آشپزی

طرز تهیه خورش مسما بادمجان با غوره


یکی از انواع خورش اصیل ایرانی خورش معروف بادمجان یا آبگوشت بادمجانی است که مورد علاقه اکثر مردم به خصوص بادمجان هاست. در فرهنگ آشپزی ایرانی غذاهای زیادی با بادمجان تهیه می شود، اما آب بادمجان غیر از برنج چیز دیگری است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه آب بادمجان را به شما آموزش دهیم.

در شمال کشور این غذا را معمولا با مرغ تهیه می کنند اما بنا به ذائقه هر فرد می توانید آب بادمجان را با مرغ یا گوشت تهیه کنید که هر دو بسیار خوشمزه هستند. طعم اصلی این سوپ خوب است. طعم بادمجان با بهترین طعم ترش، ترکیبی کامل و بسیار خوش طعم است که راز طعم این سوپ همین است.

غوره و آب غوره مانند لیموترش از سالیان دور جزء لاینفک فرهنگ آشپزی ایرانیان بوده است. زنان ایرانی همیشه در اواخر تابستان بهترین آب را تهیه می کنند و در کاسه های بزرگ نگهداری می کنند تا در تمام طول سال و حتی سال های بعد آب بگیرند. برای حفظ بهترین حبوبات می توانید آنها را در فریزر نگه دارید تا کیفیت خوب خود را حفظ کنید یا حتی از قوطی های آماده استفاده کنید.

در ادامه می توانید طرز تهیه سوپ بادمجان را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید و همچنین با مراجعه به آرشیو آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ با طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه ایرانی و فرنگی در آنجا آشنا شوید.

طرز تهیه مرغ و بادمجان

مواد لازم برای 3 نفر

  • مرغ: 2 عدد
  • بادمجان: 4 عدد
  • گوجه فرنگی: 2 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • بهترین: نیم مقیاس
  • زعفران: به میزان لازم
  • زردچوبه، پودر کاری، فلفل سیاه و نمک: به میزان دلخواه

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه بادمجان

خورش آلو مسما

1.
کدو تنبل را پوست گرفته و رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس روی هر بادمجان برش های عمودی کوچک بزنید و به مدت یک ساعت در آب نمک غلیظ خیس کنید تا تلخی آن گرفته شود. سپس آنها را با آب گرم بشویید و خشک کنید و در روغن سرخ کنید.

بادمجان خانم گلاور

2.
وقتی بادمجان را از ماهیتابه خارج کردید، مرغ را با کمی نمک و زردچوبه در همان ماهیتابه تفت دهید.

بادمجان دقیقا چیست؟

3.
پس از سرخ شدن مرغ را از تابه خارج می کنیم و پیازهای ریز خرد شده را در تابه تفت می دهیم و ادویه ها را اضافه می کنیم.

طرز تهیه آبگوشت بادمجان شمالی

4.
پس از چاشنی، رب گوجه فرنگی را به پیازها اضافه کنید.

طرز تهیه بادمجان با رب انار

5.
پس از تفت دادن خمیر با پیاز، 3 پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید سس بجوشد سپس نمک را تنظیم کنید.

طرز تهیه آب بادمجان با مرغ

6.
بعد از اینکه سس کمی به جوش آمد و غلیظ شد، تکه های مرغ سرخ شده را داخل آن بریزید و به مدت 2 ساعت روی حرارت ملایم بگذارید تا جا بیفتد. مرغ را در حین پخت 2 تا 3 بار برگردانید.

طرز تهیه سوپ الماس بادمجان

7.
وقتی مرغ کاملا پخته شد و سوپ چرب شد، بادمجان سرخ شده، گوجه فرنگی و کدو حلوایی را در کنار مرغ قرار دهید. در این مرحله می توانید کمی دیگر آبغوره به سوپ اضافه کنید و 30 دقیقه دیگر زمان دهید تا سوپ بپزد تا همه مواد طعم دار شوند.

طرز تهیه آب بادمجان بدون گوشت

8.
آب بادمجان آماده است. نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا