لوازم خانگی

33 سرگرمی جذاب برای درون‌گراها و افرادی که دوست دارند تنها باشند


اگر یک فرد درون‌گرا باشید، حتماً می‌دانید که افراد درون‌گرا به چه نوع تفریحاتی علاقه دارند و علاوه بر این از این نکته هم مطلع هستید که مغز شما برای اینکه بتواند آن‌طور که باید عمل کند به تفریح و سرگرمی نیاز دارد. یعنی مغزتان برای اینکه بتواند افکار پراکنده و زیادتان را سر و سامان بدهد و به انسجام ذهنی برسد، نیاز به انجام فعالیت‌هایی دارد که در ضمن انجامشان بتواند روی یک مسأله متمرکز بماند.

این مسأله را هم شما احتمالاً می‌دانید که به عنوان یک درون‌گرا باید انرژی خود را هم در سطح مناسبی حفظ کنید، بنابراین سرگرمی‌های مناسب برای افراد درون‌گرا باید روشی خلاقانه و آرام برای مشغول کردن ذهنشان باشد بدون اینکه تنش یا هیجان بی‌مورد به آن‌ها وارد شود.

در ادامه این مقاله از ای بی سی مگ 33 مورد از بهترین سرگرمی‌های مناسب برای افراد درون‌گرا معرفی شده است. برای آشنایی با این فعالیت‌های سرگرم‌کننده با ما همراه باشید.

افراد درون‌گرا از چه فعالیت‌هایی لذت می‌برند؟

تقریباً تمام سرگرمی‌هایی که افراد درون‌گرا از آن‌ها لذت می‌برند در یکی از طبقه‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • به تنهایی خلق کردن (نوشتن، بافندگی یا قلاب‌بافی، نقاشی و موارد دیگر)
  • لذت بردن از فعالیت‌های جسمانی انفرادی (یوگا، تای‌چی، رقص، پیاده‌روی و غیره)
  • گردآوری یک مجموعه‌ی خاص و معنی‌دار از اشیا (آثار هنری، صدف دریایی، عروسک و مواردی از این دست)
  • تجربه‌ی آرامش با فعالیت‌های سرگرم‌کننده (تماشای تلویزیون، مطالعه‌ی کتاب، تماشای مستند، گوش دادن به پادکست، موسیقی و غیره)
  • وقت گذراندن در طبیعت (پیاده‌روی در طبیعت، کمپینگ، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و موارد دیگر)

سرگرمی‌های افراد درون‌گرا معمولاً حول محور استراحت، آرامش و فعالیت‌های آرام و بدون تنش است. طبیعتاً این چنین فعالیت‌هایی بیشتر مناسب خلوت و تنهایی‌اند. برای آشنایی بیشتر با این سرگرمی‌های خاص و نحوه‌ی انجام دادن آن‌ها، ادامه مطلب را دنبال کنید.

33 سرگرمی برای افراد درون‌گرا و افرادی که دوست دارند تنها باشند

سرگرمی‌های افراد درون‌گرا

این لیست سرگرمی‌های افراد درون‌گرا را با دقت نگاه کنید و تصور کنید که هر یک از این کارها را انجام می‌دهید. همچنین به این فکر کنید که بیشتر دوست دارید چه چیزی را برای خودتان یا شخص دیگری ایجاد کنید.

برخی از این موارد در واقع می‌توانند به عنوان سرگرمی‌های اجتماعی افراد درون‌گرا شناخته شوند، زیرا نتیجه‌ی نهایی چیزی است که می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید.

اگر دو یا چند فرد درون‌گرا از سرگرمی یکسانی برخوردارند، می‌توانند (از راه دور) یکدیگر را در جریان پیشرفت پروژه‌های جدیدشان قرار دهند.

1. نوشتن

هزینه‌ی انجام: رایگان (با استفاده از یک نرم‌افزار واژه‌پرداز رایگان مثل Google Docs یا هزینه‌ی خرید یک دفترچه و قلم یا سایر نرم‌افزارهای نوشتاری مثل Microsoft Word)

وسایل مورد نیاز: دفترچه‌ی یادداشت یا دفتر خاطرات، خودکار یا مداد، نرم‌افزار واژه‌پرداز و یک رایانه، تبلت یا حتی تلفن همراه

زمان مورد نیاز: از چند دقیقه در روز تا هر مقدار زمانی که دوست دارید، با استراحت‌های منظم در بین آن‌ها

میزان تعامل با دیگران: برای این فعالیت نیازی به تعامل با دیگران نیست.

نوشتن یک روش خوب و مناسب برای افراد درون‌گرا است تا افکار خود را به این شکل منسجم و ابراز کنند. بیان برخی مسائل از طریق گفتاری برای افراد درون‌گرا دشوارتر است. بنابراین نوشتن می‌تواند کمک زیادی به آن‌ها در بیان درونیاتشان بکند.

اهمیت یک خاطره، داستان یا مقاله‌ی خوب را دست کم نگیرید.

2. طراحی

طراحی

هزینه‌ی انجام: از صفر تا چند صد هزار تومان برای خرید کاغذ باکیفیت، مداد طراحی و کلاس‌های آموزشی

وسایل مورد نیاز: کاغذ نقاشی، مدادهای مخصوص طراحی، مداد رنگی

زمان مورد نیاز: از 30 دقیقه در روز تا هر مقدار زمانی که دوست دارید.

میزان تعامل با دیگران: نیازی نیست، مگر اینکه بخواهید همراه کسی طراحی کنید.

در زمان‌هایی که احساس می‌کنید همه چیز در اطراف شما شلوغ و به هم ریخته است و هر کاری که می‌کنید نمی‌توانید آرامشتان را بازیابید، نقاشی به عنوان یک مهارت ذهنی و جسمی، می‌تواند آرامشتان را دوباره به شما بازگردانده، برایتان بسیار سرگرم‌کننده و مفید باشد.

هیچ‌کس هنگام شروع هیچ کاری کامل نیست، طراحی هم همین‌طور است. برای تسلط پیدا کردن به طراحی در سطحی که بتوانید تصاویر ذهنی خودتان را در قالب قلم و کاغذ به تصویر بکشید، باید کمی صبور و با پشتکار باشید.

3. یادگیری زبان

هزینه‌ی انجام: از صفر تا هر مبلغی که مایل باشید برای منابع زبانی صرف کنید.

لوازم مورد نیاز: یک اپلیکیشن یادگیری زبان؛ فرهنگ لغت و سایر منابع درسی مورد نیاز؛ ابزارهای دیگر در صورت نیاز (فلش کارت، کتاب‌های نوشته شده به زبان مقصد، موسیقی به زبان مقصد)

زمان مورد نیاز: از چند دقیقه در روز تا هر مقدار زمانی که دوست دارید.

میزان تعامل با دیگران: به تنهایی با استفاده از یک اپلیکیشن آموزش زبان یا فیلم‌های آموزشی امکان‌پذیر است؛ امکان مراجعه به کلاس‌های عمومی و با حضور دیگران هم امکان‌پذیر است.

یادگیری یک زبان جدید نه تنها یک سرگرمی جذاب است، بلکه یک مهارت بسیار مفید و کاربردی نیز محسوب می‌شود. اگرچه ممکن است گاهی اوقات این کار کمی خسته‌کننده باشد، اما روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارد و با انتخاب شیوه‌ی صحیح یادگیری می‌توانید این فعالیت را برای خودتان جذاب و سرگرم‌کننده کنید.

شما همچنین می‌توانید فیلم‌های آموزشی متعدد و مفیدی را به صورت رایگان در پلتفرم‌های اشتراک ویدیو مثل آپارات یا یوتیوب پیدا کنید که اکثر آن‌ها از امکان تولید زیرنویس خودکار (یوتیوب) هم پشتیبانی می‌کنند.

همچنین تعداد زیادی اپلیکیشن و برنامه‌ی آموزش زبان وجود دارد که یا رایگان هستند یا هزینه‌ی کمی برای شما خواهند داشت.

4. ساخت دستبند دوستی

دستبند دوستی

هزینه‌ی انجام: هزینه خرید نخ گلدوزی یا نخ قلاب‌بافی

وسایل مورد نیاز: نخ گلدوزی یا نخ قلاب‌بافی در رنگ‌های مختلف

زمان مورد نیاز: تولید هر دستبند حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

میزان تعامل با دیگران: نیازی نیست.

درون‌گرا بودن به معنای نداشتن دوست و ارتباطات اجتماعی نیست. در واقع، افراد درون‌گرا اغلب تمایل دارند دوستان خود را با هدیه یا نشانه‌ای محبت‌آمیز غافلگیر کنند.

شما می‌توانید ده‌ها الگوی دستبند را به صورت رایگان در اینترنت پیدا کنید. ساخت دستبندهای دوستی کمی وقت‌گیر است، اما نتیجه‌ی آن یک هدیه‌ی زیبا و هیجان‌انگیز است.

5. قلاب‌بافی و بافندگی

هزینه‌ی انجام: حدود 200 تا 300 هزار تومان برای خرید نخ بافندگی یا قلاب‌بافی به همراه قلاب و میل بافتنی. هرچند پروژه‌های بزرگ که به نخ‌های بیشتری نیاز دارند ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

وسایل مورد نیاز: نخ قلاب‌بافی یا کاموا، میل بافتنی یا قلابِ بافندگی، سوزن پرکننده، گیره‌های نگه‌دارنده، کیف برای حمل وسایل و نخ‌ها در حین حرکت

زمان مورد نیاز: قاعده‌ی مشخصی ندارد و به زمان خالی شما و تمایلتان به این کار بستگی دارد؛ اگرچه برای برخی پروژه‌ها یک ساعت یا بیشتر زمان لازم است و برای پروژه‌های بزرگ‌تر چندین روز.

میزان تعامل با دیگران: نیازی نیست.

به وسیله‌ی بافندگی یا قلاب‌بافی می‌توانید از ساختن کلاه، روسری، پتو و وسایل دیگر برای خودتان یا عزیزانتان لذت ببرید.

شما حتی می‌توانید یک فروشگاه آنلاین برای خودتان راه‌اندازی کنید و برخی از آثار بافته شده خود را بفروشید و از این راه هزینه‌ی نخ و لوازم اولیه‌ی خود را تأمین کنید.

6. خیاطی

هزینه‌ی انجام: حدود 50 تا 100 هزار تومان برای سوزن و نخ برای انجام تعمیرات ساده لباس‌هایتان یا حدود 1 تا 2 میلیون تومان برای یک چرخ خیاطی خوب و پارچه برای انجام پروژه‌های خیاطی

وسایل مورد نیاز: سوزن، نخ، چرخ‌خیاطی با سوزن اضافی، پارچه، قیچی، ابزار اندازه‌گیری، لامپ با نور مناسب، الگوی لباس (برای دوخت پوشاک)

زمان مورد نیاز: از چند دقیقه در روز برای کارهای کوچک، تا چند ساعت برای پروژه‌های بزرگ

میزان تعامل با دیگران: الزامی به تعامل نیست مگر اینکه برای افراد دیگر خیاطی کرده باشید و به حضور آن‌ها نیاز داشته باشید تا برای اندازه‌گیری و سایز کردن لباس به شما مراجعه کنند.

اگر تا به حال به پروژه‌ی خیاطی شخص دیگری توجه شما را به خودش جلب کرده و با خود فکر کرده‌اید که: «وای! ای کاش من هم می‌توانستم این کار را انجام دهم.» شما می‌توانید با یادگیری چند پروژه‌ی خیاطی ساده، مانند یک کیف کوچک برای کلیدهایتان یا حتی یک جامدادی، این کار را شروع کنید.

7. شیرینی‌پزی

شیرینی‌پزی تفریح مناسب افراد درونگرا

هزینه‌ی انجام: زیر 250 هزار تومان برای خرید لوازم اولیه‌ی پخت (آرد، شکر، بیکینگ‌پودر، تخم‌مرغ و موارد دیگر) تا 2.500.000 تومان هم برای ابزارهای پخت با کیفیت بالا (همزن، ظروف سیلیکونی، قالب‌های پخت و…)

وسایل مورد نیاز: چند کاسه، تابه و ظروف پخت، ظروف/وسایل مخلوط کردن، وردنه، تخته‌ی برش، کیت تزئین کیک، مواد اولیه، میکسر (استندی یا دستی)

زمان مورد نیاز: از کمتر از 30 دقیقه برای پروژه‌های سریع تا چند ساعت برای درست کردن کیک‌های بزرگ و دارای ظرافت یا شیرینی‌های مفصل

میزان تعامل با دیگران: نیازی نیست.

اگر عاشق قنادی یا حتی پخت انواع نان هستید (یا کسی را می‌شناسید که این کار را انجام می‌دهد) می‌توانید نحوه‌ی پخت نان، کیک و سایر شیرینی‌های خوشمزه را تنها با چند ابزار و وسیله ساده بیاموزید. علاوه بر این در پلتفرم‌های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب آموزش‌هایی در مورد پخت و تزیین کیک و انواع دیگر شیرینی‌ها وجود دارد، بنابراین می‌توانید نکات مفیدی را از قنادهای باتجربه در آنجا بیاموزید.

8. درست کردن پازل

هزینه‌ی انجام: از حدود 100 هزار تومان به بالا بسته به پیچیدگی پازل و کیفیت آن

وسایل مورد نیاز: یک پازل، برخی لوازم جانبی مثل: تشک رولی نگه‌دارنده قطعات یا تخته‌ی پازل

زمان مورد نیاز: در این مورد به تصمیم شما بستگی دارد.

میزان تعامل با دیگران: نیازی نیست، مگر اینکه یک همبازی بخواهید.

علاوه بر این اگر عاشق سرگرمی‌های فکری دیگری مانند جدول کلمات متقاطع یا سودوکو هستید، می‌توانید یک اپلیکیشن از این نوع روی گوشی خود نصب کرده یا چند مجله‌ی جدول چاپ شده بخرید و روی آن‌ها کار کنید. اما اگر بیشتر علاقه‌مند به پازل هستید، با انتخاب یک موضوع خاص و جذاب برای هر هفته یا هر ماه از پرداختن به گزینه‌های خسته‌کننده خودداری کنید.

9. یوگا

هزینه انجام: به صورت رایگان با استفاده از فیلم‌های آموزشی رایگان یوتیوب یا اپلیکیشن‌های آموزشی رایگان و حدود 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان برای خرید تشک یوگا به علاوه‌ی لباس‌های مخصوص یوگا و هزینه‌ی کلاس.

وسایل مورد نیاز: تشک یوگا، کلاس یا دوره‌ی آموزشی یوگا، اپلیکیشن‌های یوگا و لباس‌های مناسب یوگا

زمان مورد نیاز: از 10 دقیقه تا 1-1.5 ساعت برای هر جلسه، بسته به اینکه چند حرکت پایه را در روز انجام می‌دهید یا اینکه کلاس شما چقدر به طول می‌انجامد.

میزان تعامل با دیگران: هنگامی که این کار را به تنهایی با استفاده از یک اپلیکیشن انجام می‌دهید، هیچ‌گونه تعاملی وجود ندارد. اما وقتی در کلاس آموزشی به همراه سایر افراد یوگا کار می‌کنید، دامنه‌ی تعاملتان کمی بیشتر می‌شود.

اگر در حال حاضر به آرامش بیشتری در زندگی نیاز دارید، یوگا برای این هدف گزینه‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند یوگای بکرام، یوگای نیدرا، یوگای وینیاسا و گزینه‌های دیگر که بسته به شرایط و هدفتان از انجام یوگا می‌توانید از بین آن‌ها گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید.

10. مطالعه کردن

مطالعه برای افراد درونگرا

هزینه‌ی انجام: رایگان، یک کارت عضویت کتابخانه کافی است.

وسایل مورد نیاز: چند کتاب برای مطالعه

زمان مورد نیاز: به اندازه‌ی زمانی که دارید یا می‌خواهید به مطالعه کردن اختصاص دهید.

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست مگر اینکه به یک گروه مطالعه‌ی کتاب ملحق شده باشید.

ممکن است از قبل مجموعه‌ای از کتاب‌های مختلف برای مطالعه در قفسه کتاب یا رایانه شما منتظرتان باشند، اما اگر این‌طور نیست، با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید چند کتاب جدید پیدا کنید. سپس برای هر روز مقداری مشخصی زمان برای مطالعه تخصیص دهید. یا اگر ترجیح می‌دهید به صدای دیگران گوش دهید، می‌توانید برای این منظور کتاب‌های صوتی را انتخاب کنید.

11. پیاده‌روی در طبیعت

هزینه‌ی انجام: رایگان

وسایل مورد نیاز: وسیله‌ی خاصی نیاز ندارد (مگر اینکه به کفش پیاده‌روی جدید نیاز داشته باشید).

زمان مورد نیاز: چهارچوب زمانی مشخصی ندارد، این فعالیت را می‌توانید بر اساس وقت خالی و برنامه‌های روزمره‌ی خود تنظیم کنید.

تعامل با دیگران: نیازی نیست مگر اینکه یک همراه بخواهید.

حتی زمانی که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی برقرارند، شما می‌توانید به راحتی و با اطمینان خاطر در طبیعت به پیاده‌روی بپردازید و از هوای تازه، آفتاب و مناظر زیبا لذت ببرید.

12. سفالگری

هزینه‌ی انجام: هر کیلو گل رس حدود 5 تا حداکثر 10 هزار تومان هزینه دارد. هزینه‌ی اجاره‌ی کوره نیز به کارگاهی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد ولی هزینه‌ی آن هم زیاد نیست.

وسایل مورد نیاز: گل رس، بوم نچسب، لعاب، چرخ سفالگری و فضای کوره‌ی اجاره‌ای

زمان مورد نیاز: هر بار حداقل یک ساعت زمان را باید به این فعالیت اختصاص دهید. این کار کمی کثیف کاری دارد و ممکن است در ابتدا کمی طول بکشد تا یک تکه گل رس به شکل مورد نظر شما تبدیل شود.

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

اگر به کار کردن با گل رس تسلط داشتید، چه چیزی برای خودتان (یا شخص دیگری) می‌ساختید؟ یک کاسه‌ی بزرگ برای میوه‌ها، یک گلدان بلند، یک مجموعه لیوان؟

13. تماشای فیلم/ برنامه‌های تلویزیونی

تماشای فیلم

هزینه‌ی انجام: هزینه خاصی در بر ندارد به جز هزینه‌ای که برای خرید اشتراک سرویس نمایش فیلم خانگی هزینه می‌کنید.

لوازم مورد نیاز: تلویزیون یا رایانه، اپلیکیشن/ برنامه‌های پخش برنامه‌های تلویزیونی و فیلم

زمان مورد نیاز: به اندازه‌ی طول هر فیلم یا برنامه‌ای که برای تماشا انتخاب می‌کنید.

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل نیست مگر اینکه خودتان همراه بخواهید.

شاید در نگاه اول این کار یک سرگرمی به نظر نرسد، اما تماشای فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند ارتباط شما را با خانواده و دوستانتان که سلیقه‌های مشابه با شما دارند را بیشتر کند و همچنین با افراد دیگری که به صورت آنلاین آن‌ها را ملاقات کرده و دنبال می‌کنید.

14. بازی‌های آنلاین

هزینه‌ی انجام: هزینه‌ی خرید بازی یا اشتراک آن (برخی رایگان هستند).

لوازم مورد نیاز: رایانه یا تبلت، خرید و نصب بازی یا مراجعه به وب‌سایت بازی

زمان مورد نیاز: تا هر زمانی که یک بازی به طول بیانجامد (متفاوت است).

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

یک جستجوی اینترنتی ساده برای عبارت «بازی‌های آنلاین» شما را به سایت‌هایی مملو از بازی‌هایی مختلف هدایت می‌کند که ممکن است در زمان تنهایی از امتحان کردن آن‌ها لذت ببرید. اگر به دنبال نوع خاصی از بازی‌ها یا ژانر خاصی هستید، جستجوی خود را با کلماتی مانند «اکشن»، «فانتزی» یا «یک‌نفره» محدود کنید.

15. نقاشی

هزینه‌ی انجام: حدود 500 هزار تومان برای خرید یک بوم و مجموعه‌ای ارزان از رنگ‌ها و قلم‌موهای آکریلیک

وسایل مورد نیاز: رنگ (آکریلیک، روغن یا آبرنگ)، قلم‌مو، بوم یا سایر سطوح مناسب نقاشی (سنگ، کاشی و غیره)

زمان مورد نیاز: معمولاً از حدود 30 دقیقه تا یک ساعت

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

دسترسی به ابزارها و لوازم نقاشی به راحتی امکان‌پذیر است، و پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب هم مملو از دوره‌های آموزشی نقاشی مناسب برای زمان‌هایی است که به یک بوم تازه خریداری کرده‌اید و آن را جلو خود گذاشته‌اید و نمی‌دانید چگونه کارتان را شروع کنید.

16. دوچرخه‌سواری

دوچرخه سواری

هزینه‌ی انجام: از 2/5 تومان به بالا برای دوچرخه و حدود 500 هزار تومان برای کلاه ایمنی

وسایل مورد نیاز: دوچرخه، کلاه ایمنی دوچرخه، لباس‌های تنگ (شلوارک و تی‌شرت مخصوص دوچرخه‌سواری)، کفش ورزشی یا کفش دوچرخه‌سواری، بطری آب

زمان مورد نیاز: تصمیم‌گیری در این رابطه بر عهده‌ی خودتان است.

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل نیست، مگر اینکه همراه بخواهید.

اگر یک دوچرخه دارید و فضایی برای دوچرخه‌سواری، این فعالیت نه تنها راهی عالی برای ورزش و هواخوری است بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا از یک مکان به مکان دیگر بروید و در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنید.

17. باغبانی

هزینه‌ی انجام: هزینه‌ی خاک گلدان و بذر یا نهال، گلدان و ابزار ساده باغبانی

وسایل مورد نیاز: گلدان، خاک گلدان، بذر یا نهال، وسایل باغبانی (بیلچه و غیره)، دستکش باغبانی، آبپاش یا شلنگ برای آبیاری

زمان مورد نیاز: روزانه حدوداً 30 دقیقه یا بیشتر برای کاشت، رسیدگی، کود دهی، آبیاری و چیدن علف‌های هرز

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

حتی اگر تنها برای نگهداری از چند گلدان فضا دارید، باز هم سعی کنید خودتان گیاهانتان را بکارید و آن‌ها را پرورش دهید. برای کسب اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید از فیلم‌های آموزشی باغداران مجرب روی یوتیوب استفاده کنید و از کاشت و برداشت گیاهان خوراکی و گل‌ها لذت ببرید.

18. تماشای مستند

هزینه‌ی انجام: رایگان در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب؛ سایر اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های پخش مستند ممکن است هزینه داشته باشند.

وسایل مورد نیاز: تلویزیون یا کامپیوتر، برنامه‌ی پخش‌کننده‌ی ویدئو یا گیرنده‌ی دیجیتال

زمان مورد نیاز: به تصمیم شما بستگی دارد.

میزان تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران ندارد، مگر اینکه همراه بخواهید.

فهرستی از مستندهایی را که ارزش دیدن دارند را پیدا کنید و تماشای آن‌ها را به یک کار روتین روزانه یا هفتگی تبدیل کنید. حتی می‌توانید برای هر هفته یا ماه موضوع خاصی را انتخاب کرده و متناسب با آن مستندهای خود را انتخاب کنید یا اینکه در هر روز موضوعی که بیشتر برای شما جذابیت دارد را دنبال کنید.

19. رنگ‌آمیزی

رنگ‌آمیزی

هزینه‌ی انجام: از حدود 150 هزار تومان به بالا برای خرید یک کتاب رنگ‌آمیزی بزرگ‌سالان، به علاوه حدود 200 هزار تومان برای خرید یک بسته ماژیک رنگی دو سر (نوک قلم مویی و نوک ظریف)

وسایل مورد نیاز: کتاب رنگ‌آمیزی بزرگ‌سالان، ماژیک رنگی دو سر

زمان مورد نیاز: به تصمیم شما بستگی دارد.

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل ندارد مگر اینکه شما همراهی بخواهید.

برای خود چند کتاب رنگ‌آمیزی بزرگ‌سالان و یک بسته مداد رنگی یا ماژیک نوک تیز بخرید و یک سرگرمی آرامش‌بخش را شروع کنید که به شما کمک می‌کند تا به حالت مراقبه برسید.

شما حتی می‌توانید صفحات نهایی موردعلاقه خود را لمینت کنید تا بتوانید آن‌ها در دراز مدت هم نگه‌داری کنید.

20. اوریگامی

هزینه‌ی انجام: حدود 150 هزار تومان به بالا برای خرید کاغذ اوریگامی (فیلم‌های آموزشی اوریگامی به صورت رایگان در یوتیوب قابل دریافت است.)

وسایل مورد نیاز: کاغذ اوریگامی (که در رنگ‌ها و/یا الگوهای مختلف موجود است.)

زمان مورد نیاز: از چند دقیقه تا مقدار زمانی که دوست دارید.

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

به یاد داشته باشید که برای این کار همچنین می‌توانید از کاغذهای کادو یا کاغذهای رنگی که در منزل دارید هم استفاده کنید.

21. خوشنویسی

هزینه‌ی انجام: از 150 هزار تومان به بالا برای قلم خط یا قلم‌های مدرن قلم‌مویی یا حدود 600 هزار تومان برای یک خودنویس با یک مجموعه نوک به همراه جوهر و وسایل جانبی، حدود 100 تا 200 هزار تومان هم برای کاغذ خطاطی

لوازم مورد نیاز: قلم خط یا قلم‌موهای مدرن خوشنویسی یا یک مجموعه خودنویس، کاغذ خطاطی، جزوه‌ی آموزشی یا فیلم

زمان مورد نیاز: 30 دقیقه یا بیشتر برای تمرین یا انجام پروژه‌های خاص

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

به عنوان یک درون‌گرا اگر خوشنویسی را بیاموزید می‌توانید هدایایی زیبا با نگارش نقل قول‌ها، اشعار یا جملات مورد علاقه خود درست کنید.

22. یادگیری یک ساز موسیقی

موسیقی

هزینه‌ی انجام: بستگی به نوع ساز دارد، اما سازهای دست دوم کمتر از ساز نو هزینه دارند.

وسایل مورد نیاز: ساز، کیف حمل ساز، وسایل تمیز کردن/نگهداری ساز

زمان مورد نیاز: روزانه حدود 30 دقیقه یا بیشتر برای تمرین

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

با یک ساز مقرون به صرفه مانند سازدهنی شروع کنید یا روی سازی سرمایه‌گذاری کنید که همیشه آرزوی نواختنش را داشته‌اید و با کمک یک مربی یا با استفاده از فیلم‌های آموزشی آنلاین یادگیری و تمرین ساز را آغاز کنید. هر روز زمانی را برای تمرین اختصاص دهید و هر بار روی یک آهنگ کار کنید تا زمانی که به آن تسلط پیدا کنید.

23. یادگیری برنامه‌نویسی کامپیوتر

هزینه‌ی انجام: ویرایشگر متن/کد رایگان، فیلم‌های آموزشی رایگان در یوتیوب، حدود 500 هزار تومان برای خرید دوره‌های آموزشی آنلاین و عضویت رایگان در GitHub

لوازم مورد نیاز: ویرایشگر کد (ویرایشگر توسعه یکپارچه)، رایانه، جزوه‌ی آموزشی یا دوره‌های آموزشی ویدیویی

زمان مورد نیاز: روزانه 30 دقیقه یا بیشتر برای یادگیری مفاهیم و انجام تمرینات جدید

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

به عنوان یک درون‌گرا اگر همیشه علاقه داشته‌اید که یک اپلیکیشن جدید تولید کنید یا وب‌سایتتان را با ایده‌های خودتان طراحی و کدنویسی کنید، یادگیری برنامه‌نویسی سرگرمی مناسبی برای شما است. یادگیری را با ویدیوها و دوره‌های آنلاین شروع کنید تا مهارت‌های برنامه‌نویسی خود را برای توسعه یک وب‌سایت در سطح بک‌اند و فرانت‌اند به طور کامل توسعه دهید.

24. کنده‌کاری روی چوب

هزینه‌ی انجام: از 500 هزار تومان به بالا برای خرید چاقو یا کیت حکاکی و حدود 350 هزار تومان برای کیت تیزکننده‌ی وسایل

وسایل مورد نیاز: چاقوی کنده‌کاری، ابزار تیز کننده، چوب (چوب نرم مانند کاج یا بالسا بهترین گزینه است)، دستکش یا محافظ انگشت شست

زمان مورد نیاز: روزانه 30 دقیقه یا بیشتر برای تمرین

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل ندارد مگر اینکه همراهی بخواهید.

اگر ترجیح می‌دهید با چوب کار کنید، برای خودتان یک چاقوی کنده‌کاری تهیه کنید و شاخه‌های چوبی یا بلوک‌های کوچک چوبی را به اشکال زیبا یا وسایل آشپزخانه تبدیل کنید (شاید یک قاشق چوبی جدید یا یک آویز چوبی دارای حکاکی برای یک دوست).

25. گوش دادن به پادکست

پادکست

هزینه‌ی انجام: رایگان

لوازم مورد نیاز: برنامه‌های رایگان دریافت پادکست به همراه رایانه، تبلت یا یک تلفت همراه

زمان مورد نیاز: 30 دقیقه یا بیشتر برای هر پادکست

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

با توجه به پادکست‌های موجود (که تعداد آن‌ها همچنان در حال افزایش است)، مطمئناً موارد مورد علاقه خود را می‌توانید به راحتی پیدا کنید. علاوه بر این اگر به نظر شما گوش دادن به کتاب‌های صوتی آسان‌تر از نشستن و خواندن کتاب است، دنیای بی‌کرانی از فرصت‌های یادگیری در انتظار شماست.

26. آواز خواندن

هزینه‌ی انجام: رایگان

وسایل مورد نیاز: وسیله‌ی خاصی نیاز ندارد.

زمان مورد نیاز: به تصمیم شما بستگی دارد.

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست.

اگر عاشق آواز خواندن هستید اما می‌خواهید مهارت‌های خوانندگی خود را بهبود ببخشید، می‌توانید ایده‌های زیادی را به صورت آنلاین و از خوانندگان با استعداد و باتجربه کشف کنید.

نکات کلیدی این کار را از آن‌ها بیاموزید و هر روز تمرین کنید تا مهارت‌های صوتی خود را تقویت کرده و بتوانید آهنگ‌های جدیدی اجرا کنید.

27. عکاسی

هزینه انجام: با دوربین گوشی رایگان، از 2 میلیون تومان به بالا برای خرید دوربین دیجیتال، نرم‌افزار ویرایش عکس

لوازم مورد نیاز: گوشی با کیفیت یا دوربین دیجیتال، نرم‌افزار ویرایش عکس مانند PhotoScape یا Photoshop

زمان مورد نیاز: از 30 دقیقه به بالا برای تمرین

تعامل با دیگران: نیازی به تعامل با دیگران نیست مگر اینکه بخواهید از افراد عکاسی کنید.

عکاسی به عنوان یک سرگرمی، نیازی به اجتماعی بودن ندارد، هرچند به شما این امکان را می‌دهد تا آثار خود را به صورت آنلاین با دیگر علاقه‌مندان به عکاسی به اشتراک بگذارید و از نظرات آن‌ها بهره‌مند شوید.

سرگرمی‌های اجتماعی برای افراد درون‌گرا

درون‌گرا بودن فرد را غیراجتماعی نمی‌کند، حتی اگر سطح انرژی او در میان جمع پایین‌تر از بقیه باشد. در مورد درون‌گراها هم گاهی اوقات هم سرگرمی‌هایی که با افراد دیگر انجام می‌شود می‌تواند برایشان جذاب‌تر از تنهایی باشد. بنابراین، در این قسمت از مقاله تعدادی از سرگرمی‌ها و فعالیت‌های اجتماعی مناسب برای افراد درون‌گرا آمده است:

28. بازی شطرنج

شطرنج

هزینه‌ی انجام: از 50 هزار تومان به بالا برای تهیه یک صفحه‌ی شطرنج

وسایل مورد نیاز: تخته‌ی شطرنج

زمان مورد نیاز: حداقل یک ساعت برای یک بازی، هرچند که گاهی می‌تواند زمان بسیار کمتر یا بسیار بیشتری از این مقدار ببرد.

تعامل با دیگران: یک نفر دیگر لازم است.

شطرنج یک بازی استراتژیک است که توسط دو بازیکن انجام می‌شود و بسیار لذت‌بخش است.

ممکن است چند بازی طول بکشد تا بر همه‌ی قوانین بازی مسلط بشوید، اما وقتی که آن‌ها را یاد گرفتید، شما و حریفتان می‌توانید ساعت‌ها از یک بازی استراتژیک آرام و متفکرانه لذت ببرید.

29. فعالیت داوطلبانه در پناهگاه حیوانات

هزینه‌ی انجام: رایگان

وسایل مورد نیاز: هیچی (پناهگاه‌ها معمولاً لباس‌های مخصوصی برای استفاده داوطلبان دارند.)

زمان مورد نیاز: بستگی به نوع سرپناه و آنچه شما برای حیوانات انجام می‌دهید دارد.

تعامل با دیگران: تعامل با کارکنان پناهگاه بعلاوه تعامل با حیواناتی که با آن‌ها وقت می‌گذرانید.

اگر فعالیت‌های داوطلبانه و همراهی با حیوانات علاقه دارید، این کار برای شما یک سرگرمی کامل است. بسته به وضعیت و قوانین پناهگاهی که قصد دارید به آنجا مراجعه کنید، می‌توانید هر هفته زمانی را برای قدم زدن با سگ یا کمک به حیوانات دیگر اختصاص دهید.

یکی از مزایای این کار این است که می‌توانید از معاشرت با انواع سگ‌ها، گربه‌ها و حیوانات دیگر لذت ببرید.

30. شرکت در دوره‌های آموزش نویسندگی

هزینه‌ی انجام: بستگی به نوع کارگاه و مدت آن دارد.

وسایل مورد نیاز: ابزار نوشتن (لپ‌تاپ، نرم‌افزار، دفترچه و خودکار، کتاب‌های مرجع)

زمان مورد نیاز: بستگی به کارگاه دارد.

تعامل با دیگران: معاشرت با مربی کارگاه و سایر شرکت‌کنندگان تا حدودی الزامی است.

با شرکت در یک کارگاه نویسندگی، یک سرگرمی انفرادی را به یک سرگرمی اجتماعی تبدیل کنید. بسته به نوع کارگاهی که در آن شرکت می‌کنید، از تجربه و ایده‌های مدرس کارگاه و سایر شرکت‌کنندگان بهره‌مند خواهید شد.

علاوه بر این، معمولاً کارگاه آموزشی را با یک اثر تکمیل شده به پایان می‌رسانید.

31. معاشرت در رسانه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی

هزینه‌ی انجام: رایگان

لوازم مورد نیاز: اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی، یک رایانه، تبلت یا تلفن همراه

زمان مورد نیاز: از 30 دقیقه در روز تا هر زمان که مناسب سبک زندگی شما باشد.

تعامل با دیگران: تعامل مجازی با سایر مخاطبین رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا با افرادی که در نقاط مختلف دنیا زندگی می‌کنند و علایق مشترکی با شما دارند به صورت غیر حضوری ملاقات و گفتگو کنید.

در فضای فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام یا هر گزینه‌ی دیگری را که ترجیح می‌دهید، به راحتی می‌توانید ساعاتی از روز را به مطالعه پست‌ها و مطلب تازه و به اشتراک گذاشتن پست‌های خودتان و همچنین حمایت و تشویق دیگران صرف کنید و وقتی که کارتان تمام شد یا نیاز به استراحت داشتید، فقط برنامه را ببندید و به سراغ کار دیگری بروید.

32. عضویت در یک گروه کتاب‌خوانی

هزینه‌ی انجام: معمولاً هیچ هزینه‌ای ندارد مگر اینکه مسئول گروه هزینه‌ای ماهانه برای کمک به تأمین هزینه کتاب‌ها از اعضا درخواست کند (یعنی آن‌ها را برای اعضا بخرند).

وسایل مورد نیاز: کتاب‌هایی که توسط سرپرست گروه کتاب‌خوانی مشخص شده است، یک دفترچه‌ی یادداشت

زمان مورد نیاز: بسته به زمان فعالیت گروه دارد، حدود یک ساعت یا بیشتر

تعامل با دیگران: از شما به عنوان یک عضو انتظار می‌رود که مطالبی را که خوانده‌اید و همچنین سؤالات خود را در گروه مطرح کرده یا با دیگران به تبادل نظر بپردازید.

اگر عاشق کتاب خواندن هستید و دوست دارید افکار خود را در مورد کتاب‌هایی که می‌خوانید با دیگران به اشتراک بگذارید، این فعالیت بهترین راه برای مطالعه به شیوه‌ای اجتماعی‌تر است. گروهی را انتخاب کنید که کتاب‌هایی را که دوست دارید، مطالعه می‌کنند و قبل از هر جلسه اطمینان حاصل کنید که قسمتی را که در گروه مشخص شده مطالعه کرده‌اید.

برخی از گروه‌ها در صورت امکان به صورت حضوری ملاقات می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از برنامه‌های ویدیو چت استفاده می‌کنند.

33. کافی‌شاپ و گفت‌وگو

کافی شاپ

هزینه‌ی انجام: از 30 هزار تومان به بالا

وسایل مورد نیاز: ندارد

زمان مورد نیاز: بسته به برنامه‌ی شما، یک ساعت یا بیشتر

تعامل با دیگران: شما حداقل با یک نفر دیگر معاشرت خواهید کرد

چه کسی دوست ندارد که با دوستانش ملاقات کند و با هم یک قهوه بنوشند؟ حتی اگر نمی‌توانید به صورت حضوری یا در کافی‌شاپ مورد علاقه‌ی خود ملاقات کنید، هنوز هم راه‌هایی برای شروع این سرگرمی یا تقویت آن وجود دارد.

قبل از شروع چت تصویری با هم از طریق Zoom یا Skype، قهوه‌ی مورد علاقه خود را انتخاب و دم کنید و در حین گفتگو با دوستتان از طعم دلپذیر و آرام‌بخش قهوه لذت ببرید.

کدام یک از سرگرمی‌های افراد درون‌گرا برای شما جالب است؟

اکنون که فهرست سرگرمی‌های افراد درون‌گرا را بررسی کرده‌اید، کدام یک از آن‌ها بیشتر برای شما جذاب بود؟ آیا قصد دارید یکی از این موارد را امتحان کنید؟

شاید شما همین حالا هم ابزار لازم برای شروع یکی از سرگرمی‌های این لیست را داشته باشید یا شاید از خرید وسایل مورد نیاز برای شروع یکی از این سرگرمی‌ها، هیجان‌زده باشید.

برنامه‌های شما هرچه که باشد، شروع کردن هر یک از این سرگرمی‌ها می‌تواند برایتان ساعت‌ها لذت و هیجان را به ارمغان بیاورد. هم شامل لذت‌های آرامش‌بخش و هم از نوع هیجان‌انگیزتر. چون ما به هر دوی این احساسات نیاز داریم.

منبع: Live Bold and Bloom

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا