیت صدای فراگیر برتر این تلویزیون صدایی بسیار طبیعی و جامع دارد. ال جی همچنین چندین حالت صدای مجزا را برای سیستم صوتی تلویزیون اولد OLED OLED65G7T خود در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند صدا را بر اساس برنامه در حال پخش تنظیم کنند. با این حال، برای کاربرانی که ترجیح می دهند از سیستم صوتی جداگانه استفاده کنند، یک پورت اپتیکال و اتصال بلوتوث به ساندبار وجود دارد.

?

رابط هوشمند WebOS 3.5. حاصل نه سال تجربه

بررسی تلویزیون هوشمند ال جی OLED65G7T

اولین رابط هوشمند WebOS در سال 2009 برای گوشی هوشمند Palm Pre طراحی و تولید شد. این سیستم عامل طی 9 سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده و با استفاده از تجربیات و نظرات بسیاری از افراد در سال 2017 به WebOS 3.5 منتقل شد. این رابط هوشمند به شما امکان می دهد در اینترنت گشت و گذار کنید، به طور هوشمند محتوای جریانی را با سایر دستگاه های دیجیتال به اشتراک بگذارید و چندین برنامه را دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که با دانلود و نصب اپلیکیشن ال جی تی وی پلاس بر روی گوشی هوشمند خود می توانید از بسیاری از ویژگی های هوشمند بهره مند شوید. لازم به ذکر است که در نسخه 3.5 مشکلات نسخه قبلی برطرف شده و سرعت کار به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

سایر امکانات

بررسی تلویزیون هوشمند ال جی OLED65G7T

تلویزیون OLED ال‌جی OLED65G7T از طیف گسترده‌ای از فرمت‌های صوتی، تصویری و تصویری پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا تمام فایل‌های خود را از طریق فلش مموری به تلویزیون منتقل کنید و آن‌ها را روی صفحه نمایش 65 اینچی OLED مشاهده کنید. وجود گیرنده دیجیتال داخلی نیاز به تهیه دستگاه جداگانه برای دریافت شبکه های پخش را بی نیاز می کند. تلویزیون هوشمند اولد ال جی OLED65G7T نیز با Simplink سازگار است. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که با یک کنترل تمام گجت های صوتی و تصویری خانه را کنترل کند. البته Simplink فقط با دستگاه های LG کار می کند. برای مثال، می‌توانید از ریموت تلویزیون برای کنترل پخش‌کننده DVD و سینمای خانگی ال‌جی استفاده کنید.

?

مخاطبان تلویزیون هوشمند ال جی قدیمی OLED65G7T

بررسی تلویزیون هوشمند ال جی OLED65G7T

این تلویزیون برای کاربران حرفه ای طراحی شده است که می توانند به محتوای 4K و HDR دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال کیفیت تصویر عالی این تلویزیون برای گیمرهایی که از دستگاه های بازی پیشرفته استفاده می کنند بسیار خوب است و بازی را سرگرم کننده و هیجان انگیزتر می کند. با فایل های کم کیفیت، کاربر نمی تواند از امکانات واقعی این تلویزیون لذت ببرد. اگر منصف باشیم، خرید تلویزیون هوشمند LG OLED65G7T برای کاربرانی که فقط می خواهند در نهایت برنامه های تلویزیونی SD یا HD را تماشا کنند، ضروری نیست. اما تلویزیون هوشمند ال جی OLED65G7T علاوه بر امکانات پیشرفته، ظاهری هنری دارد که به تنهایی می تواند قیمت بالای آن را توجیه کند. ال جی برای طراحی این تلویزیون تلاش زیادی کرد و از تمام خلاقیت آن استفاده کرد.

?

?
telegram_ad2_1

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا