آشپزی

چطور بادمجان شکم‌پر درست کنیم؟


در این قسمت از آموزش پخت و پز ای بی سی مگمگ طرز تهیه بادمجان کوبیده را به شما آموزش می دهد. بادمجان له شده غذای خوشمزه ای است که در بسیاری از شهرهای ایران و سایر کشورها با تفاوت هایی طبخ می شود. به عنوان مثال نام این غذا کارنیاریک است و ترک های ایرانی به آن قرنی یاریخ یا بادمجان می گویند. شمالی ها نیز این غذا را با سبزیجات محلی گیلانی مانند چوچاق و خلاوش و انار پاستوریزه درست می کنند. طرز تهیه بادمجان آسیاب شده با تغییرات جزئی، مانند افزودن پنیر پیتزا یا کباب کردن، در کشورهای دیگر یافت می شود. به طور کلی بادمجان آسیاب شده یا آسیاب شده که با برنج سرو می شود، غذای لذیذ و معتبری است که با نان سرو می شود.

طرز تهیه بادمجان پاره شده

مواد لازم برای بادمجان له شده

  • جو: 4 مثقال
  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • تونگولو: 1 عدد
  • سیر: 2 حبه
  • گوجه فرنگی: 4 مثقال
  • گوجه فرنگی: 3 قاشق غذاخوری
  • رب انار: 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، پودر کاری، فلفل سیاه و نمک در صورت نیاز

خرید مواد لازم برای شکم جو ای بی سی مگ

طرز تهیه بادمجان له شده (خرد شده)

تلخی بارناکل را بگیر

1.
بشکه اول را بردارید، اما درپوش را بردارید. من نمی توانم بادمجان را مانند عکس کامل پوست کند. برای هر بادمجان یک خط بلند بکشید. بادمجان ها را در آبکش بریزید و بشقاب زیر آن قرار دهید. نمک فراوان روی بادمجان بریزید و یک ساعت بگذارید تا نمک تلخ بادمجان گرفته شود.

گوشت چرخکرده

2.
در این مدت می توانید مواد را در بادمجان کوبیده آماده کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس سیر را اضافه کرده و پیاز را اضافه کنید. چند دقیقه بعد که بوی سیر بلند شد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

گوشت را داخل خمیر هم بزنید

3.
وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، ادویه و نمک اضافه کنید و کمی تفت دهید. در این مرحله یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا پاستو با گوشت رنگ شود.

در صورت تمایل می توانید در این فرآیند جعفری تازه خرد شده را نیز به گوشت اضافه کنید.

بادمجان سرخ شده

4.
بادمجان را بعد از یک ساعت بشویید تا نمک اضافی آن گرفته شود. سپس خشک کنید و در تابه با کمی روغن سرخ کنید. بادمجان را بچرخانید تا همه طرف آن طلایی شود.

پاستو را هم بزنید

5.
پس از سرخ شدن، بادمجان ها را از ماهیتابه خارج کرده و روغن اضافی آن را جدا کنید. هندوانه انار و بقیه را در تابه سرخ کنید.

سس غذا

6.
پس از سرخ شدن مخلوط ماکارونی، 2 تا 3 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و نمک را اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید و بگذارید بجوشد.

طرز تهیه بادمجان خلال شده

7.
وقتی سس به جوش آمد، شکم بادمجان سرخ شده را به آرامی باز کنید و مطابق شکل در تابه قرار دهید.

طرز تهیه قرنی یاریخ

8.
مخلوط گوشت چرخ کرده را که آماده کرده اید داخل شکم بادمجان بریزید. گوجه فرنگی ها را در کنار بادمجان قرار دهید. در قالب قرار دهید و بگذارید این سوپ به مدت 45 دقیقه با حرارت ملایم بپزد و خوب عمل کند.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا