آشپزی

چطور چیکن استراگانف درست کنیم؟


صبح زود طرز تهیه گوشت گاو استراگانف ما آموزش دیدیم. اما در این قسمت از آموزش تصویری آشپزی به ای بی سی مگمگ نیازمندیم طرز تهیه مرغ استراگانف به شما یاد می دهد که خوشمزه و پرطرفدار هم هست. بسیاری از مردم، از جمله کسانی که گوشت قرمز نمی خورند، مرغ استراگانف را به گوشت گاو استراگانف ترجیح می دهند. این غذا معمولا به تنهایی و به عنوان غذا سرو می شود، اما در ایران مرغ استراگانف را با ماکارونی و برنج سرو می کنند که بیشتر با طعم های ایرانی همخوانی دارد.

بیف استراگانف و مرغ استراگانف غذاهای لذیذ روسی هستند که در بسیاری از کشورهای جهان یافت می شوند. بیف استراگانف اولین بار در قرن نوزدهم در کتابی به نام هدیه ای برای زنان خانه دار جوان معرفی شد. طرز تهیه این غذا به مرور زمان و با توجه به جغرافیای هر منطقه تغییر کرد تا اینکه به شکل امروزی درآمد.

به نظر آنها بیف استراگانف با گوشت گاو و مرغ استراگانف با مرغ درست می شود. هر دو غذا طعمی شیرین و خوش طعم دارند و با پوس یا سیب زمینی سرخ کرده سرو می شوند.

مرغ استراگانف با ران

مواد لازم برای مرغ استراگانف

  • سینه یا مرغ خلال شده: 500 گرم
  • قارچ: 400 گرم
  • سیب زمینی پوره یا ریز خرد شده: 2 عدد
  • شیر: 2 لیوان
  • دیبرا: 100 گرم
  • خامه: 200 گرم
  • پیاز متوسط: 1 عدد
  • سیر: 3 حبه
  • آرد: 2 قاشق غذاخوری
  • در صورت لزوم نمک و فلفل

مواد لازم برای مرغ استراگانف را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه مرغ استراگانف

قارچ خرد شده

1.
برای شروع قارچ ها را حلقه حلقه کنید. دقت کنید که قطر برش ها خیلی نازک نباشد.

قارچ ها را هم بزنید

.
قارچ ها را با کمی کره و روغن در تابه تفت دهید تا آب آن حل شود و کمی تفت دهید. 40 گرم کره را به 40 گرم سس تقسیم کرده و از بقیه برای سرخ کردن قارچ و پیاز و مرغ استفاده کنید.

سینه مرغ

3.
فیله یا سینه را برش دهید و در تابه ای که قارچ ها را با کمی کره و روغن سرخ کرده اید تفت دهید و سفت بریزید. مراقب باشید روی مرغ آب نریزید. وقتی مرغ برای چند دقیقه پخت، نمک و فلفل را اضافه کنید و از قالب خارج کنید.

مرغ استراگانف سامان گلریز

4.
برای تهیه سس آرد را با 40 گرم کره روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود بدون اینکه رنگ آن تغییر کند.

سس بشمل

5.
شیر گرم را کم کم به مخلوط کره و آرد اضافه کنید و مرتب با همزن دستی بزنید تا آرد جمع نشود و مخلوط مانند آرد غلیظ شود. سپس نمک و فلفل سیاه را به دلخواه اضافه کنید.

چیکن استراگانوف

6.
در یک قابلمه بزرگ پیازها را در کره و روغن تفت دهید و سیر خرد شده را اضافه کنید.

مرغ استراگانف با مرغ

7.
بعد از تفت دادن و کمی هم زدن سیر، مرغ، قارچ و سس بشامل را اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرغ استراگانوف اصل

8.
در آخر شعله بخار را خاموش کرده و خامه را به غذا اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید.

سیب زمینی های خرد شده را بشویید، خشک کنید و روغن داغ را بریزید تا خیس بخورد. بعد از سرخ شدن، سیب زمینی ها را روی حوله قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. در آخر سیب زمینی ها را با جعفری خرد شده در کنار مرغ استراگانف سرو کنید.

سرویس قابلمه GNFey 20 را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا