لوازم خانگی

تعرفه های ترامپ برای کالاهای چینی کدام محصولات اپل را دربرمی گیرد؟

دور جدیدی از تعرفه ها از سوی دولت ترامپ بر کالاهای وارداتی از چین آغاز شده است که مانند گذشته بر کالاهای آمریکایی تولید شده در چین تأثیر می گذارد و این بار حتی اپل نیز نمی تواند از این قاعده مستثنی شود.

به گزارش بلومبرگ، افزایش 15 درصدی تعرفه کالاهای وارداتی از چین شامل محصولات اصلی اپل مانند اپل واچ، ایرپاد، هوم پاد و بیتس نیز می شود. کامپیوترهای Imec، قطعات تعمیرات آیفون و قطعات حافظه آیفون نیز شامل تعرفه می باشد. این تعرفه ها روز جمعه اجرایی شد.

سه مدل جدید از گوشی های هوشمند اپل در این ماه ارائه می شود که پس از عرضه در ماه دسامبر، آیفون نیز تحت تاثیر این تعرفه ها قرار خواهد گرفت. بیشتر زنجیره تامین اپل در چین فعالیت می کند که مهمترین آن گروه فناوری فاکسکان است که قطعات آیفون را مونتاژ می کند.

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. تحلیلگران مورگان استنلی معتقدند که اپل احتمالاً خودش هزینه تعرفه ها را پرداخت خواهد کرد. اما اپل هنوز به این سوال پاسخی نداده است.

 

دستگاه های پوشیدنی مانند اپل واچ و ایرپاد در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات اپل تبدیل شده اند. طبق آخرین گزارش مالی این شرکت، بخش پوشیدنی، لوازم خانگی و لوازم جانبی اپل که شامل ساعت هوشمند کوپرتینویی و ایربگ بی سیم می شود، آنقدر موفق بوده که در فروش و فروش از آی پد پیشی گرفته است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در دیدارهای قبلی خود با دونالد ترامپ، بارها نگرانی های خود را در مورد تأثیر تعرفه ها بر محصولات اپل مطرح کرده است. در اوایل ماه جاری، ترامپ گفت تیم کوک به نکته خوبی در مورد اینکه چگونه تعرفه ها به نفع رقیب اصلی اپل، سامسونگ است، اشاره کرده است.

در همین حال، تحلیلگران گفتند که تعرفه های ترامپ بر کالاهای وارداتی از چین می تواند به اپل ضربه بزند. بلومبرگ و رویترز همچنین از تصمیم اپل برای تولید برخی از محصولات خود در هند و ویتنام خبر دادند که باعث کاهش وابستگی اپل به چین خواهد شد. اما انجام این کار به زمان و منابع زیادی نیاز دارد. دانیل آیوز، یکی از تحلیلگرانی که این موضوع را بررسی می کند، در مصاحبه ای با Business Insider گفت که اپل واقعاً برای تولید محصولات خود به چین و فاکس کان متکی است.

افزایش 15 درصدی تعرفه کالاهای وارداتی از چین، آخرین اقدام ترامپ در جنگ تجاری آمریکا و چین است که سال گذشته آغاز شد. اخیراً در 23 آگوست، ترامپ نرخ تعرفه کالاهای وارداتی از چین را 5 درصد افزایش داد و در مقابل، چین تصمیم خود را برای اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی به ارزش 75 میلیارد دلار اعلام کرد.

منبع: Business Insider

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا