آشپزی

طرز تهیه مربای به خوش‌رنگ و خوش طعم خانگی


این میوه یکی از خوشبوترین و خوش طعم ترین میوه هایی است که در آب و هوای گرم رشد می کند و بافتی سفت و در عین حال آبدار با طعمی شیرین دارد. برای استفاده حداکثری از این میوه خوش طعم و خوش عطر مربای با رنگ بسیار زیبا تهیه می کنند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه مربا را به شما آموزش دهیم.

بیشتر در مناطق مرکزی ایران می روید و به روزهای آفتابی و هوای گرم نیاز دارد. این میوه سرشار از ویتامین C و منیزیم است و خواص زیادی برای بدن دارد. این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر به نام پکتین است که با کمک به دفع سموم از بدن، خطر ابتلا به بیماری های گوارشی را کاهش می دهد. دانه های خشک شده از دیرباز برای درمان سرفه و گلودرد استفاده می شده است که یکی دیگر از اثرات شگفت انگیز این میوه است.

مربا شفاف با رنگ قرمز جادویی است. اگر این مربا را در ظروف مسی بپزید قرمزتر و جذاب تر می شود. در زیر طرز تهیه مربای خوشمزه که شکر اضافه نمی کند و رنگ خالص و زیبایی دارد را به شما آموزش می دهیم.

همچنین می توانید با مراجعه به آرشیو آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ با طرز تهیه انواع غذاها و دسرهای خوشمزه دیگر آشنا شوید.

طرز تهیه مربای خانگی

عناصر

  • تا: 1 کیلوگرم
  • شکر: 1 کیلو و 200 گرم
  • وانیل: دو سوم قاشق چایخوری
  • ترش ترش: 2 عدد
  • آب: 1 فنجان

طرز تهیه مربا

بهترین مربا

1.
پوست را به شکل دلخواه برش دهید و ترجیحاً مس را داخل قابلمه بریزید. اجازه دهید یک ساعت با یک لیوان آب، روی حرارت متوسط ​​بپزد و بجوشد.

دستور پخت مربای خانگی

2.
بعد از نیم پز شدن شکر را اضافه کنید و دوباره درب قابلمه را با بخارپز ببندید و اجازه دهید شکر حل شود. دما باید متوسط ​​به پایین باشد.

مربای رنده شده

3.
بعد از حل شدن شکر مانند تصویر، آب لیموی تازه را اضافه می کنیم و می گذاریم مربا با حرارت ملایم خوب بجوشد و روی حرارت ملایم بجوشد و پخت شروع می شود که حدود 4 تا 5 ساعت طول می کشد.

طرز تهیه مربای خانگی

4.
بعد از 2 ساعت پخت، رنگ مربا شروع به تغییر کرده و قرمز می شود.

طرز تهیه مربا با شیره انگور

5.
بعد از 3 ساعت پخت، پودر هل و وانیل را اضافه کنید.

طرز تهیه مربای رنگی

6.
بعد از 4 ساعت پخت که شهد مربا نسبتاً غلیظ شد و قیمت ها کاملاً رسید، مقداری از شهد را بردارید و در یخچال بگذارید تا غلظت مربا پس از سرد شدن بررسی شود. اگر آب آن رقیق بود می توانید یک ساعت دیگر مربا را بجوشانید. ( جوشاندن بیشتر از این زمان مربا را تیره تر می کند.)

طرز تهیه مربای رژیمی

7.
نوش جان.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا