آشپزی

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با تزئین خامه


اگر خوش سلیقه هستید حتما دوست دارید برای همسر، پسر، دختر، کوچولو یا هرکس دیگری که دوست دارید در خانه کیک تولد درست کنید. اما شاید از ترس نپختن یک کیک خوب آن را امتحان نکرده باشید. در این صورت با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک کیک اسفنجی خامه ای ساده را به شما آموزش دهیم که بتوانید به راحتی آن را برای تولد یا هر مناسبت دیگری در منزل بپزید.

پخت کیک تولد یا هر کیک مهمانی دیگری در خانه فواید زیادی دارد. مزیت اصلی این است که می توانید آن را دقیقا به سلیقه خود و با موادی که ترجیح می دهید درست کنید. اگر کیک شکلاتی با گیلاس و انواع توت های خرد شده دوست دارید و یا حتی اگر طعم عجیب و غریبی دارید و از ترکیب طعم های خاص لذت می برید، هیچ مانعی بر سر راه شما نیست.

یکی دیگر از مزایای کیک خانگی سالم بودن آن است. برخی از شیرینی فروشی ها و نانوایی ها ممکن است از موادی برای افزایش ماندگاری کیک های ناسالم استفاده کنند. میزان شکر و خامه موجود در کیک خانگی نیز به شما بستگی دارد. می توانید یک کیک رژیمی یا یک کیک سفارشی با چند خامه و شکلات درست کنید.

اگر از طرز تهیه کیک اسفنجی ساده راضی هستید به آرشیو مطالب آموزش آشپزی و دسر ما ای بی سی مگمگ سر بزنید تا طرز تهیه انواع کیک و دسرهای خوشمزه مانند کیک سه شیر، کیک نیویورک، توت فرنگی را بیاموزید. پودینگ تارت و موز.

مواد تشکیل دهنده کیک اسفنجی

مواد لازم (برای 6 نفر)

  • آرد خالی (شیرینی): 1.5 پیمانه
  • شکر: سه چهارم فنجان
  • تخم مرغ: 4 عدد
  • شیر: یک سوم فنجان
  • روغن مایع: یک سوم پیمانه
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه کیک اسفنجی خامه ای

کیک اسفنجی ساده

1.
قبل از شروع، حتما تخم مرغ ها را به مدت 2 تا 3 ساعت بیرون از یخچال بگذارید تا به دمای محیط برسند. سپس شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید تا مخلوط کرمی، پفکی، سفت و کشدار شود.

اشاره: این مرحله مهمترین قسمت تهیه کیک اسفنجی است.

روغن مایع را به مایه کیک اضافه کنید

2.
بعد از اینکه تخم مرغ و شکر و وانیل را خوب هم زدید شیر و روغن مایع را اضافه کنید و فقط با همزن هم بزنید.

الک کردن آرد کیک

3.
فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. در ظرفی جداگانه آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سپس تزیینات را مخلوط کنید. در این مرحله باید از همزن دستی استفاده کنید. به آرامی پایه کیک را به صورت دورانی برگردانید تا آرد کاملا جذب شود.

یخ را داخل قالب بریزید

4.
قالب کیک را به قطر 20 سانتی متر و ارتفاع 15 سانتی متر برداشته و قسمت زیر آن را چرب کرده و کاغذ روغنی می گذاریم. مطمئن شوید که دیوارها را تحت هیچ شرایطی لکه دار نکنید.

خامه کیک اسفنجی را به آرامی داخل قالب بریزید. دقت کنید که 3 سانتی متر از روی قالب را خالی بگذارید تا کیک باد شود.

قالب را به مدت 40 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. به هیچ عنوان در فر را قبل از پختن کامل باز نکنید.

خامه زده شده

5.
بعد از اینکه کیک پخت، آن را از فر خارج کنید و نیم ساعت بگذارید خنک شود. سپس دیواره های کیک را با چاقو از قالب جدا کرده و به مدت 3 ساعت دیگر روی گریل برگردانید تا کاملا خنک شود.

1 کیلوگرم خامه قنادی را 2 ساعت قبل از فریزر بردارید تا شل شود. سپس با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد تا آثاری از تیغه های همزن روی خامه بماند.

تزیین کیک تولد

6.
کیک را به سه برش گرد تقسیم کنید. کف بشقاب یا تخته را کمی خامه بمالید و یک لایه کیک روی آن قرار دهید تا به عنوان چسب عمل کند و کیک را در جای خود ثابت کند.

با قلم مو به تمام قسمت های کیک شیر بمالید و یک لایه خامه اضافه کنید. حالا فیلینگ را که دوست دارید روی خامه بریزید. ما از موز، انبه، شکلات و گردو استفاده کردیم. یک لایه دیگر از خامه بریزید و سپس لایه بعدی کیک را بگذارید. این مراحل را تا انتها ادامه دهید.

طرز تهیه کیک ساده با لایه خامه ای

7.
در آخر بقیه خامه را با قاشق کوچک روی کیک بمالید و در یخچال قرار دهید. برای کار با خامه بهتر است محیط کارتان خنک باشد تا خامه آب نشود.

کیک تولد خامه ای

8.
می توانید روی کیک را با رویه مورد علاقه خود تزیین کنید یا مانند ما با چند بادکنک ساده تر کنید.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا