لوازم خانگی

خروج LG از بازار موبایل به نفع کیست؟


روزی روزگاری ال جی در بازار موبایل حرف های زیادی برای گفتن داشت و برخی از موبایل هایش در لیست بهترین گوشی های عرضه شده قرار داشتند. به عنوان مثال می توان به گوشی های پرچمداری مانند G2 اشاره کرد و از طرفی گوشی های مقرون به صرفه ای مانند Optimus G تا حدودی قابل رقابت با گوشی های دیگر شرکت ها بودند. تقریباً هر گوشی هوشمند تولید شده توسط ال جی در آن زمان را انتخاب کنید، با سه امتیاز روبرو خواهید شد.

  • بدنه گوشی بسیار محکم است.
  • سرعت گوشی بالاست
  • رابط کاربریش اصلا خوب نیست.

موبایل ال جی

حالا به نظر می رسد ال جی در نهایت می خواهد بخش موبایل خود را تعطیل کند زیرا گوشی های این شرکت فروش خوبی ندارند. گزارش های زیادی در این زمینه منتشر شده و به نظر می رسد یک شرکت ویتنامی برای خرید آن ابراز علاقه کرده است. هر اتفاقی بیفتد مشخص است که قسمت دیگر موبایل ال جی به آخر خط رسیده است.

دوام در بازار موبایل کار بسیار سختی است. اگرچه شرکت های مختلفی در این بازار حضور دارند، اما اکثریت کاربران در بازار جهانی تنها به گوشی های تولید شده توسط شرکت هایی مانند سامسونگ، اپل، شیائومی و هواوی اعتماد دارند. ال جی پس از سال ها تلاش برای افزایش سهم بازار گوشی های همراه خود، بالاخره شکست را پذیرفت و می خواهد این بازار را ترک کند.

ال جی به عنوان یک سازنده گوشی در شرایط فعلی بازار تنها در صورتی می تواند با رقبای خود رقابت کند که مشکلی برای از دست دادن سرمایه هنگفتی نداشته باشد. برخی شرکت ها به دلایل مختلف برای کاهش نقدینگی در این بازار مشکل چندانی ندارند. به عنوان مثال، تلفن های پیکسل نه تنها سود زیادی برای گوگل به ارمغان می آورند و گاهی اوقات می توانند مضر باشند، بلکه این شرکت به هر دلیلی به ساخت آنها ادامه می دهد. اگر OnePlus یک قطعه را از دست بدهد، می تواند با ارائه لوازم جانبی، بخشی از این ضرر را جبران کند.

موبایل ال جی

ال جی می تواند همین کار را انجام دهد. این بدان معناست که او از فروش تلویزیون، ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی پول زیادی به دست آورده و مقداری از آن را برای گوشی های هوشمند خود خرج کرده است. اما در نهایت، کنار گذاشتن بخش موبایل و تمرکز بر سایر بخش‌های شرکت منطقی است زیرا درآمد زیادی برای ال‌جی به همراه دارد. گوشی هایی مانند LG Wing نوآورانه هستند، اما محصولات نوآورانه لزوما درآمد زیادی برای خزانه شرکت به همراه ندارند.

ال‌جی مانند همه شرکت‌هایی که در شکل‌دهی اندروید نقش دارند، این اکوسیستم را با ایده‌های عجیب و غریب خود بهبود بخشیده است. نمایشگرهای سه بعدی در گوشی، گوشی های بازی با تراشه های انویدیا و نرم افزارهایی که اکثر قسمت های موبایل را در حین بازی خراب می کند، از ایده های ال جی هستند. این شرکت به تازگی روند نوآوری را از سر گرفته است و علاوه بر گوشی با صفحه نمایش چرخان، یک گوشی چرخان را نیز رونمایی خواهد کرد و معلوم نیست معرفی شود یا خیر.

شایان ذکر است که نسل اول گلکسی نوت سامسونگ دارای صفحه نمایش غول پیکر بود و بسیاری از کاربران می گفتند که افراد کمی به قلم نیاز دارند. همچنین گوشی های تاشو از نظر دوام حرف زیادی برای گفتن نداشتند و با مشکلات زیادی وارد بازار شدند. ما به شرکت‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ نیاز داریم تا ایده‌های عجیب و غریب را امتحان کنند، زیرا آنها ایده‌های عالی ارائه می‌کنند.

موبایل ال جی

اپل هرگز چنین ایده هایی را اجرا نخواهد کرد زیرا این شرکت معتقد است که افزودن یک سنسور قدیمی به ماژول دوربین به اندازه کافی خلاقانه و نوآورانه است. اپل رویکردی بسیار محافظه کارانه دارد، اما سامسونگ و ال جی این کار را نمی کنند.

به طور کلی، هنوز مشخص نیست که بخش موبایل ال‌جی چه زمانی و چگونه بسته می‌شود، اما دیر یا زود، این تعطیلی به ضرر اکوسیستم اندروید و در کل صنعت موبایل اتفاق می‌افتد.

منبع: Android Central

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا