لوازم خانگی

سرنوشت کالاهای مرجوعی در دیجی‌کالا چه می‌شود؟


برگرفته از آی تی رسان; سطح خدمات ارائه شده به کاربران در فروشگاه های بزرگی مانند ای بی سی مگ همیشه با سایر فروشگاه های آنلاین در کشور یا سراسر جهان یکسان نیست. در واقع این تفاوت ها شرکت هایی مانند آمازون و ای بی سی مگ را به سطح فعلی خود سوق می دهد و هر ماه میلیون ها نفر از خدمات این فروشگاه ها استفاده می کنند.

یکی از برجسته ترین خدمات فروشگاه ای بی سی مگ استرداد بی قید و شرط اجناس فروخته شده تا 7 روز پس از خرید می باشد. خدماتی فراتر از استانداردهای مورد نیاز قانون تجارت الکترونیک ایران و برای تسهیل خرید آنلاین به کاربران ارائه می شود.

خط مشی بازگشت ای بی سی مگک مشخص است، از زمانی که کالا به دست شما می رسد، 7 روز فرصت دارید (تا 30 روز با حساب دیجی پلاس خود) خودتان را با نام تجاری ای بی سی مگ و کد مرجع برگردانید. در بسیاری از موارد و مناطق، بازگشت از طریق سرویس ای بی سی مگ اکسپرس می باشد. در این صورت نیازی به خروج از منزل نیست، بلکه با ثبت درخواست مرجوعی، زمان ثابت می شود و برق دیجیتال به درب منزل رسیده و کالا را پس می دهد.

در نقاط جغرافیایی که این شرایط رعایت نمی شود، کالا از طریق پست عودت داده می شود (هزینه به کاربر بازگردانده می شود).

قبل از اینکه نگاهی دقیق‌تر به فرآیند بررسی محصول ای بی سی مگ بیندازیم، بیایید نگاهی به محصولات قابل بازگشت بیندازیم. بسیاری از کاربران ای بی سی مگ مطمئن نیستند که در مورد چه محصولاتی می توانند صحبت کنند؟ یا شرایط بازگشت کالا چیست؟

قوانین بازگشت کالا در ای بی سی مگ

ای بی سی مگ نیز مانند تمامی فروشگاه های اینترنتی بزرگ دنیا قوانین خاصی در مورد بازگشت کالا دارد. البته در حالی که این قوانین واضح است، طبیعی است که کاربران نتوانند محصولات خاصی را به گروه های حساس یا محصولاتی که پس از استفاده و آسیب قابل بازگرداندن هستند، بازگردانند. در هر صورت، سیستم بررسی محصول ای بی سی مگ در درجه اول مبتنی بر اعتماد بین کاربران و پلتفرم ای بی سی مگ است و اصل یکپارچگی در این فرآیند بسیار مهم است.

اقلام قابل استرداد و غیر قابل استرداد چیست؟

تقریبا تمامی اقلام خریداری شده در ای بی سی مگ قابل استرداد هستند، فقط محصولات تعدادی از گروه های حساس این قابلیت را ندارند، اقلام آلرژی یا عدم تحمل و اقلام بهداشتی مانند آرایش، تنقلات و لباس زیر در صورت باز شدن پلمپ قابل برگشت هستند. من ندارم همچنین محصولاتی هستند که نیاز به نصب دارند، مانند لوازم خانگی، در صورت نصب و تولید توسط فروشنده غیرمجاز، مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش ای بی سی مگ نمی شوند و غیر قابل استرداد می باشند.

گل های طبیعی یکی دیگر از کالاهای غیر قابل استرداد است که کاربر باید هنگام دریافت تمامی کالاها اعم از سلامت و ظاهر آن را بررسی کند، پس از ارسال گل های طبیعی دیگر امکان برگشت آن وجود ندارد. کارت های هدیه ای بی سی مگ نیز غیرقابل استرداد هستند.

بدیهی است کلیه محصولات بهداشتی و آرایشی بدون باز شدن پلمپ قابل برگشت هستند. لوازم آرایشی و بهداشتی که با نام اصلی خود فروخته شده اند اما غیر اصلی هستند نیز در صورت باز شدن قابل برگشت هستند.

در مورد کالاهای تقلبی نیز لازم به ذکر است که تمامی کالاهایی که درخواست مرجوعی آنها تایید شده است به دلیل اصل نبودن است (و این موضوع با علامت تقلبی بر روی کالا گزارش نشده است. کالا) خدمات برگشت وجود دارد. خط قرمز در ای بی سی مگ تقلبی است. در صورتی که تقلب در هر نوع کالایی توسط خدمات پس از فروش ای بی سی مگ تایید شود، خریدار کالا از خدمات برگشت بهره مند می شود. علاوه بر این سرویس، وجوه به صورت تسلیت به حساب کاربر واریز می شود. این سرویس یکی از ویژگی های متمایز ای بی سی مگ در فروشگاه های اینترنتی ایرانیان می باشد.

تا کی می توانم کالا را در ای بی سی مگ بگویم؟

چندین مهلت برای ارسال درخواست مرجوعی وجود دارد، اگر کالای دریافتی شما آسیب دیده یا آسیب دیده باشد، شما فقط 24 ساعت فرصت دارید تا درخواست بازگشت بدهید. همچنین در صورتی که به هر دلیل دیگری بخواهید کالا را مرجوع کنید، برای کاربران عادی تا 7 روز و برای کاربران دیجی پلاس تا 30 روز امکان ارسال درخواست مرجوعی وجود دارد.

شرایط بازگشت کالا چیست؟

کالایی را که می‌خواهید برگردانید باید در جعبه‌ای قرار داده شود که تمام اقلام همراه آن مانند کارت بیمه، بیمه و به شکل اصلی باشد. جعبه اصلی محتوی کالا و کالای همراه باید همانند شرایط اولیه در زمان تحویل کالا باشد و وجود هرگونه آسیب، پارگی یا نوشته و علامت اضافی بر روی کالا و بدنه وی قابل قبول نیست.

کفش و لباس نیز باید در حالت اورجینال و نو باشد، هیچ گونه اثری از استفاده مانند لکه، لکه یا بو روی محصول نباشد. مارک ها، دکمه ها و سایر لوازم جانبی محصول حذف نمی شوند.

در تلفن در صورت معیوب بودن کالا باید ظرف 24 ساعت درخواست مرجوعی نوشته شود. همچنین عودت گوشی جهت طعم قبل از ثبت نام (ثبت نام در همین سامانه) امکان پذیر است. تلفن.

ای بی سی مگ هزینه استرداد محصول را تقبل می کند

طبق قانون تجارت الکترونیک ایران، هزینه استرداد کالا به عهده کاربر است، اما ای بی سی مگ این مبلغ را برای پشتیبانی از کاربر تضمین می‌کند. در ای بی سی مگ ماهانه یک میلیارد تومان هزینه بازپرداخت ارسال و 2 میلیارد تومان در ماه استرداد بی قید و شرط کالا به این فروشگاه اینترنتی است، اما ای بی سی مگ با بازخورد کاربران خود موافقت می کند و هیچ عودتی دریافت نمی کند. . این را وظیفه خود بداند.

رضایت کاربران ای بی سی مگ از سیستم نمایه سازی محصولات

بر اساس آمار ارائه شده توسط ای بی سی مگ از سال 1999 تا به امروز، 92 درصد از کاربران از خدمات بررسی محصول ای بی سی مگ رضایت دارند. در سال گذشته 2.3 میلیون کالا توسط کارفرمایان مرجوع شده که طبق آمار 97 درصد از اقلام مرجوعی پذیرفته شده و تنها 3 درصد درخواست ها به دلیل ناتوانی رد شده است. به استفاده کننده از پرداخت کالاهای پزشکی). ای بی سی مگ نرخ بازگشت کالا در حال حاضر برابر با کل فروش این فروشگاه در سال 95 است.

از نظر زمانی حدود 3.5 روز طول می کشد تا کالا به کاربر بازگردانده شود و پول به حساب او برگردانده شود، در بیش از 90 درصد، وجه در کمتر از 24 به حساب مشتری بازگردانده می شود. یا

یکی از کارمندان شرکت ای بی سی مگ

با این حال، شفافیت سؤالاتی را در مورد قصد بازگرداندن محصول ایجاد می کند که برای مصرف کنندگان و خرده فروشان بازار پلیس ای بی سی مگ بسیار مهم است. این سوال پیش می آید: چگونه می توان کالای برگشتی را بازگرداند؟ تکلیف کالاهای برگشتی چه می شود؟ آیا همان محصول دوباره بسته بندی شده و به کاربر دیگری تحویل داده می شود؟ یا چیز دیگری در انتظار بازگرداندن محموله است؟

روند کلی بازگرداندن کالا

به گفته این مقام مسئول در سرویس مرجوعی ای بی سی مگ، وی در این باره توضیح داد: فرآیند برگشت کالا دو دسته است، اول کالاهایی که به دست کاربر می رسد و به دلیل نقص، ایرادات فنی یا سلیقه ای عودت داده می شود و دوم. ، هنوز کالایی توسط کاربر پیدا نشده است و او سفارش خود را لغو کرده است.

به گفته وی، کاربران عادی حداکثر تا 7 روز دیگر می توانند کالای دریافتی خود را مرجوع کنند، در صورتی که در صورت ثبت نام در سرویس پلاس، حداکثر تا 30 روز می توانند کالا را مرجوع کنند. این یک سرویس ثبت نام آنلاین دارد که کاربران می توانند از طریق وب سایت و برنامه خود به آن دسترسی داشته باشند. پس از آن محصول به مرکز بررسی محصولات در ای بی سی مگ می رود و در آنجا بررسی کیفی انجام می شود. در صورت موجود بودن نمونه سالم از همان کالا در انبار به کاربر اطلاع داده می شود و در صورت تایید برای وی ارسال می شود در غیر این صورت قیمت محصول مسترد خواهد شد.

اگر کالای برگشتی ایمن باشد چه؟

رئیس اداره مرجوع پزشکی ای بی سی مگ گفت: در برخی موارد در بازرسی از کیفیت کالای مرجوعی، مشخص می شود که کالا سالم و سالم است. در این صورت شرایط به اطلاع کاربر می رسد و در صورت تایید، کالا برای وی ارسال می شود. در غیر این صورت قیمت کالا را به حساب کاربر واریز می کنیم.

اگر کالا به فروشنده بازگردانده شود چه؟

مدیر مرجوعی ای بی سی مگ در مواجهه با سوال من در مورد پایان کالای مرجوعی ای بی سی مگ گفت: اگر کالای مرجوعی برای خرده فروش ای بی سی مگ باشد و توسط کاربر صرفا سلیقه ای، صاحب ای بی سی مگ عودت داده شود. کالا در دست ای بی سی مگ خواهد بود، به فروشنده پرداخت می شود.

اتفاقی که برای کالا افتاد به ای بی سی مگ برگشت

در انتها لازم به ذکر است کالای معیوب عودت داده می شود و میزان خرابی محصول به تامین کننده اطلاع داده می شود اما در صورتی که کالای مرجوعی معیوب یا بی مزه نباشد فروش ویژه در دیجیبالا اوپن باکس خواهد بود قیمت مناسب و با درج شرایط ویژه بر روی محصولات برای فروش، سایر قطعات این کالاها نیز مورد استفاده خیریه قرار می گیرد. همچنین اجناس با تخفیف با کارکنان مجموعه ای بی سی مگ به فروش می رسد.

به طور خلاصه، کالای مرجوعی یا به تامین کننده آن بازگردانده می شود یا با قیمت کاهش یافته و با شرایط ویژه به فروش می رسد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟ آیا از بازگشت ای بی سی مگ راضی هستید؟

این مقاله ابتدا در آی تی رسان منتشر و در اتاق خبر ای بی سی مگ بازنشر شده است.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا