لوازم خانگی

راهنمای خرید کنسول بازی؛ Xbox One ،PS4 یا Switch؟


به دلیل موفقیت بزرگ نینتندو سوییچ و رشد فزاینده بازی ها پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان می توان گفت کنسول های بازی این سه شرکت بزرگ در پرایم تایم قرار دارند. کنسول نینتندو سوییچ نه تنها از بازی های عالی نینتندو بهره می برد بلکه می تواند به عنوان یک کنسول قابل حمل نیز استفاده شود. پلی استیشن 4 بازی های اختصاصی زیادی دارد که اکثر آنها بسیار محبوب هستند و از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی می کنند. و ایکس باکس وان از نظر سخت افزاری سر و گردن بالاتری نسبت به سایر کنسول ها دارد. در ادامه قصد داریم این سه کنسول بازی را با هم مقایسه کنیم تا از مزایا و معایب هر کدام مطلع شوید و در پایان بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

راهنمای ویژگی ها

کنسول بازی نینتندو سوییچ

مهم ترین ویژگی کنسول نینتندو سوییچ انعطاف پذیری آن است. می توانید این کنسول را به تلویزیون خود متصل کرده و از آن به عنوان کنسول خانگی استفاده کنید. یا با اتصال دستگیره ها به کناره های مانیتور مانند یک کنسول دستی از آن استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید صفحه نمایش را حرکت دهید و از طریق کنترلرهای بی سیم بازی کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های این کنترلر دستگیره های آن به نام Joy-Con است. کاربران از این اتمسفرها برای دستیابی به قدرت مانور بیشتر استفاده می کنند و همچنین موتورهای ارتعاشی در داخل آن وجود دارد که حس چیزهای واقعی را به کاربران منتقل می کند.

در مقابل، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان کنسول های خانگی سنتی هستند. هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. برای مثال می توان به پشتیبانی از بلوری 4K در کنسول های ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس اشاره کرد که پلی استیشن 4 از آن بی بهره است.

?

بازی های متنوع

بهترین کنسول بازی

بازی های انحصاری روی نینتندو سوییچ کم نیست. برای مثال می توان به بازی های معروفی چون Super Mario Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild اشاره کرد. همچنین نباید از بازی های چندنفره فوق العاده این کنسول مانند Splatoon 2، Arms و Mario Kart 8 Deluxe غافل شویم.

نینتندو سوییچ نیز مانند معدن طلا برای بازیکنان مستقل است. به همین دلیل است که بسیاری از بازی سازان مستقل عناوین جذابی را برای این کنسول ساخته اند. علاوه بر این بازی‌های مستقل، سوییچ از برخی از بازی‌های برتر مانند Doom، Skyrim، NBA 2K18 و LA Noire نیز پشتیبانی می‌کند. با این حال، آخرین بازی های Call of Duty، Battlefield یا Assassin’s Creed را در این کنسول پیدا نخواهید کرد.

کنسول بازی بخر

اگر این بازی ها برای شما بسیار مهم هستند، بهتر است به خرید ایکس باکس وان یا پلی استیشن 4 فکر کنید. هر دو کنسول تقریباً از داغ ترین بازی ها مانند Star Wars Battlefront II، Shadow of War و Dark Souls پشتیبانی می کنند و می توانید از آنها استفاده کنید. برای دسترسی به بازی های مستقل نیز. پلی استیشن 4 معمولا با انواع بازی های انحصاری شناخته می شود که از جمله آنها می توان به بازی هایی چون Uncharted 4، Horizon: Zero Dawn و Bloodborne اشاره کرد. اگرچه Xbox در مورد بازی های انحصاری حرف زیادی برای گفتن ندارد، سری بازی های مخصوص کنسول ها مانند Gears of War، Halo و Forza طرفداران زیادی دارند.

علاوه بر موارد فوق، ایکس باکس وان تنها کنسول موجود در لیست است که با بازی های نسل قبل سازگار است. Xbox One با بیش از 300 بازی Xbox 360 و چند بازی نسل اول Xbox سازگار است.

?

مشخصات فنی و دستگاه ها

خرید نینتندو سوییچ

از نظر سخت افزاری، آداپتور انعطاف پذیری را به قدرت گرافیکی ترجیح می دهد. این کنسول از نوع خاصی از پردازنده «تگرا» ساخت انویدیا استفاده می کند. انویدیا اعلام کرد که پردازنده سوییچ مبتنی بر معماری مشابه کارت‌های گرافیک GeForce بالاتر است.

این سوئیچ مجهز به صفحه نمایش 6.2 اینچی با وضوح 1280 در 720 پیکسل است. البته این کنسول در صورت اتصال به تلویزیون می تواند بازی ها را با وضوح 1080p نمایش دهد. حافظه داخلی آداپتور 32 گیگابایت است که می توانید با کارت حافظه microSD آن را افزایش دهید. این کنترلر از طریق درگاه USB-C شارژ می شود. عمر باتری این کنترلر در حدود 3 تا 6 ساعت است و می توانید در حین بازی با آن فیلم بگیرید یا اسکرین شات بگیرید.

خرید پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 به لطف استفاده از کارت گرافیک AMD و 8 گیگابایت رم، از نظر سخت افزاری قدرتمندتر هستند. ارزان ترین نوع کنسول از 500 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می کند که البته با استفاده از هارد اکسترنال می توان این حافظه را افزایش داد.

هر دو دستگاه نسخه قدرتمندتری را ارائه می دهند. قیمت ایکس باکس وان ایکس حدود 3 میلیون تومان و قیمت پلی استیشن 4 پرو حدود یک میلیون و 700 هزار تومان است. ایکس باکس وان ایکس قوی ترین کنسول موجود در بازار است و می تواند بازی های زیادی را با کیفیت واقعی 4K نمایش دهد. پلی استیشن 4 چندان قدرتمند نیست، اما کاربران می توانند از آن برای اجرای بازی های مختلف با وضوح 4K استفاده کنند که واقعی نیستند. پلی استیشن 4، پلی استیشن 4 پرو، ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس از فناوری HDR پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که اگر تلویزیون شما HDR دارد، می توانید بازی ها را با روشنایی و رنگ بهتر تماشا کنید.

?

واقعیت مجازی

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 4

اگرچه واقعیت مجازی در حال رایج شدن است، اما تنها پلی استیشن 4 از بازی های واقعیت مجازی پشتیبانی می کند. به فروشگاه عینک واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر با دوربین او باید حدود 2 میلیون تومان هزینه کنید. البته اگر از علاقه مندان به این گونه بازی ها هستید از این خرید پشیمان نخواهید شد چرا که بازی های جذابی برای این هدست منتشر شده است. از جمله جالب ترین و معروف ترین این بازی ها می توان به Batman Arkham VR و Resident Evil 7 اشاره کرد.

?

ارزش خریدن دارد

چیزی که سوئیچ را ارزش خرید دارد، قیمت آن است. برای خرید یک مدل ساده از این کنسول باید حدود یک میلیون و 700 هزار تومان هزینه کنید; مدل ساده فقط به معنای کنسول، داک و یک جفت جوی استیک است، اما بدون هیچ بازی. در ضمن باید لوازم جانبی آن را هم در نظر بگیرید، مثلاً اگر با این کلاس های جوی کان سروکار ندارید، باید حرفه ای تری بخرید. خرید چنین دسته ای برای شما حدود 370 هزار تومان هزینه دارد. خرید یک جفت دسته جوی کان برای شما حدود 500 هزار تومان هزینه دارد.

کنسول بازی ایکس باکس وان اس.

Xbox One S و PlayStation 4 در موقعیت بسیار بهتری برای خرید قرار دارند. قیمت پلی استیشن 4 حدود یک میلیون و 200 هزار تومان و قیمت آن حدود 200 هزار تومان است. برای خرید ایکس باکس وان اس باید حدود 1 میلیون تومان هزینه کرد و مجموعه ای از آن حدود 170 هزار تومان به فروش می رسد. دسته های این دو دستگاه را می توان به رایانه شخصی نیز متصل کرد و می توانید از آنها برای اجرای بازی در رایانه شخصی خود استفاده کنید. شایان ذکر است که ایکس باکس وان اس قابلیت پخش پخش کننده های بلوری 4K را دارد و با توجه به قیمت آن می توان آن را یکی از ارزان ترین پخش کننده های بلوری 4K در بازار دانست.

در زمینه خدمات آنلاین نیز کاربران می توانند با پرداخت سالانه حدود 240 هزار تومان به ایکس باکس لایو یا پلی استیشن پلاس متصل شوند و در حالت چند نفره آنلاین به انجام بازی های مختلف بپردازند. سرویس آنلاین نینتندو سوییچ در حال حاضر رایگان است، اما در سال 2018، زمانی که نسخه نهایی این سرویس در دسترس قرار گیرد، کاربران باید سالانه 20 دلار برای اشتراک بپردازند. در حال حاضر، برای چت در Switch Online باید از اپلیکیشن موبایل این کنسول استفاده کنید. به گفته نینتندو، پس از انتشار نسخه کامل این سرویس آنلاین، هر ماه تعدادی از بازی های قدیمی به صورت رایگان عرضه می شوند.

?

اخرین حرف

قیمت سوئیچ نینتندو

سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب آنها در نهایت به ترجیحات خریدار بستگی دارد. به عنوان مثال اگر از طرفداران بازی های نینتندو هستید، پس کنسول سوییچ برای شما مناسب است و با خرید نینتندو سوییچ می توانید از آن به عنوان کنسول خانگی و به عنوان کنسول قابل حمل استفاده کنید.

پلی استیشن 4 همچنین از تعداد زیادی بازی سفارشی با کیفیت بالا بهره می برد و تنها کنسول این لیست است که از واقعیت مجازی پشتیبانی می کند. Xbox One S نه تنها می تواند پخش کننده های بلوری 4K را اجرا کند، بلکه از نسل های قدیمی بازی های ایکس باکس نیز پشتیبانی می کند. در نهایت می توان گفت که هیچ کدام از این کنسول ها بی کیفیت نیستند و با تصمیم گیری بر روی ترجیحات شخصی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: تامز گاید

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا