راهنمای جامع جذب دانشجو برای آموزشگاه ها | خلاصه کتاب حمید مستغیث

خلاصه کتاب راهنمای جذب دانشجو برای آموزشگاه ها ( نویسنده حمید مستغیث )

کتاب راهنمای جذب دانشجو برای آموزشگاه ها نوشته حمید مستغیث، یه نقشه راه کامله که بهتون کمک می کنه بدون نیاز به هزینه های سنگین، صندلی های کلاس هاتون رو پر کنید و آموزشگاهتون رو به یه برند حسابی تبدیل کنید. این کتاب، ۱۳ تا راز مهم جذب دانشجو رو با زبانی ساده و عملی بهتون یاد می ده تا از شر نگرانی های مالی خلاص بشید و با خیال راحت، آموزشگاهتون رو مدیریت کنید.

مدیریت آموزشگاه، چه تازه تأسیس باشه چه سال هاست که فعالیت می کنه، همیشه با چالش جذب دانشجو دست و پنجه نرم می کنه. تو این بازار شلوغ و رقابتی، واقعاً کار سختیه که بتونید هم دانشجو جذب کنید، هم کلاس هاتون رو پر نگه دارید و هم به سودآوری برسید. خیلی از مدیران آموزشگاه ها از این وضعیت خسته میشن و ناامیدی سراغشون میاد. اما واقعیت اینه که این مشکل، راه حل داره و اصلاً اونقدرها هم پیچیده نیست که فکرشو می کنید.

خب، حمید مستغیث، نویسنده ی کتاب راهنمای جذب دانشجو برای آموزشگاه ها، اومده و دقیقاً همین مشکل رو نشونه گرفته. ایشون کسیه که خودش سال ها تو حوزه بازاریابی و فروش، مخصوصاً تو بخش آموزش، تجربه داره. این کتابش هم بر اساس همین تجربه های عملی و اخلاقی نوشته شده، جوری که نه تنها بهتون یاد می ده چطور دانشجوهای بیشتری داشته باشید، بلکه می گه چطور این کار رو به روش های درست و بدون حقه و کلک انجام بدید. هدفش اینه که یه راهنمای کاربردی و عملی بهتون بده که قدم به قدم یاد بگیرید چطور آموزشگاهتون رو تو اوج نگه دارید. تو این مقاله، می خوایم خلاصه ۱۳ راز اصلی این کتاب رو با هم مرور کنیم تا یه دید کلی و عملی از محتواش پیدا کنید و ببینید چقدر می تونه بهتون کمک کنه.

درباره کتاب راهنمای جذب دانشجو برای آموزشگاه ها

اگه مدیر آموزشگاه هستید یا مسئول بازاریابی و جذب تو یه موسسه آموزشی، این کتاب مثل یه کاتالیزور عمل می کنه. یعنی چی؟ یعنی بهتون یاد می ده چطور دانشجوها رو به سمت خودتون بکشونید، نه اینکه دنبالشون بدوید. مستغیث تو این کتاب یه وعده بزرگ می ده: افزایش تعداد دانشجویان بدون هزینه زیاد و تبدیل آموزشگاه شما به یه برند تو حوزه ی خودش. فکرشو بکنید، چقدر عالی میشه اگه هر روز صبح با آرامش سر کار بیاید و بدون نگرانی از پر شدن صندلی ها، فقط به فکر کیفیت آموزش باشید!

چیزی که این کتاب رو از بقیه متمایز می کنه، کاربردی بودنشه. یعنی یه مشت تئوری خشک و خالی نیست. راهکارهایی که ارائه می ده، همشون قابل اجرا هستن و می تونید سریعاً نتایج ملموسشون رو ببینید. نویسنده تأکید می کنه که مهم نیست چقدر آموزشگاهتون خوبه یا چقدر مدرس های عالی دارید؛ اگه نتونید دانشجو جذب کنید، همه این ها بی فایده ست. اینجاست که کتاب راهنمای جذب دانشجو برای آموزشگاه ها وارد عمل میشه و بهتون یاد می ده چطور بهترین ها رو جذب کنید.

شاید براتون سوال باشه که چطور ممکنه بدون هزینه زیاد بشه دانشجو جذب کرد. مستغیث دقیقاً روی همین نکته تمرکز می کنه و می گه راز کار اینه که رویکردتون رو عوض کنید. به جای اینکه فقط از خودتون و آموزشگاهتون حرف بزنید، باید یاد بگیرید چطور برای مخاطب جذاب باشید، طوری که خودش مشتاقانه بیاد و بگه لطفاً منو ثبت نام کنید! این کتاب نه فقط بهتون ترفند یاد می ده، بلکه طرز فکرتون رو هم عوض می کنه. در واقع، یه جورایی روانشناسی فروش و بازاریابی رو در دل سیستم جذب دانشجو جا داده.

۱۳ راز مهم جذب دانشجو از دیدگاه حمید مستغیث

راز شماره 1: هیچ کس به آموزشگاه شما اهمیت نمی دهد – تمرکز بر نیاز دانشجو

بیاین رک و راست باشیم: وقتی یه نفر می خواد تو آموزشگاه شما ثبت نام کنه، اولین چیزی که تو ذهنش میاد خودشه، نه شما یا آموزشگاهتون. یعنی چی؟ یعنی مردم به اینکه شما چه دوره هایی دارید، مدرک مدرس هاتون چیه، یا چند سال سابقه دارید، اونقدر که به خودشون و حل مشکلشون اهمیت می دهند، اهمیت نمی دهند. اونا دنبال اینن که ببینن شما چی برای من دارید؟ یا این دوره چه دردی از منو دوا می کنه؟

«دو انگیزه برای عمل وجود دارد: نفع شخصی و ترس». (ناپلئون بناپارت)

حمید مستغیث تو این راز میگه که اگه می خواید دانشجو جذب کنید، باید از این زاویه به قضیه نگاه کنید. به جای اینکه بگید ما بهترین مدرس زبان رو داریم، بگید بعد از این دوره، شما می تونید مثل بلبل انگلیسی صحبت کنید و فرصت های شغلی جدیدی براتون باز میشه. یا مثلاً به جای اینکه بگید کلاس های ما مدرن ترین امکانات رو داره، بگید محل آموزشگاه ما نزدیک مترو و جای پارک داره، پس دیگه نگران ترافیک و جای پارک نیستید. تمرکز رو از ما بردارید و بذارید روی شما یعنی دانشجو. این یعنی یه تغییر اساسی تو نوع معرفی و بازاریابی تون.

راز شماره 2: چگونه از پر شدن صندلی های دوره مطمئن شویم؟

فکرشو بکنید چقدر خوب میشه اگه از همون اول مطمئن باشید که همه صندلی های کلاس هاتون پر میشن و خالی نمی مونن. خب، این راز دقیقاً در مورد همینه. مستغیث تو این بخش، استراتژی هایی رو معرفی می کنه که بهتون کمک می کنه تا ظرفیت کلاس هاتون رو کامل کنید. یکی از مهم ترین نکات اینه که شما باید انواع مخاطب رو بشناسید. یعنی چی؟ یعنی همه کسانی که به آموزشگاه شما مراجعه می کنند، مثل هم نیستند.

بعضی ها واقعاً مشتاق هستن و فقط دنبال یه فرصتن که ثبت نام کنن. بعضی ها دودلن و نیاز به قانع شدن دارن. و بعضی ها هم فقط برای کنجکاوی میان و اصلاً قصد جدی ندارن. اگه شما بدون شناخت این انواع مخاطب، با همه یکسان رفتار کنید، خیلی از فرصت ها رو از دست می دید. کتاب میگه باید با هر گروه، با زبان خودشون حرف بزنید و نیازهای خاص اونها رو هدف قرار بدید تا بتونید کاری کنید که صندلی ها خالی نمونن. نادیده گرفتن این شناخت، عواقب بدی برای آموزشگاهتون داره.

راز شماره 3: سه فرمول ثبت نام که هرگز شکست نمی خورند.

مستغیث تو این بخش، سه تا فرمول قدرتمند رو معرفی می کنه که اگه درست اجراشون کنید، ثبت نامتون رو متحول می کنن. این فرمول ها، یه جورایی روانشناسی فروش رو تو خودشون دارن و کمک می کنن مخاطب راحت تر تصمیم به ثبت نام بگیره:

  1. فرمول شماره 1: مشکل مخاطب / تحریک مخاطب / حل (Problem / Agitate / Solve – PAS): اول مشکل مخاطب رو شناسایی می کنید (مثلاً زبانش ضعیفه و نمی تونه مهاجرت کنه). بعد این مشکل رو براش بزرگ تر می کنید و اضطرابشو زیاد می کنید (بهش میگید چقدر فرصت ها رو از دست میده). و در نهایت، راه حل رو که همون دوره شماست، بهش معرفی می کنید.
  2. فرمول شماره 2: فرمول سه برابر کردن ثبت نام: این فرمول بیشتر روی ارزش آفرینی و ایجاد تمایل برای خرید تمرکز داره. به مخاطب نشون می دید که با ثبت نام تو دوره شما، نه تنها مشکلش حل میشه، بلکه کلی مزایای دیگه هم به دست میاره که ارزشش خیلی بیشتر از پولی هست که پرداخت می کنه.
  3. فرمول شماره 3: قبل / بعد / پل (Before / After / Bridge): تو این فرمول، اول وضعیت فعلی مخاطب رو توضیح می دید (قبل). بعد نشون می دید که بعد از گذروندن دوره شما، زندگیش چقدر بهتر میشه (بعد). و در نهایت، دوره خودتون رو به عنوان پلی برای رسیدن از وضعیت قبل به وضعیت بعد معرفی می کنید.

این سه فرمول، پایه های یک مکالمه فروش موفق رو تشکیل می دن و می تونید تو تبلیغات، مکالمات حضوری و حتی تو سایتتون ازشون استفاده کنید.

راز شماره 4: چرا مخاطبان ثبت نام نمی کنند؟

اگه با کلی آدم صحبت کردید ولی ثبت نامی نداشتید، حتماً این سوال براتون پیش اومده که چرا؟ مستغیث تو این راز، به ریشه ی این مشکل می پردازه و می گه دلایل اصلی مقاومت مخاطب برای ثبت نام چیه. شاید فکر کنید مشکل پوله، اما خیلی وقتا اینطور نیست. گاهی اوقات مخاطب به شما اعتماد نداره، گاهی ارزش دوره رو درک نکرده، گاهی نمی دونه این دوره چقدر می تونه بهش کمک کنه، و گاهی هم اونقدر انتخاب های زیادی داره که نمی تونه تصمیم بگیره.

کتاب راهکارهای عملی برای غلبه بر این موانع رو معرفی می کنه. مثلاً میگه باید ترس های مخاطب رو شناسایی کنید و بهشون پاسخ بدید. یا باید به جای اینکه فقط از ویژگی های دوره حرف بزنید، از مزایای اون برای دانشجو صحبت کنید. یه مثال کاربردی که تو کتاب میاد، نشون می ده چطور با یه مکالمه درست و هدفمند، میشه ذهنیت مخاطب رو عوض کرد و اونو به سمت ثبت نام سوق داد. در واقع، این راز بهتون یاد می ده که مثل یه روانشناس عمل کنید و موانع ذهنی مخاطب رو بردارید.

راز شماره 5: مردم در زمان ثبت نام بیشتر از مادرشان به شما اعتماد می کنند اگر…

اعتماد، کلید موفقیت تو هر کسب و کاریه، مخصوصاً تو حوزه آموزش. مردم پولشون رو به کسی می دن که بهش اعتماد دارن. مستغیث میگه برای اینکه مخاطب به شما اعتماد عمیق پیدا کنه، باید چندتا اصل رو رعایت کنید. یکی از مهم ترین هاش، صداقته. یعنی هیچ وقت اغراق نکنید و قول های الکی ندید. اگه دانشجو حس کنه شما دارید دروغ میگید یا چیزی رو پنهان می کنید، دیگه بهتون اعتماد نمی کنه.

نحوه ارائه و صحبت کردن در مورد دوره ها و خدماتتون خیلی مهمه. باید با اطمینان، تخصص و البته با همدلی صحبت کنید. خودتون رو جای مخاطب بذارید و ببینید اون دنبال چیه. مثلاً به جای اینکه بگید دوره ی ما جامع ترینه، بگید این دوره طوری طراحی شده که شما بعد از تموم شدنش، به راحتی می تونید فلان کار رو انجام بدید. بهش نشون بدید که شما واقعاً دغدغه ی موفقیتشو دارید، نه فقط پولشو. اینجوری، اعتمادش جلب میشه و حتی ممکنه به قول معروف، بیشتر از مادرش هم به شما اعتماد کنه!

راز شماره 6: چگونه ثبت نام نکردن در دوره را برای مخاطب دردناک کنیم؟

اینو حتماً شنیدید که انسان ها بیشتر از اینکه به سمت لذت برن، از درد فرار می کنن. مستغیث تو این راز، دقیقاً از همین روانشناسی استفاده می کنه. میگه کاری کنید که مخاطب حس کنه اگه تو دوره شما ثبت نام نکنه، داره یه فرصت بزرگ رو از دست می ده و به اصطلاح، براش دردناک باشه. این دردناک کردن، لزوماً به معنی ترسوندن نیست، بلکه به معنی برجسته کردن ضررهاییه که با عدم ثبت نام متوجهش میشه.

تکنیک هایی مثل ایجاد حس فوریت (مثلاً ظرفیت محدود، تخفیف فقط تا فردا)، یا نشون دادن عواقب و مشکلاتی که با یاد نگرفتن این مهارت تو آینده براش پیش میاد، خیلی موثره. فرض کنید کسی می خواد زبان یاد بگیره و شما بهش میگید اگه الان اقدام نکنی، تا چند سال دیگه هم نمی تونی برای مهاجرت اقدام کنی و موقعیت های خوبی رو از دست می دی. اینجوری، حس فوریت و از دست دادن فرصت، اونو به سمت ثبت نام هل می ده.

راز شماره 7: کاری کنید مخاطب بگوید: لطفا پولم را بگیرید و مرا ثبت نام کنید!

این راز، اوج مهارت تو بازاریابیه. یعنی کاری کنید که مخاطب اونقدر مشتاق دوره شما باشه که خودش بیاد و بگه چقدر میشه؟ لطفاً منو ثبت نام کنید! این حس، وقتی ایجاد میشه که شما تمام رازهای قبلی رو درست و حسابی اجرا کرده باشید و به خوبی ارزش دوره رو به مخاطب نشون داده باشید.

استراتژی های نهایی برای ایجاد این اشتیاق شدید، شامل ارائه یه پیشنهاد بی نظیره که رد کردنش برای مخاطب سخته. این پیشنهاد می تونه شامل یه پکیج کامل باشه، یا اضافه کردن ارزش های جانبی مثل مشاوره رایگان، جلسات پشتیبانی، یا دسترسی به منابع اضافی. هدف اینه که مخاطب احساس کنه داره یه معامله برد-برد انجام می ده و چیزی که به دست میاره، خیلی با ارزش تر از پولی هست که پرداخت می کنه. اینجاست که دیگه بحث فروش مطرح نیست، بلکه کمک به مخاطب برای حل مشکلش مطرحه و خودش داوطلبانه میاد.

راز شماره 8: چگونه بفهمیم چه دوره ای پرمخاطب است؟

شاید فکر کنید دوره ای که خودتون دوست دارید یا به نظرتون کاربردیه، حتماً پرمخاطب هم هست. اما مستغیث تو این راز، روی اهمیت تحقیق بازار و شناسایی نیازهای واقعی دانشجوها تاکید می کنه. میگه به جای اینکه فرض کنید مردم چی می خوان، برید و از خودشون بپرسید. انتخاب سوالات درست تو تحقیقات خیلی مهمه. نباید فقط بپرسید چه دوره ای دوست دارید؟ بلکه باید بپرسید چه مشکلی دارید که دوست دارید با آموزش حلش کنید؟ یا چه مهارت هایی تو شغلتون نیاز دارید که الان ندارید؟

کتاب به چیزهای مخفی هم اشاره می کنه که تو تحقیقات بازار پیدا میشن. این چیزها ممکنه نیازهایی باشن که مردم خودشون هم هنوز ازشون خبر ندارن یا بهشون توجه نکردن. مثلاً ممکنه متوجه بشید که افراد زیادی دنبال یه مهارت خاص تو حوزه هوش مصنوعی هستن که هنوز هیچ آموزشگاهی اونو ارائه نداده. پیدا کردن این نیازهای پنهان، می تونه شما رو جلوتر از رقبا قرار بده و دوره هایی رو برگزار کنید که با استقبال بی نظیری روبرو بشن.

راز شماره 9: برند کردن آموزشگاه

برندسازی فقط برای شرکت های بزرگ نیست؛ آموزشگاه شما هم نیاز به یه برند قوی داره. برند شما، همون حسیه که مردم وقتی اسم آموزشگاهتون رو می شنون، بهشون دست می ده. مستغیث میگه یه برند قوی باعث میشه شما تو ذهن مردم متمایز بشید و دیگه تو دریای شلوغ آموزشگاه ها گم نشید. برندسازی یعنی چی؟ یعنی یه اسم خوب، یه لوگوی به یاد ماندنی، یه شعار جذاب، و البته یه تجربه عالی برای دانشجوها.

مراحل ساخت یه برند قوی شامل شناسایی ارزش های اصلی آموزشگاهتون، تعیین مخاطب هدف، و بعد هم انتشار مداوم و یکپارچه پیام های برندتون تو همه کانال ها (از سایت و شبکه های اجتماعی گرفته تا نحوه برخورد کارمنداتون). وقتی برند قوی داشته باشید، مردم دیگه فقط برای قیمت سراغتون نمیان، بلکه برای اعتماد، کیفیت و شهرت شما رو انتخاب می کنن. برند، یه جورایی معرف شماست و بدون اینکه حرف بزنید، به مردم میگه که شما کی هستید و چه چیزی ارائه می دید.

راز شماره 10: قیمت گذاری دوره ها با استفاده از روان شناسی

قیمت گذاری دوره ها، یه هنر و علمه که اگه درست انجام بشه، می تونه تأثیر زیادی تو ثبت نام داشته باشه. مستغیث تو این راز، به اصول روانشناسی قیمت گذاری می پردازه. مثلاً تئوری قیمت گذاری زوج و فرد: میدونستید قیمت های فرد (مثل 99 هزار تومن) بیشتر از قیمت های زوج (مثل 100 هزار تومن) تو ذهن مردم جذابیت دارن؟ چون حس می کنن ارزون تره، در حالی که فقط یه تومن فرقشه!

کتاب نشون می ده چطور میشه از این اصول تو ارائه تخفیف ها هم استفاده کرد. مثلاً به جای اینکه بگید 20 درصد تخفیف، شاید بهتر باشه بگید 200 هزار تومن تخفیف اگه مبلغ کل دوره زیاد باشه. یا مثلاً اگه چند تا دوره دارید، می تونید یه دوره گرون تر رو کنار یه دوره متوسط بذارید تا دوره متوسط، ارزون تر به نظر بیاد (اصل لنگر اندازی). این تکنیک ها باعث میشه مخاطب حس بهتری نسبت به قیمتی که پرداخت می کنه داشته باشه و بیشتر ترغیب به ثبت نام بشه.

راز شماره 11: با این راز بازاریابیِ سایر آموزشگاه ها را بی اثر کنید.

تو این بازار رقابتی، همه دارن تبلیغ می کنن و تلاش می کنن دانشجو جذب کنن. مستغیث میگه شما می تونید کاری کنید که تمام این تلاش های رقبا، برای شما بی اثر بشه! راز کار اینه که یه مزیت رقابتی پایدار و منحصر به فرد برای خودتون ایجاد کنید که رقبا نتونن به راحتی از شما تقلید کنن. این مزیت، نباید فقط تو قیمت باشه، چون قیمت رو همه می تونن بشکنن.

این مزیت می تونه کیفیت آموزش بی نظیر باشه، یه متد آموزشی خاص که فقط شما دارید، خدمات پس از دوره بی نظیر، یا حتی یه جامعه دانشجوهای فعال و پرشور. وقتی شما یه چیز خاص دارید که بقیه ندارن، دیگه مهم نیست اونا چقدر تبلیغ می کنن، چون شما یه پیشنهاد متفاوتی دارید. کتاب راهکارهایی رو ارائه می ده که چطور این مزیت رو شناسایی کنید و چطور اونو به مخاطبانتون نشون بدید تا دیگه کسی به رقبا فکر نکنه.

راز شماره 12: آموزشگاه خود را خاص کنید.

این راز، مکمل راز قبلیه. اگه می خواید تو ذهن دانشجوها ماندگار بشید، باید خاص باشید. یعنی چی؟ یعنی کاری کنید که مردم بگن فقط فلان آموزشگاه می تونه این خدمات رو ارائه بده یا تخصصشون تو فلان زمینه بی نظیره. این تمایز می تونه تو هر زمینه ای باشه: از فضای فیزیکی آموزشگاهتون گرفته تا اساتید، متدهای آموزشی، یا حتی برنامه های جانبی که برگزار می کنید.

مستغیث یه تمرین کاربردی هم تو کتابش ارائه می ده که بهتون کمک می کنه نقطه قوت و تمایز آموزشگاهتون رو پیدا کنید. مثلاً اگه شما یه آموزشگاه زبان هستید، شاید بتونید رو یه لهجه خاص (مثلاً بریتیش) یا یه گروه سنی خاص (مثلاً کودکان) تمرکز کنید و بهترین بشید. وقتی خاص می شید، دیگه لازم نیست با همه رقابت کنید؛ خودتون تو یه لیگ دیگه قرار می گیرید و مخاطبان خاص خودتون رو پیدا می کنید. اینطوری، نه تنها دانشجو جذب می کنید، بلکه دانشجوهای وفادار هم خواهید داشت.

راز شماره 13: مخاطب را در 5 دقیقه مجبور به ثبت نام کنید.

بعد از اینکه تمام رازهای قبلی رو اجرا کردید و مخاطب رو به سمت خودتون کشوندید، نوبت به لحظه سرنوشت ساز می رسه: ثبت نام. این راز نهایی، تکنیک های بستن سریع معامله رو یاد می ده. یعنی چطور تو یه مکالمه کوتاه، مخاطب رو قانع کنید که همین الان ثبت نام کنه و کار رو به فردا نندازه. مجبور کردن اینجا به معنی حقه بازی نیست، بلکه به معنی اینه که اونقدر پیشنهاد شما جذابه و اونقدر به مخاطب ارزششو نشون دادید که دیگه هیچ بهانه ای برای به تعویق انداختن نداره.

این تکنیک ها می تونه شامل یادآوری مزایا، برجسته کردن حس فوریت، یا حتی ارائه یه پکیج لحظه آخری باشه. مثلاً میگید این دوره از فلان تاریخ شروع میشه و اگه همین امروز ثبت نام کنید، یه جلسه مشاوره رایگان هم بهتون تعلق می گیره. هدف اینه که تمام شک و تردیدها رو از بین ببرید و یه تجربه ثبت نام سریع و راحت رو براش فراهم کنید. اینجوری، هم شما سریع به هدف ثبت نام می رسید، هم مخاطب از بلاتکلیفی درمیاد و کارشو شروع می کنه.

چرا این کتاب ارزش مطالعه کامل را دارد؟

خب، تا اینجا یه خلاصه مفصل از ۱۳ راز حمید مستغیث رو خوندید. شاید با خودتون بگید همین کافی نیست؟ اما راستش رو بخواید، این خلاصه فقط نوک کوه یخه. کتاب راهنمای جذب دانشجو برای آموزشگاه ها ارزش مطالعه کامل رو داره، چون چیزی فراتر از صرفاً چندتا ترفند بازاریابی رو بهتون یاد می ده.

اول از همه، جامعیت کتابه. نویسنده تمام ابعاد جذب دانشجو رو از اول تا آخر پوشش داده، از روانشناسی مخاطب و ایجاد اعتماد گرفته تا قیمت گذاری و برندسازی. یعنی یه بسته کامل و خودآموزه که هر چیزی که برای پر کردن کلاس هاتون نیاز دارید، توش پیدا میشه.

دوم، کاربردی بودن راهکارهاست. مستغیث صرفاً تئوری های آکادمیک رو مطرح نکرده، بلکه چیزهایی رو یاد می ده که خودشون هم تو بازار واقعی کار کرده ان. هر راز با مثال های عملی و گاهی دیالوگ های نمونه همراهه که بهتون کمک می کنه دقیقاً بفهمید چطور باید تو شرایط واقعی عمل کنید. اینجوری، وقتی کتاب رو می خونید، حس می کنید یه مشاور باتجربه کنار دستتونه که داره قدم به قدم راهنماییتون می کنه.

سومین و شاید مهم ترین دلیل، اخلاق مدار بودن این راهکارهاست. مستغیث تأکید می کنه که هدفش فروش دوره های کم کیفیت نیست. بلکه هدف اینه که اگه آموزشگاه شما واقعاً خدمات خوبی داره و می تونه به دانشجو کمک کنه، با استفاده از این تکنیک ها بتونه ارزش خودش رو به درستی به مخاطب نشون بده و دانشجوهای بیشتری جذب کنه. این یعنی یه سرمایه گذاری برای آینده آموزشگاهتون، نه فقط یه افزایش درآمد لحظه ای. با خوندن کامل این کتاب، در واقع دارید تو موفقیت بلندمدت کسب و کارتون سرمایه گذاری می کنید.

داشتن عملکردی صادقانه، شاید در کوتاه مدت جواب ندهد اما در درازمدت قطعاً موجب پیشرفت شما خواهد شد و موجب رضایت قلبی تان نیز خواهد بود.

این کتاب بهتون دیدگاهی می ده که چطور آموزشگاهتون رو از یه مکان صرفاً برای آموزش به یه برند معتبر و قابل اعتماد تبدیل کنید که نه تنها دانشجوها عاشقشن، بلکه حتی تو بازار هم اسمش سر زبون ها بیفته و از رقباش جلو بیفته. اگه دنبال یه راهنمای جامع و کاربردی برای موفقیت آموزشگاهتون هستید، این کتاب می تونه بهترین دوست و همراهتون باشه.

نتیجه گیری و سخن پایانی

جذب دانشجو برای آموزشگاه ها تو دنیای امروز، دیگه مثل گذشته ساده نیست. رقابت خیلی زیاده و اگه استراتژی های درست رو بلد نباشید، خیلی زود از دور خارج میشید. کتاب راهنمای جذب دانشجو برای آموزشگاه ها نوشته حمید مستغیث، دقیقاً برای همین نوشته شده تا بهتون یاد بده چطور از این رقابت سخت سربلند بیرون بیاید و آموزشگاهتون رو حسابی رونق بدید.

دیدیم که این کتاب، از ۱۳ راز مهم و کاربردی حرف می زنه؛ رازهایی که همشون تو دلشون روانشناسی فروش و بازاریابی رو دارن و بهتون یاد می دن چطور از زاویه ی دید دانشجو به قضیه نگاه کنید، چطور اعتمادش رو جلب کنید، چطور کاری کنید که خودش مشتاقانه بیاد و ثبت نام کنه و چطور آموزشگاهتون رو خاص و متمایز کنید. اینا فقط چندتا ترفند نیستن، یه دیدگاه کامله که اگه اجراشون کنید، قطعاً نتیجه می گیرید.

پیشنهاد ما اینه که ایده های کلیدی که تو این خلاصه براتون گفتیم رو حتماً تو آموزشگاهتون به کار ببندید و نتایجشو ببینید. اما اگه واقعاً می خواید آموزشگاهتون رو متحول کنید و به یه ستاره تو حوزه آموزش تبدیل بشید، حتماً مطالعه کامل کتاب رو تو برنامه تون بذارید. چون تمام جزئیات، مثال های عملی و ریزه کاری ها تو همون کتاب اصلیه که می تونه بهتون یه درک عمیق تر و جامع تر بده. این کتاب، واقعاً یه راهنمای همیشگی برای مدیران آموزشگاه هاست و می تونه یه سرمایه گذاری بی نظیر برای آینده ی کسب و کار شما باشه.

دکمه بازگشت به بالا