آشپزی

چطور خمیر پیتزا درست کنیم؟


پیتزا یکی از محبوب ترین غذاها در جهان است. به همین دلیل است که به زودی به یک موضوع خواهیم پرداخت فیلم های آموزشی آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه پیتزا را به شما آموزش می دهد. اما قبل از آن باید طرز تهیه خمیر پیتزا را بدانید. در حالی که برخی از افراد ترجیح می دهند از خمیر پیتزای فوری و آماده به جای خمیر پیتزا خانگی استفاده کنند، مواقعی وجود دارد که ما نمی توانیم خرید کنیم. همچنین شکی نیست که پیتزای خوشمزه ایتالیایی با خمیر پیتزای خانگی طعم بهتری خواهد داشت. در ادامه طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی حرفه ای با شیر برای 4 نفر را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه خمیر پیتزای حرفه ای

مواد لازم برای پخت پیتزا (برای 4 نفر)

  • آرد سفید: 2.5 عدد
  • آرد: 1.5 قاشق مرباخوری
  • نمک: 1 قاشق غذاخوری
  • شکر: 1 قاشق چایخوری مربا
  • شیر گرم: 1 فنجان
  • کره ذوب شده: 14 فنجان

مواد اولیه خمیر پیتزا را در ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی با شیر

کره ذوب شده

1.
در یک کاسه بزرگ، شیر تغلیظ شده را به همراه آرد، شکر و کره ذوب شده با همزن بزنید تا شیر در شیر حل شود.

آرد خوب

2.
وقتی همه مواد در شیر حل شد، نیمی از آرد را به مخلوط اضافه کنید و بریزید. شکل خمیر شما در این مرحله باید شبیه به شکل کیک باشد.

خمیر پیتزا فوری

3.
روی ظرف را با یک پارچه بزرگ بپوشانید و به مدت 10 دقیقه در گوشه اجاق قرار دهید تا خمیری پر جنب و جوش و حباب های کوچکی مانند تصویر ایجاد شود.

ماسیراسیرا کوبا

4.
بعد از 10 دقیقه از تابه بردارید و نمک و بقیه آرد را طی چند مرحله به خمیر اضافه کنید. خمیر پیتزا را کم کم اضافه کنید تا خمیر پیتزا درست شود.

طرز تهیه نان پیتزا

5.
خمیر شما در این مرحله باید به شکل خمیر در بیاید اما همچنان به دستتان بچسبد. روی میز یا تخته آرد بپاشید و خمیر را روی آن ورز دهید. در صورت نیاز کم کم آرد را بپاشید تا دیگر به دست نچسبد.

کوبا

6.
پس از 10 دقیقه ورز دادن خمیر، دیواره های یک کاسه بزرگ را به آرامی برس بزنید و خمیر را داخل آن قرار دهید. روی ظرف را سلفون بپوشانید و سپس با حوله بپوشانید و بگذارید 1 یا 2 ساعت در جای کمی گرم بماند.

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

7.
بعد از حدود 2 ساعت خمیر شما باید حداقل 2 بار ورز داده شود و آماده استفاده شود.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا