آشپزی

طرز تهیه کنافه ترکی (کونفه) بدون نیاز به فر


در دستور پخت امروز طرز تهیه حشیش ترکی را به شما آموزش می دهیم. یک دسر خوشمزه که به راحتی و بدون نیاز به فر می توانید آن را در تابه بپزید. این دسر که در عربی به عنوان «کنافه» و در ترکی «کنافه» تلفظ می شود، یک دسر محبوب در خاورمیانه و کشورهایی مانند ترکیه، لبنان، اردن، سوریه، فلسطین و مصر است. شیرینی کونافه ریشه عربی دارد اما امروزه بیشتر به شیرینی ترکی معروف است.

در زبان عربی به رشته های خمیر «کنافه» و در ترکی به این رشته ها «تل کادایف» می گویند. ماده اصلی این دسر ماکارونی نازک است که وسط آن خامه، پنیر یا مغزهای مختلف می ریزند. بعد از پخت، شاهدانه با شربت شکر معطر شیرین می شود. در بیشتر مناطق کنف در سینی های بزرگ پخته می شود و به صورت ورقه ای داغ همراه با یک قاشق بستنی یا خامه فرم گرفته سرو می شود.

کناف در کشورهای عربی، ترکیه، یونان و شبه جزیره بالکان به روش های مختلف ساخته می شود. معروف ترین و شاید بهترین نوع این دسر کنافه نابلسی است که در شهر نابلس در فلسطین تهیه می شود. شهرت این نوع کنف به دلیل نوع خاصی از پنیر سفید به نام پنیر نابلسی است که در آن استفاده می شود.

در این مقاله طرز تهیه پنیر کنایف با رشته، پنیر موزارلا، پسته یا گردو را به شما آموزش می دهیم. اگر این دسر را طبق دستور ما با دقت تهیه کنید، بافتی ترد و طعمی بسیار لذیذ و مطبوع خواهد داشت. اگر به شیرینی های ترکی و عربی علاقه دارید، می توانید دستور پخت باقلوا و رشته حلوای ترکی را نیز در ای بی سی مگمگ مطالعه کنید.

مواد کادایف کاناف

مواد لازم (برای 6 نفر)

  • رشته فرنگی کادایف: 250 گرم
  • شکر: 1 پیمانه
  • پنیر موزارلای بدون نمک: 250 گرم
  • شیر: یک چهارم فنجان
  • کره: 150 گرم
  • گل رز: 2 قاشق غذاخوری
  • پسته یا گردو: به میزان لازم
  • اسید ترش: یک عدد
  • آب: نصف فنجان
  • هل: 3 دانه
  • زعفران: 1 قاشق چایخوری

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه کونافه ترکی (کونافا)

پوست لیمو و هل را داخل آب بریزید

1.
در قابلمه ای آب بریزید و پوست لیمو و هل و شکر را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا شکر در آب حل شود و شهد بجوشد.

طرز تهیه شربت شاهدانه

2.
وقتی شکر در آب حل شد، آبلیمو، گلاب و نیمی از زعفران تخمیر شده را به شهد اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه با حرارت ملایم به آرامی بجوشد و کمی غلیظ شود.

وقتی شهد غلیظ شد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

رشته کاداو را با کره مخلوط کنید

3.
اگر نخ کادایف خشک است آن را با دست له کنید و اگر خیس بود با چاقو ببرید. رشته های خرد شده را در یک کاسه بریزید. 125 گرم کره را روی بخار آب کتری ذوب کرده و به پاستا اضافه کنید. رشته ها را با دست خوب مخلوط کنید تا همه به کره آغشته شوند. بقیه زعفران تخمیر شده را داخل شیر بریزید و کم کم به نخ ها اضافه کنید. در حین اضافه کردن شیر و زعفران، رشته ها را با دست نگه دارید تا مواد کاملا جذب شوند و کمی نرم شوند.

اشاره: اگر از رشته کادایف بیشتر استفاده می کنید، به شیر نیازی ندارید و فقط زعفران دم کرده را اضافه کنید.

طرز تهیه Kadive Kadev

4.
با مقدار باقیمانده کره، کف قابلمه ای به قطر 20 تا 24 سانتی متر را چرب کنید. نیمی از رشته های کافیر را کف تابه بریزید. با استفاده از یک صفحه صاف دیگر، رشته ها را فشار داده و آنها را به خوبی صاف کنید.

پنیر شاهدانه

5.
بعد از آبگیری لایه اول نودل، پنیر موزارلا را ورقه ای برش دهید و با فاصله از لبه های بشقاب قرار دهید. روی پنیر پسته یا گردو بریزید. لایه دوم رشته ها را اضافه کنید و مانند قبل فشار دهید. تابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و اجازه دهید یک طرف پاستا طلایی شود. شما باید مشعل مناسب را انتخاب کنید تا گرما در سراسر کنف به طور یکنواخت گرم شود.

طرز تهیه حشیش بدون فر

6.
وقتی یک طرف شاهدانه طلایی شد، آن را در ظرف دیگری برگردانید. کف تابه را دوباره با کره چرب کنید و طرف دیگر تابه را داخل آن قرار دهید تا سرخ شود.

شربت را به علف هرز اضافه کنید

7.
بعد از سرخ شدن طرف دیگر شاهدانه در حالی که هنوز روی آتش است، شربت گرم شده با ایزوترم را روی آن بریزید.

طرز تهیه هش ترکی

8.
در حالی که حشیش هنوز گرم است، یک قاشق بستنی و مقداری پسته به آن اضافه کنید. این دسر باید داغ سرو شود.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا