لوازم خانگی

الجی ممکن است پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌هایش را پس از خروج از بازار متوقف کند


ال جی در بازار گوشی های موبایل وضعیت خوبی ندارد و به نظر می رسد قصد دارد در ماه آوریل خروج خود را از بازار تلفن همراه اعلام کند. اکنون به نظر می رسد که این تنها بخشی از داستان است. خبر بد این است که گفته می شود این شرکت پس از خروج از بازار تلفن همراه، پشتیبانی از تلفن همراه فعلی را متوقف می کند.

ال جی مدت زیادی است که رکورد خوبی در بازار تلفن همراه نداشته است. تلاش برای تولید محصولات خوب در نهایت منجر به شکست این شرکت به دلیل شکست ال‌جی در تعدادی از زمینه‌ها مانند نوآوری نرم‌افزاری و البته پیشرفت عجیب شرکت‌هایی مانند شیائومی و دیگر شرکت‌های چینی می‌شود. با قیمت مناسب توانستند سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهند.

فعالیت‌های این شرکت کره‌ای که یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعت تلفن همراه محسوب می‌شود، به جایی رسید که تا پایان سال 2020، 23 دوره زیان را پشت سر گذاشت. بدون پیشرفت زیاد، و این وضعیتی نیست که یک شرکت بتواند برای بقا در این صنعت بسیار رقابتی تحمل کند. در نتیجه، ال جی تصمیم گرفت گزینه های مختلفی را در نظر بگیرد. اولین گزینه فروش بخش موبایل بود که در کمال تعجب مشتری پیدا نکرد. گزینه دوم خروج از بازار موبایل و گزینه سوم کاهش این بخش است.

ظاهراً در حال حاضر گزینه دوم روی میز است و ممکن است به زودی شاهد خروج ال جی از این صنعت باشیم. به گفته یک جاسوس، روز دوشنبه، این شرکت کره ای با صدور بیانیه ای خروج خود از صنعت تلفن همراه را اعلام کرد. کارمندان شاغل در این بخش نیز به شرکت لوازم خانگی Changuan در کره جنوبی منتقل خواهند شد.

همه این اتفاقات در حالی رخ می دهد که ال جی امسال رولرکوستری را روانه بازار کرده است تا با معرفی چنین محصولاتی توجه کاربران را به خود جلب کند. اما در حال حاضر خبری از ادامه روند تولید این گوشی که حتی شاهد معرفی نسخه اول آن بودیم نیست و به نظر می رسد باید حدس زد که کنسل شده است. حتی انتظار می رود ال جی در نیمه اول سال جاری چندین گوشی عرضه کند که به نظر می رسد لغو شده است.

اما مهمتر از آن که خبر بسیار بدی نیز هست، این قسمت از توییت ذکر شده در بالا است که می گوید با حذف ال جی از بازار تلفن همراه، پشتیبانی از نرم افزار موبایل فعلی این شرکت که فعال است، متوقف می شود. البته این شخص در گفتن این مطلب از کلمه «احتمالا» استفاده کرده تا همه چیز را به دوشنبه موکول کند.

البته ال جی در اطلاعیه روز دوشنبه خود (اگر چنین اتفاقی بیفتد) قطعاً اعلام خواهد کرد که گوشی در حال حاضر در دسترس کاربران به سیستم عامل جدیدی مجهز شده و به روز رسانی های امنیتی را نیز دریافت خواهد کرد. اما این را نباید خیلی جدی گرفت. حتی در حال حاضر، یکی دو سال پیش، زمانی که خبری از خروج ال جی از بازار موبایل نبود، این شرکت به روز رسانی قابل توجهی را منتشر کرد. بنابراین، اگر پس از این اتفاق هیچ به روز رسانی برای گوشی های این شرکت ارسال نشود، هیچ کس تعجب نخواهد کرد.

در حال حاضر، برخی از گوشی های جدید این شرکت به اندروید 11 آپدیت شده اند، اما هنوز مشخص نیست که سایر گوشی ها چگونه خواهند بود. به گفته جاسوسان، روز دوشنبه انتظار می‌رود که اعلام رسمی خروج ال‌جی از بازار تلفن همراه و همچنین اطلاعات خوبی در مورد برنامه‌های آینده این شرکت به دست آید.

منبع: PhoneArena

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا