لوازم خانگی

13 روش ساده برای اینکه خانه‌ی خود را دوست داشته باشید


اگر فکر می کنید از محیط خانه خود خسته شده اید، باید بگوییم که تنها نیستید. این یک احساس رایج برای بسیاری از مردم در روزهای همه گیر COVID-19 است. شیوع ویروس کرونا باعث شده است که بسیاری از افراد به طور دائم از راه دور کار کنند و اکثر مردم به ندرت خانه را ترک می کنند تا سالم بمانند. به همین دلیل است که ما خانه هایمان را دوست نداریم. خوشبختانه، فهرستی از ترفندهای ساده خانه داری و تغییرات کوچک وجود دارد که می تواند این یکنواختی را بشکند و روحیه شما را تقویت کند. امروز در ای بی سی مگ مگ می خواهیم این لیست را در اختیار شما بگذاریم تا بتوانید خانه خود را دوباره مانند قبل دوست داشته باشید.

1. هر روز صبح رختخواب خود را مرتب کنید

ترفند خانه داری - هر روز صبح تخت خود را مرتب کنید

اولین ترفند خانه داری برای ایجاد تغییر این است که هر روز چند دقیقه را صرف بلند شدن و مرتب کردن تخت و بالش کنید.

برای ایجاد تنوع، می توانید هر چند وقت یکبار با تا کردن پتوها، پهن کردن آنها روی تخت و برداشتن بالش ها، الگو را تغییر دهید.

شما زمان زیادی را در اتاق خود می گذرانید، بنابراین بهتر است آن را زیبا نگه دارید. وقتی از خواب بیدار شدید، ملحفه ها را صاف کنید، پتوها را مرتب تا کنید و بالش ها را در جای خود قرار دهید تا همه چیز جدید و تمیز به نظر برسد. رفتن به یک تخت خواب مرتب و خوابیدن در آن راه خوبی برای ارتباط با خانه و عاشق شدن دوباره است.

2. خانه خود را خوشبو کنید

ترفند خانه داری - بوی خانه شما

یک شمع معطر یا شمع استخراج کننده در خانه روشن کنید که اسانس مورد علاقه شما در آنجا بسوزد. وقتی عطرهای مورد علاقه تان در خانه پیچیده باشند، احساس راحتی خواهید کرد. اسپری های خوشبو کننده هوا نیز می توانند این حس را ایجاد کنند. به عنوان مثال، می توانید عطر مورد علاقه خود را روی ملحفه های تمیز اسپری کنید یا یک شمع اسطوخودوس را در آشپزخانه روشن کنید.

3. چیزهایی را که نیاز ندارید ببخشید

ترفند خانه داری - رها کردن چیزهایی که به آنها نیاز ندارید

ابزارهای قدیمی خود را بررسی کنید و آنهایی را که واقعاً به آنها نیاز ندارید بردارید. مرور برخی از خاطرات قدیمی می تواند باعث ایجاد احساس بد یا حتی ترس در شما شود. هرچه خانه شلوغ تر باشد، آرامش بیشتری را از دست خواهید داد. با جدا کردن 10 موردی که دیگر نیاز ندارید شروع کنید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از شر آنها خلاص شوید یا آنها را ببخشید. سپس بقیه تجهیزات را به مرور زمان انتخاب کنید. شلوغی و حواس پرتی می تواند حواس شما را پرت کند و خانه را کوچکتر از آنچه هست نشان دهد. با از بین بردن بهم ریختگی می توانید از حضور در خانه لذت بیشتری ببرید.

4. مناطق شلوغ را تمیز کنید

ترفند خانه داری - مکان های شلوغ را تمیز کنید

برای انجام این ترفند خانه داری نیاز به تجهیزات خاصی ندارید، فقط آستین ها را بالا بزنید و خانه را مرتب کنید. جارو، اسپری تمیزکننده و حوله را بردارید، به قسمت های مختلف خانه بروید و جایی را که نیاز به تمیز کردن دارد تمیز کنید. وقتی کار تمام شد متوجه می شوید که فضای خانه بازتر است و می خواهید زمان بیشتری را در آن بگذرانید.

کمی تمیز کردن واقعا به احساس خوب کمک می کند. گردگیری قفسه ها یا جارو کردن کف می تواند تفاوت زیادی در ظاهر اتاق ایجاد کند. نیازی نیست یک روز کامل را صرف تمیز کردن خانه کنید. یک ساعت نظافت در روز تفاوت زیادی ایجاد می کند و شما همیشه خانه ای تمیز و با وقار بدون خستگی خواهید داشت.

5. از غذا خوردن در خانه لذت ببرید

ترفند خانه داری - از غذا خوردن در خانه لذت ببرید

از هر وعده غذایی لذت ببرید. اگر روزهای شلوغی دارید، می توانید از خانه فقط برای دوش گرفتن و خوابیدن استفاده کنید. مهم نیست در خانه چه می خورید، یک صبحانه سریع یا یک شام کامل، حتی اگر قرار است چند دقیقه پشت میز بنشینید و غذا بخورید، از آن لذت ببرید.

اگر میز آشپزخانه یا اتاق ناهارخوری دارید، حتما در این مکان خاص غذا بخورید. اگر دوست دارید بیرون غذا بخورید، بهتر است آن را بخرید و به خانه بیاورید تا در آرامش و در خانه آن را بخورید و زمان بیشتری برای لذت بردن از آن داشته باشید.

6. وسایل خود را خلاقانه بچینید

ترفند خانه داری - وسایل خود را به روشی خلاقانه مرتب کنید

برای اجرای این ترفند خانه داری به کمی خلاقیت نیاز دارید. شما باید راه های خلاقانه ای را برای دسته بندی و سازماندهی دستگاه های خود انتخاب کنید. به یک فروشگاه لوازم خانگی بروید و چند سطل زباله و سینی مختلف بخرید که می تواند به شما کمک کند سازماندهی بیشتری داشته باشید. مثلاً یک سینی عمیق برای حوله بخرید تا این بار به جای نگاه کردن به کشوها، یک سینی از کمد بیرون بیاورید و همه حوله ها را یکجا تهیه کنید. قرار دادن وسایل داخل کمد و چیدن آنها در کنار هم می تواند به شما احساس راحتی کند. همچنین وقتی بعد از مرتب‌سازی متوجه می‌شوید که فضای خالی زیادی در کمدها و قفسه‌های خود دارید، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

7. گل های تازه را در خانه قرار دهید

ترفند خانه داری - گل های تازه را در خانه قرار دهید

یک دسته گل جدید از گل فروشی بخرید و در گلدان بگذارید و جلوی چشمانتان بگذارید. این می تواند فضای زندگی شما را تغییر دهد و احساس کنید که در یک هتل اقامت دارید. استفاده از گل های مصنوعی یکی دیگر از راه های تغییر فضای خانه است. مزیت این گل ها این است که هرگز خراب نمی شوند. استفاده از گیاهان بی تکلف که در خاک رشد می کنند نیز برای این کار مناسب است. گلدان، ساعت یا گلدان پر از ساکولنت های مختلف می تواند انتخاب خوبی باشد.

8. از نور طبیعی استفاده کنید

ترفند خانه داری - از نور طبیعی استفاده کنید

پرده ها را بردارید و اجازه دهید مقداری نور و گرما وارد خانه شود. پرتوهای خورشید می تواند خانه را گرمتر و گرمتر کند. اگر فضای زندگی شما تاریک است و نورگیر ندارید، در چند گوشه تاریک خانه آینه نصب کنید. اگر همسایگان می توانند از پنجره شما ببینند، برای محافظت از حریم خصوصی شما و همچنین نور طبیعی، پرده های مشبک چند لایه نصب کنید.

9. وسایل را از دیوار دور نگه دارید

ترفند خانه داری - وسایل را از دیوار دور کنید

مبلمان را جابجا کنید و دکور را کمی تغییر دهید.

تغییر دکوراسیون می تواند خانه شما را دوست داشتنی تر کند.

از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که به شما کمک کند وسایل را از دیوار دور کنید. این می تواند به شما فضای بیشتری برای حرکت بدهد و خانه را بزرگتر از آنچه هست نشان دهد.

10. ظاهر مبلمان خود را تغییر دهید

ترفند خانه داری - ظاهر مبلمان خود را تغییر دهید

ظاهر مبلمان و وسایل خود را با یک لایه رنگ تغییر دهید. شما حتی می توانید با انتقال آنها به یک مکان جدید تفاوت بزرگی در خانه ایجاد کنید. ایجاد یک تغییر جدید در ظاهر مبلمان باعث می شود احساس کنید زندگی جدیدی را شروع می کنید.

به عنوان مثال، می توانید یک کمد قدیمی و پتینه را رنگ کنید تا حس روستایی به خانه خود بدهید، یک قفسه کتاب را از اتاق نشیمن به اتاق خواب منتقل کنید یا حتی می توانید میزها را با مواد سرامیکی و پوششی مشابه بپوشانید. با آنها.

11. دیوارها را با آثار هنری تزئین کنید

ترفند خانه داری - تزیین دیوار با آثار هنری

چندین پنل را برای سرزندگی خانه خود انتخاب کنید. هنرهای مختلف می توانند به یک مکان هویت ببخشند و گذراندن وقت در آن را جذاب کنند. اگر می خواهید فضای خانه شما گرم و شخصی باشد، می توانید از قاب عکس های خانوادگی استفاده کنید و فضای خانه خود را با گرما و خاطرات شاد پر کنید.

شما می توانید این لاستیک ها را خودتان بسازید. تصاویر زیبا را از تقویم های قدیمی جدا کنید و آنها را قاب کنید، سپس آنها را به دیوار سنجاق کنید. حتی می توانید از پوسترهای قدیمی فیلم برای ایجاد حس نوستالژی و هیجان در خانه استفاده کنید.

12. چند گجت خوب بخر

ترفند خانه داری - چند ابزار جدید بخرید

برای اینکه خانه تان احساس راحتی کند، وسایلی را که دوست دارید بخرید و در قسمت های مختلف خانه قرار دهید. فرقی نمی کند دستگاه یک فرش مجلل باشد یا یک صابون معطر خاص. برای خرید این ترفند خانه داری و خرید وسایل گران قیمت لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید. خرید یک چراغ اتاق نشیمن جدید یا تعویض وسایل نیز می تواند بخشی از این امر باشد.

13. وقت خود را با دوستان و خانواده بگذرانید

ترفند خانه داری - وقت خود را با دوستان و خانواده بگذرانید

با افرادی که دوستشان دارید خاطرات جدیدی بسازید. یکی از راه های دوست داشتن خانه، داشتن عزیزان در آن است. شب ها را برای شام خصوصی و بازی های خانوادگی برنامه ریزی کنید و با اعضای خانواده خود سرگرم شوید. می توانید یک شب در هفته را به تماشای فیلم، سفارش پیتزا، صرف شام و گپ زدن در طول یک فیلم اختصاص دهید.

درست است که اپیدمی کرونا از روابط صمیمانه و دوستانه جلوگیری کرد، اما شما می توانید این روابط را به صورت آنلاین ادامه دهید. به عنوان مثال، یک روز در هفته را به دوره آنلاین خانواده اختصاص دهید. یا بعد از ظهر به مدت نیم ساعت با دوستان خود تماس تصویری برقرار کنید، چای بنوشید و در مورد اتفاقات آن روز صحبت کنید.

چند نکته کاربردی و موثر

ترفندهای خانه داری - چند نکته کاربردی و موثر

  • فروشگاه های تخفیف دار یا دست دوم بهترین مکان برای یافتن دکوراسیون ارزان قیمت هستند.
  • از ریختن چیزها نترسید. اگر در مورد نگهداری دستگاه شک دارید، مطمئن باشید که در آینده به آن نیازی نخواهید داشت.
  • سوغاتی ها و چیزهایی که دوست دارید را به عنوان دکور در خانه قرار دهید. تماشای آنها به شما کمک می کند خانه خود را بیشتر دوست داشته باشید.
  • دیوارهای اتاق خود را زرد رنگ کنید. این رنگ روشن و شاد می تواند به شما احساس شادی و نشاط در خانه بدهد.

اخرین حرف

با شیوع ویروس کرونا، همه ما مجبور شدیم زمان بیشتری را در خانه بگذرانیم. برخی از افراد از کار دور می شوند و تمام روزهای هفته را در خانه می گذرانند، برخی دیگر فقط برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج می شوند، دیگر خبری از سفر نیست. بنابراین احساس کسالت و خستگی در داخل خانه طبیعی است. در این مقاله 13 ترفند خانه داری آموزش داده می شود تا دوباره خانه مان را دوست داشته باشیم. اگر راهی برای احساس در خانه دارید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

منبع: wikiHow

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا