هنر و سینما

۱۲ ماشین فراموش‌نشدنی سینما و تلویزیون؛ از مینی مستر بین تا بتموبیل بتمن


در طول این سالها ، بسیاری از خودروهای معروف در فیلم ها و تلویزیون ظاهر شده اند. در برخی از این فیلم ها ، اتومبیل ها به اندازه بازیگران بزرگ و کوچکی که از آنها آمده بودند ، مشهور هستند. گاهی اوقات کافی است یک فیلم یا سریال خاص را نام ببرید و بلافاصله ماشین منحصر به فرد آنها را به خاطر می آورید. مهم نیست چند سال داریم ، اکثر ما مشهورترین خودروهای تاریخ سینما و تلویزیون را می شناسیم. در این پست ، لیستی از 12 ماشین فراموش نشدنی ، فیلم ها و سریال های به یاد ماندنی را ذکر کرده ایم.

به Van Mut Cut در فیلم Dumb and Dumber

مرگبار

این خودرو محبوب ترین خودروی تاریخ نیست ، اما هرکسی که فیلم 1994 “Stupid and Stupider” (1994) را دیده باشد نمی تواند ون بدنامی را که توسط بازیگران جیم کری و جف دنیلز از رود آیلند به کلرادو رانده شده بود فراموش کند. این ون که به شکل سگ ساخته شده ، خنده دار است و می تواند جنون دو بازیکن اصلی را نشان دهد. در واقع ، ماشین اصلی مورد استفاده در فیلم ، ون سری E 1984 فورد بود که با دقت طراحی شده بود تا ظاهر یک سگ خزدار را به دست آورد. فراموش نکنید که جیم کری و جف دنیلز در ایالات متحده با این ون در حال رقابت هستند. متأسفانه وان در وسط فیلم باقی می ماند تا هر دو بازیگر بتوانند با یک ماشین خنده دار رانندگی کنند. روروک مخصوص بچه ها برقی!

به مینی در Mr. لوبیا (آقای بین)

مینی

وقتی همه چیز خنده دار و خنده دار تلقی می شود ، چرا ماشین او نیست؟ ماشین کوچک بامزه مستر بین ، که یک فسفر سیاه با کاپوت مشکی است ، یکی از نقاط قوت قسمت های مختلف خنده دار فیلم است. از نحوه سازگاری مستر بین با این خودروی کوچک تا سیستم ایمنی آن ، مانند برداشتن فرمان و قفل کردن پارچه ای که او برای قفل کردن درها و قرار دادن ده ها دستگاه بزرگ در داخل برای حرکت یا حرکت در آن استفاده می کرد. ماشین خنده دار است تصویر ماشین کوچک یکی از مواردی است که با شنیدن نام مستر بین به ذهن می رسد. این خودرو آنقدر در کنار مستر بین نقش مهمی ایفا کرد که حتی در سری های متحرک نیز شاهد حضور او به صورت رنگی هستیم.

10. Pontiac Firebird Trans M (اتوماتیک) با Smokey و Bandit

ونتیاک

دهه 70 عصر فیلم های تعقیب و گریز اتومبیل بود و هیچ فیلمی نمونه ای بهتر از این ژانر را نسبت به فیلم های دودی و راهزن 1977 نشان نمی دهد. Pontiac Firebird که در فیلم نشان داده شده است به خوبی برای بینندگان شناخته شده است. معروف به ستاره های فیلم ، برت رینولدز و سالی فیلد. این مدل خودکار حتی به تنهایی در چندین پوستر فیلم نشان داده می شود ، بدون برت رینولدز ، که رتبه اول را در اختیار دارد. اسموکی و راهزن با یک استراتژی ساده تلاش برای قاچاق آبجو از طریق مرز اما تحت تعقیب کلانتری (با بازی جکی گلیسون) ، داستانی کوتاه و تعقیب طولانی ماشین دارند و تقریباً همه آنها دارای پرنده معروف Pontiac Firebird هستند. خودرویی که تماشاگران آن زمان طاقت دیدن آن را نداشتند.

9. ماشین تابوت میلر کادیلاک در Ghostbusters

کادیلاک

ماشین تابوت کادیلاک میلر 1959 ، که در فیلم 1984 شکارچیان ارواح ظاهر شد ، با همه چیزهایی که شامل چراغ های چشمک زن ، آژیر خطر و سیستم رادیویی که قدرتمندتر شد ، فراموش نشدنی بود. استفاده از یک ماشین تابوت به عنوان گزینه ای برای Ghostbusters ایده بازیگر و نویسنده دان آکروید است که فیلم را به عنوان کارگردان Ghostbusters (یک پمپ بنزین متروکه) بازی کرد. به نظر می رسید که آیکروید تصور می کند که ارابه تابوت با طنز فیلم و موضوع کمک به ارواح و مردگان شکارچیان مطابقت دارد. با این حال ، همه تغییراتی که در خودرو ایجاد شد باعث شد ماشین Ghostbusters برای عکاسان به یاد ماندنی شود.

8. کارتون مخفی اسکوبی کجاست! (اسکوبی دو ، کجایی!)

از اسکوبی دو

بدون شک مشهورترین خودرویی که در کارتون نشان داده شده بود ون ناشناخته “Scoobydo Where are You!” بودن. این ون چند رنگ که “رمز و راز راز” نام دارد ، زیبایی دهه 60 و 70 را بهتر از هر اتومبیل دیگری در آن زمان به نمایش می گذارد. فرد ، دافنه ، والما ، شگی و اسکوبی دو از رازی دیگر به راز محبوب هفتگی تبدیل شده اند. نسخه اصلی ون برای فیلم اکشن زنده در سال 2002 ساخته شد. با این حال ، این یک نسخه گرافیکی از ون بود که برای بسیاری از بچه هایی که به نوبت دو اسکوبی جذاب را به یاد می آوردند ، به یاد ماندنی تر بود.

7. فورد گران تورینو در استارسکی و هاچ

فورد گران

در حالی که پمپ اتوماتیک Pontiac در “Smokey & Bandit” محبوب ترین ماشین دهه 70 بود ، Ford Gran Torino “Starsky and Hatch” نیز ممکن است یکی از محبوب ترین خودروهای آن روز باشد. 2004. Starsky و Hatch سخت هستند پلیس های کارگر که شهر را از همه فساد پاک کرده اند و گران تورین خیره کننده قرمز و سفید را غارت کرده اند. به مجموعه Starsky and Hatch اضافه می شود نام سریالی است که به مدت چهار سال از 1975 تا 1979 با ستارگانی مانند دیوید سول و پل مایکل گلسر در حال رانندگی با یک ماشین یاد می شود. کسانی که این فیلم یا مجموعه آن را دیده اند این ماشین معروف را حتی بدون ذکر نام بازیگر به خاطر خواهند آورد.

6. فولکس واگن اشکال عشق

فولکس واگن

“اشتباه عشق” فیلمی است در سال 1968 در مورد فولکس واگن قورباغه 1962 به نام هربی. به همین دلیل ، وقتی فیلم را به خاطر می آورید ، به خاطر سپردن ماشین سخت است. با این حال ، فولکس واگن قورباغه ، که در اشتباه عشق گنجانده شده است ، به دلیل رنگ متمایز ، افزایش 53 عدد و شخصیت عجیب و غریب به خودرو بسیار مورد علاقه است ، زیرا تخیل خاص خود را دارد و بدون وقفه حرکت می کند. راننده. قورباغه های فولکس واگن در این فیلم آنقدر محبوب هستند که نام آنها مترادف با مدل ماشین فولکس واگن شده است. هربی هنوز برای تبلیغ نام تجاری فولکس واگن در سراسر جهان استفاده می شود و هنوز یک ماشین فیلم محبوب است.

5. بتمن در مجموعه بتمن

Betomobile

Batmobile در بین بسیاری از مدلهای این خودرو منحصر به فرد است و هر یک از آنها به شیوه خود به یاد ماندنی و نمادین هستند. برای این لیست ، ما در مورد مجموعه تلویزیونی 60 شخصیتی Batmobile صحبت می کنیم ، با Adam West به عنوان Batman و Robt’s Brett Ward ، دوستان مورد اعتماد وی. ماشین تلویزیونی محبوب دهه 1960 تبدیل به یک فورد لینکلن فوتورا در سال 1955 شد که در ابتدا با 250،000 دلار خریداری شد اما هرگز غیرقانونی نشد.

او می گوید فیلمسازان توانستند این ماشین منحصر به فرد را بسازند و بقیه ، در تاریخ ثبت شد. در حالی که بت موبیل در فیلم 1989 بتمن به کارگردانی تیم برتون شگفت انگیز است و خویشاوندان خودرو در سه گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان ، این اولین بت موبیل در مجموعه تلویزیونی دهه 60 است که بیشتر به خاطر می آورد ، در واقع ، بت موبیل اصلی اکنون چنین است محبوب است که دارای وب سایت خاص خود با سابقه خودرو ، توضیحات و اطلاعات مربوط به مدل و طنز است.

4. فراری 308 GTS در سری Magnum PI

ماشین فراری

تعداد کمی از خودروها ، مانند سری کلاسیک فراری مگنوم PI ، با گرافیک آنها مطابقت دارند. این ماشین نه تنها ماشین بازیگر معروف توماس مگنوم (با بازی تام سلک) ، بلکه تصویری جذاب از هاوایی با درختان نخل ، سواحل شنی و آفتاب است. حتی کسانی که سریال را تماشا نکرده اند به خاطر خواهند آورد که تام سلک در این سری با فراری قرمز رنگی رانندگی کرده است. فراری 308 GTS 1977 حتی در سری هفتگی نیز به نمایش گذاشته شد. این ماشین اغلب به عنوان نکته ای در داستان مورد استفاده قرار می گرفت ، مانند زمانی که هیگینز (با بازی جان هیلرمن) تهدید کرد که ماشین را از مگنوم می دزدد تا او را به دلیل حماقت یا مشکلاتی که ایجاد کرده مجازات کند. وقتی مردم به دهه 80 فکر می کنند ، این فراری به ذهن می آید.

3. KITT در سری Knight Rider

KITT

احتمالاً تنها ماشین تلویزیونی در دهه 80 بود که بهتر از KITT فراری “Magnum PI” شناخته می شد. پونتیاک هوشمند اتوماتیک از سری محبوب “شوالیه سوار”. در نگاه گذشته ، نایت رایدر ممکن است یک سریال احمقانه و بیهوده به نظر برسد ، اما وقتی از سال 1982 تا 1986 از شبکه NBC پخش شد ، با دو سریال با دیوید هسلحاف و ماشین ترنس من یک موفقیت بزرگ بود. یک ستاره ساخت KITT مخفف دو هزار شوالیه صنایع است.

یکی از ویژگی های این خودرو این است که می تواند بسیار سریع رانندگی کند ، صحبت کند و حرکت کند (که البته امروزه همه این عملکردها در اکثر خودروها یافت می شود) ، یا با این حال ، نظرات کودکانی که سریال را تماشا کرده اند یا دارای امضا هستند برای آنها کافی بود خیر ، تصاویر KITT روی جعبه های ناهار ، کیف ها و تی شرت ها تصاویری از دهه 80 را پوشیده بودند ، ناگفته نماند که ماکت این خودرو نیز یک اسباب بازی محبوب است. اگرچه ممکن است دیوید هاسلهاف شهرت خود را در طول این سالها از دست داده باشد ، اما KITT هنوز هیجان انگیز و جالب است.

2. دلورین دیاموسی -12 در فیلم بازگشت به آینده

دلورین

چه کسی می تواند ماشین قهرمانانه فیلم 1985 “بازگشت به آینده” و دو دنباله آن را فراموش کند؟ Delmorin DMC-12 که از خازن شارژ استفاده می کند ، به ویژگی فیلم هایی مانند Marty McFly (با بازی Michael J. Fox) و Duck Brown (با بازی Christopher Lloyd) تبدیل شده است و اکنون برای مردم سراسر جهان آشنا است. در حال حاضر اتومبیل ها در فیلم های کمیک ، علمی تخیلی و فانتزی ظاهر می شوند و مردم صف می کشند و پول زیادی می پردازند تا در اتومبیل ها بنشینند و عکس بگیرند.

همچنین گفته می شود که این خودرو بیشتر از سایر خودروهای متحرک خریداری و گران قیمت بوده است. برخی از افراد بزهکار قدیمی را می خرند تا بتوانند آنها را تغییر دهند و قدیسان خود را به آینده بسازند. این فیلم بهترین اتفاقی است که برای Deloitte DMC-12 رخ داده است ، خودرویی که در زمان پخش به دلیل فلز خارجی و درهای باز محبوبیت زیادی پیدا کرد. شرکت دلورین موتور ، سازنده این خودرو ، در سال 1982 تعطیل شد. با این حال ، به دلیل بازگشت آینده آن ، تماشاگران فیلم هنوز این خودرو و این شرکت را به یاد دارند.

1. ژنرال لی در The Dukes of Hazzard

ژنرال لی

دوج چارجر 1969 از مجموعه تلویزیونی “دوک های خطر” ، با رنگ نارنجی متمایز ، بخش عمده ای از این مجموعه است که به نام ژنرال لی نامگذاری شد. هیچ خودروی دیگری در فیلم یا سریال تلویزیونی بیشتر از این خودرو نمادین ندارد. کل مجموعه ، که از 1979 تا 1985 منتشر شد ، در مورد پسر عموهای لوک و بو دوک است ، که سوار بر ژنرال لی در شهرستان هازارد بودند ، کارهای خوبی انجام دادند و از پلیس فرار کردند که به تعقیب خود ادامه داد.

“دوک های خطر” ، مانند برنامه تلویزیونی “دودی و راهزن” ، همه چیز در مورد اتومبیل و تعقیب و گریز ماشین است ، با ژنرال لی در وسط سریال. با درهایی که باز نمی شوند و ظاهراً سرعت نامحدودی وجود دارد ، ژنرال لی هر هفته ترفندهای شگفت انگیز و پرش های سرد را انجام می داد ، حتی گاهی دو چرخ را سوار می شد. با همه این خطرات و فراز و نشیب ها ، ماشین همیشه زنده ماند و به نظر نمی رسید حتی یک سکه هم بگیرد. این سریال با بازسازی هایش همچنان محبوبیت خود را حفظ کرد و ژنرال لی افسانه ای باقی ماند.

منبع: goliath

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا