آشپزی

طرز تهیه بسبوسه؛ یک کیک مصری با طعمی منحصر‌به‌فرد


باسبوس یا هریسا نام یک کیک خوشمزه و متمایز مصری است که از آرد سمولینا درست می شود و طعمی جادویی دارد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه بوسه را یاد بگیرید.

همه کیک ها با شکلات و فوندانت لایه بندی نمی شوند. برخی از کیک ها مانند این کیک سنتی مصری با سمولینا درست می شوند و فقط باید آن را در دهان خود بچسبانید تا ذوب شود. بسبوس یک کیک مرطوب ساخته شده از آرد سمولینا است که ریشه در مصر دارد. این کیک علاوه بر مصر یک دسر بسیار محبوب در ترکیه، ارمنستان، یونان و کشورهای عربی است و اغلب در تعطیلات و در ماه رمضان تهیه می شود.

بهترین بوسه بافتی صاف و سفت دارد و شبیه کیک نیست. سطح آن نازک، برشته و نسبتاً ترد است. سطح قبله را می توان با بادام و خامه تزیین کرد و یا حتی به تنهایی سرو کرد و از شیرینی آن لذت برد.

در ادامه طرز تهیه یک بوسه اصلی و خوشمزه را مشاهده خواهید کرد و پس از آن می توانید با مراجعه به آرشیو آموزش تصویری آشپزی با طرز تهیه انواع دسر و دسرهای خوشمزه آشنا شوید.

بوسه چیست؟

مواد لازم 9 عدد

  • شکر: یک پیمانه
  • شیر: دو سوم مقدار
  • آرد سمولینا: سه چهارم کیسه
  • شیر خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • کره آب شده: 70 گرم
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • ماست شیرین: نصف فنجان
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای بوسیدن را از ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه بوسه

بوسه های ساده

1.
فر را روشن کنید و بگذارید تا 180 درجه سانتیگراد گرم شود. در این زمان با همزن دستی تخم مرغ ها را با نصف پیمانه شکر و وانیل مخلوط کنید تا کرم رنگ شود.

بوسه پنیری

2.
حالا شیرخشک الک شده، پودر نارگیل، ماست و کره را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

بوسه مصری

3.
در آخر آرد سمولینا و بکینگ پودر را به مایه اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه آماده شود.

طرز تهیه بوسه های مصری

4.
کف و دیواره های قالب 25*25 سانتی متری را با کره یا روغن چرب کنید و مایه را به قالب منتقل کنید.

پرتقال را ببوس

5.
حالا قالب را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت 45 دقیقه بپزید.

بوسه پنیری

6.
در همین حین شیر را با نصف باقیمانده شکر روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در شیر حل شود و شهد شروع به جوشیدن کند. شهد نیازی به متراکم شدن ندارد و پس از جوشیدن از روی حرارت برداشته می شود تا خنک شود.

طرز تهیه بوسه

7.
وقتی قبله از فر خارج شد با چاقو به شکل دلخواه برش بزنید و شهد خنک شده را در تمام قسمت های آن بریزید. اجازه دهید بوسه و شهد دو ساعت بماند تا شهد کاملا جذب و خنک شود.

بوسیدن پسته

8.
نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا