آشپزی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ همراه سس پرتقالی


زرشک پلو با مرغ نقش مهمی در فرهنگ آشپزی ایرانی دارد. غذاهای محلی امضای هر سرآشپز ایرانی و بهترین نمونه برای معرفی زعفران، زرشک و برنج ایرانی به تمام دنیاست. در این قسمت می خواهیم طرز تهیه زرشک پلو خوشمزه با مرغ را به شما آموزش دهیم.

هر سرآشپز ایرانی می داند که تهیه زرشک پلو و مرغ خوشمزه چقدر اهمیت دارد. این غذا با عطر بی نظیر و طعم جذاب خود یکی از غذاها در اکثر مهمانی ها و جشن های ایرانی است و همه را به کنار خود دعوت می کند. یک غذای ساده، با کمی فریب و جزئیات، از یک غذای ساده و آشنا به یک ناهار مجلل، رنگارنگ و لعاب تبدیل می شود.

از سینه، فیله یا ران مرغ می توان برای تهیه زرشک پلو مرغ به دلخواه استفاده کرد. سس مرغ در این غذا بسیار مهم است و باید غلیظ و خوش طعم باشد و با مرغ یا جداگانه سرو شود. بربر پلو با برنج ایرانی و زعفران فراوان نیز تهیه می شود و برای اینکه برنج خوب رشد کند آن را خشک می کنند.

طرز تهیه این غذای خوشمزه بسیار ساده است و با ترفندهایی که به شما آموزش می دهیم می توانید آن را با ظرافت و تجملات بیشتر تهیه کنید و دل همه را به دست آورید.

از اینجا می توانید آرشیو آموزش آشپزی ویدیویی ای بی سی مگرا مرور کنید و دستور پخت غذاهای خوشمزه دیگر را بیابید.

باربری مرغ پلو

مواد لازم برای 3 نفر

  • ران یا سینه مرغ: 2 تا 3 عدد
  • آب پرتقال: 2 فنجان
  • زعفران: به میزان لازم
  • پیاز رنده شده: 2 عدد متوسط
  • بربری: سه چهارم مقیاس
  • برش های پرتقال شیرین: 3 قاشق غذاخوری
  • خلال پسته: 1 قاشق غذاخوری
  • پیاز: 2 عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی: یک و نیم قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای: نصف عدد
  • کره: 50 گرم
  • زردچوبه، پودر کاری، فلفل سیاه، برگ بو، هل، چوب دارچین و نمک به میزان لازم

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

باربری پلو مرغ

1.
یک عدد هل و یک برگ را در قابلمه آب بریزید و پس از جوش آمدن تکه های مرغ را در آن بگذارید تا کمی در آب بجوشد. سپس مرغ را از آب خارج کرده و بشویید. پس از خشک شدن مرغ آن را در نصف کره و کمی روغن و زردچوبه تفت دهید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ سوخاری

2.
وقتی مرغ سرخ شد آن را از ماهیتابه خارج کنید و دو سوم پیاز رنده شده را در تابه تفت دهید تا کمی طلایی شود. سپس فلفل رنده شده را به پیاز اضافه کنید و با هم تفت دهید.

بعد از تفت دادن، چوب دارچین، نمک، فلفل سیاه، پودر کاری و کمی زردچوبه را اضافه کنید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

3.
بعد از سرخ شدن رب گوجه فرنگی و سپس آب پرتقال و کمی زعفران تخمیر شده را اضافه کنید. مقدار نمک غذا را تنظیم کنید و اجازه دهید سس مرغ دم بکشد.

طرز تهیه زرشک پلو با نذری مرغ

4.
بعد از به جوش آمدن سس مرغ را داخل آن بریزید و نیمی از خلال های پرتقال را روی آن بریزید. اجازه دهید مرغ به مدت 2 تا 3 ساعت با درب بسته و با حرارت ملایم بپزد تا خوب سرخ شود.

اشاره: در دو ساعت آخر پخت، قسمت گوشتی مرغ باید به سمت کف تابه باشد.

زرشک پلو را با مرغ تزیین کنید

5.
در حالی که مرغ در حال پختن است، 1/3 پیاز باقیمانده را در تابه با کره و کمی روغن با حرارت ملایم تفت دهید. وقتی پیازها طلایی شدند، دانه های زرشک را که به مدت 15 دقیقه در آب سرد خیس کرده اید آبکش کرده و به پیاز اضافه کنید. در این مرحله 2 قاشق غذاخوری شکر را به زرشک اضافه کنید و با هم تفت دهید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ با زعفران

6.
بعد از شکر، خلال های پرتقال باقیمانده، پسته و زعفران را به زرشک اضافه کنید و مخلوط کنید. وقتی برنج آماده شد 1 قاشق غذاخوری از برنج را با زرشک و خلال ها مخلوط کنید و برنج سفید را در ظرف بریزید و مخلوط را روی آن بریزید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ دوبل

7.
وقتی مرغ به این شکل شکل گرفت و روغن انداخته شد، کاملا پخته و جا افتاد.

طرز تهیه زرشک پلو مخلوط با مرغ

8.
نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا