آشپزی

چطور شیرینی بهشتی مخصوص عید نوروز درست کنیم؟


کسانی که عاشق شیرینی های خانگی هستند و شیرینی های نوروزی را خودشان تهیه می کنند، حتما اسم شیرینی بهشتی را شنیده اند. کیک هایی با دستور پخت آسان و باکیفیت که همه دوست دارند. به دلیل ساختار شیرین و توخالی این شیرینی، برخی آن را شیرین، کرکی یا کرکی می نامند. دقت و حوصله در تهیه این دسر ضروری است. با دقت در میزان مواد و زمان پخت می توانید کیک های خوشمزه و سبکی را برای مهمانان عید تهیه کنید. در این قسمت از آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه زعفران، شکلات و وانیل شیرین بهشتی را با تمام نکات مهم شباهت و هماهنگی به شما آموزش می دهد.

طرز تهیه شیرینی عید

مواد لازم برای شیرینی بهشتی

  • آرد ریز: 400 گرم
    (3 فنجان و 2 قاشق چایخوری)
  • شکر برشته یا پودر قند: 200 گرم
    (اندازه گیری یک و چهار)
  • روغن آب: 30 گرم
    (3 قاشق چایخوری)
  • روغن سرد: 200 گرم
  • در صورت نیاز زعفران غلیظ
  • پودر کاکائو: مربا 1 قاشق چایخوری
  • وانیل: 1 قاشق چایخوری

مواد اولیه شیرینی بهشتی را در ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه شیرینی بهشتی

شیرینی عید

1.
برای شروع کره نرم را با پودر قند مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و پفکی شود.

عیدتان مبارک

.
وقتی مواد خوب مخلوط شدند پودر وانیل را اضافه کنید.

شیرینی عید ماندگاری بالایی دارد

3.
در این مرحله آرد را کم کم اضافه کرده و با همزن برقی ادامه دهید. بعد از مدتی روغن زیتون را اضافه کنید تا خمیر نرم شود. اگر می‌خواهید چیزی بهشتی درست کنید و می‌خواهید از پیپت استفاده کنید، کمی روغن به همراه کمی آب میوه اضافه کنید تا خمیر راحت‌تر زده شود.

شیرینی های نوروزی

4.
خمیر شما باید بافتی منسجم داشته باشد اما مانند تصویر نرم باشد.

طرز تهیه آرد شیرین

5.
خمیر را به 3 قسمت تقسیم کنید و زعفران و کاکائو را اضافه کنید تا یک عدد زعفران و یک عدد شکلات درست شود. بخش سوم را ساده نگه دارید. سپس خمیر را داخل سوراخ بریزید یا با دست شیرینی ها را به دلخواه مخلوط کنید.

طرز تهیه شیرینی پف دار

6.
داخل ظرف فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی آن را با روغن چرب کنید. حالا خمیر را به شکل قرار دهید یا به دلخواه با چنگال خمیر را روی کاغذ چرب نشده قرار دهید.

در فر 180 درجه سانتیگراد برای فر گازی و 160 درجه سانتیگراد برای فر برقی قرار دهید و به مدت 12 دقیقه بپزید. در پایان زمان پخت، کمی زمان دهید تا شیرینی ها خنک شوند و مخلوط شوند و از ظرف خارج کنید.

شیرینی عید در بهشت

7.
در آخر روی دسر سرد را با شکلات آب شده، گلبرگ گل رز، پودر بادام و پودر پسته تزیین کنید.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا