آشپزی

طرز تهیه‌ی گرانولای سالم خانگی


گرانولا یک غذای بسیار مغذی و پرکالری است که از مخلوط غلات، آجیل، عسل و میوه های خشک تهیه می شود. ترکیب این غذا با شیر یا ماست می تواند یک صبحانه یا میان وعده سالم و پرنشاط باشد. می توانید گرانولای آماده بخرید اما بهتر است خودتان آن را در خانه درست کنید. اگر موافقید با ای بی سی مگمگ و طرز تهیه گرانولای خانگی همراه باشید.

دکتر جیمز کالب جکسون گرانولا را در قرن نوزدهم در ایالات متحده اختراع کرد. او اولین غلات صبحانه سبوس دار تجاری را اختراع کرد. چند دهه بعد، در دهه 1960، این غذا با افزودن میوه و آجیل دوباره محبوب شد.

ارزش غذایی گرانولا به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار بالاست. به علاوه، گرانولا فوق العاده پر کننده است و سریع آماده می شود. گرانول های آماده نسبتاً گران هستند، اما می توانید با دستورالعمل های ساده ای که به شما آموزش می دهیم، گلوله های مورد علاقه خود را در خانه درست کنید.

اگر درست کردن گرانولا برای شما مفید است، حتما از آرشیو ویدیوی آشپزی ما دیدن کنید تا با طرز تهیه صبحانه های خوشمزه و متنوع دیگری مانند پنکیک و کرپ فرانسوی آشنا شوید.

مواد گرانولا

مواد لازم (500 گرم)

  • بلغور جو دوسر: 2.5 پیمانه
  • نصف گردو: 0.5 پیمانه
  • بادام نصف شده: 0.5 فنجان
  • پسته نصف شده: 0.5 پیمانه
  • تخمه کدو تنبل: 0.5 فنجان
  • کشمش: 4 قاشق غذاخوری
  • نارگیل خشک شده: 4 قاشق غذاخوری
  • دارچین: 1 قاشق غذاخوری
  • عسل: دو سوم مقدار
  • روغن: یک سوم پیمانه

مواد لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه گرانولا

عسل و دارچین

1.
برای شروع، عسل را کمی روی بخار کتری گرم کنید تا روان شود. سپس روغن و دارچین را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

بلغور جو دوسر

2.
وقتی مخلوط عسل، روغن و دارچین به صورت یک ماده همگن در آمد، تکه های جو را با آن مخلوط کنید.

مغزهای خوراکی

3.
بعد از اینکه جو را با عسل خوب مخلوط کردید، مغزها شامل گردو، پسته، بادام و تخمه کدو را اضافه کنید. انتخاب مغزها کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. همچنین می توانید از فندق، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان یا هر مغز دیگری استفاده کنید.

در این مرحله کیک گرانولا را بچشید و با ذائقه خود تنظیم کنید.

مواد گرانول در قالب

4.
کف سینی فر یا قالب را روی یک لایه کاغذ روغنی گذاشته و مواد گرانول را به ضخامت حدود 2 سانتی متر بریزید. مواد را به طور مساوی در سراسر قالب پخش کنید. قالب را به مدت 30 تا 60 دقیقه (بسته به کیفیت دمای فر) با دمای 180 درجه سانتیگراد در طبقه وسط قرار دهید.

گرانولا را کبابی کنید

5.
هنگام پخت 3-4 بار قالب را از فر خارج کرده و گرانولا را با قاشق زیر و رو کنید تا یکدست قهوه ای شود.

مراقب باشید برای پخت گرانولا از تابه نازک استفاده نکنید تا گرانولا به آرامی بپزد و طعم بهتری پیدا کند.

کشمش و نارگیل را به گرانولا اضافه کنید

6.
وقتی قالب را از فر خارج کردید، آن را از کاغذ روغنی جدا کنید تا داغ و نرم شود. گرانولا بعد از خنک شدن سفت می شود و سرد می شود و به دلیل عسل بودن به کاغذ روغنی می چسبد.

بعد از سرد شدن گرانولا، کشمش و نارگیل خشک شده را اضافه کنید. در این مرحله می توانید از توت خشک، کرن بری، خرمای خشک خرد شده یا هر میوه خشک دیگری استفاده کنید.

گرانولا آماده است

7.
گرانولا را در ظرف در بسته بریزید تا کیفیت آن برای مدت بیشتری حفظ شود.

گرانولا با ماست، موز و انبه

8.
می توانید گرانولا را با ماست یا شیر با میوه های تازه مانند موز و انبه سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید. علاوه بر این گرانولا یک غذای خشک، کم حجم و مقوی است که برای کوهنوردی و پیاده روی بسیار مناسب است.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا