آشپزی

چطور ماهی شکم‌پر شمالی درست کنیم؟


در ایران ماهی مرکب شمالی و ماهی مرکب جنوبی داریم. روش های نگهداری ماهی چرخ کرده در این دو منطقه متفاوت است. در جنوب از ماهی مانند صبور با سیر، تمر هندی، ادویه و سبزی در جنوب و در شمال ماهی مانند قزل آلا با انار و رب بادام زمینی استفاده می شود. در این قسمت از آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه ماهی شکم کوب شده شمال در قابلمه (بدون فر) را مرحله به مرحله به شما آموزش می دهد.

شاید سخت ترین قسمت پخت و پز پر از ماهی، برداشتن تیغ ​​باشد. ماهی سالمون یکی از پرطرفدارترین غذاهای این غذاست زیرا هم به راحتی تمیز می شود و هم خوشمزه. داخل آن پر از موادی مانند گشنیز، شنبلیله، رب انار و بادام زمینی است.

شنبلیله و گشنیز برای طعم، رب انار برای تزیین و بادام زمینی برای متعادل کردن سردی ماهی. البته از سیر، پیاز و زعفران که ستون غذاهای ایرانی هستند به عنوان طعم های دیگر در این غذای لذیذ استفاده می شود.

سالمون کبابی بدون فر

مواد مغذی برای ماهی های شکم شمال

  • ماهی قزل آلا: 1 عدد بزرگ
  • سبزیجات: 8 قاشق غذاخوری گشنیز و 2 قاشق غذاخوری شنبلیله
  • رب انار: 2 تا 5 قاشق چایخوری
  • پیاز: 1 عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • سیر: 4 حبه
  • بادام زمینی: 5 قاشق غذاخوری
  • زعفران: در صورت لزوم
  • ترشی پرتقال: 1 عدد
  • زردچوبه، نمک، فلفل سیاه: به میزان لازم

خرید مواد تشکیل دهنده ماهی پر از مواد دیجیتال

طرز تهیه ماهی پر از انار

ماهی سالمون

1.
برای شروع، شکم ماهی را ببرید و داخل آن را بردارید. پس از برداشتن شکم ماهی، آن را بشویید و با حوله خشک کنید. سپس نمک، زردچوبه و آبلیمو را به ماهی اضافه کنید و حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید.

پیاز را تفت دهید

.
وقتی ماهی در حال استراحت است می توانید داخل معده را آماده کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید. وقتی پیازها طلایی و روشن شدند، گوجه فرنگی، فلفل سیاه و سیر خرد شده را اضافه کنید.

سبزیجات سرخ شده

3.
ساقه ها و شنبلیله را جدا کرده و فقط برگ های تازه را خرد کرده و پیازها را اضافه کنید.

لاپوالی

4.
سبزیجات را با پیاز به مدت 15 دقیقه هم بزنید. سپس رب انار، رب گوجه فرنگی و نارگیل خرد شده را اضافه کرده و چند دقیقه به تفت دادن ادامه دهید.

ماهی کم کم شکم پر

5.
شکم ماهی را با موادی که آماده کرده اید پر کنید و مانند تصویر با نخ و سوزن بدوزید.

ماهی را در قابلمه خرد کنید

6.
در انتهای ماهیتابه کمی روغن بریزید و یک طرف ماهی را خوب سرخ کنید. در همین حین با قلم مو کمی زعفران روی سمت خام ماهی بمالید.

ماهی کبابی با رب انار

7.
وقتی یک طرف آن سرخ شد، آن را خوب برگردانید و طرف سرخ شده را به زعفران آغشته کنید. در صورت تمایل می توانید بقیه جوهر را در مخزن ماهی کنار ماهی سرخ کنید.

تزریق کننده

8.
شعله را خاموش کرده، ماهیتابه را روی ماهیتابه قرار دهید و اجازه دهید ماهی به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد.

در آخر ماهی چرخ کرده را با شوید پلو یا زعفرانیه سرو کنید و نوش جان کنید.

سرویس قابلمه GNFey 20 را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا