هنر و سینما

۱۰ حقیقت درباره‌ی فیلم مانی‌بال که احتمالا نمی‌دانید


در سپتامبر 2011 ، بیش از یک دهه پس از اینکه بیلی مربی بازی اوکلند از طریق مطالعه پیشرفته بود ، بیس بال آزاد شد و او تاریخ مربی و تیمش را با مخاطبان به اشتراک گذاشت.

خود فیلم ، مانند تیم اتلتیک اوکلند که روی داستان تمرکز کردند ، روند خاصی نداشت و تا زمان اکران تغییرات زیادی را متحمل شد و در نهایت ، برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار شد. و برد پیت. به

این حقایق پشت آن ، از ایده آل ها گرفته تا برنامه ریزی و تولید ، باعث می شود از فیلم ، بازیگران و انگیزه های تهیه کنندگان بیشتر لذت ببرید و این حقایق نیز فیلم را به عنوان یک اثر قدرتمند ، جاودانه و یک کلاسیک الهام بخش تبدیل می کند. با این حال ، پس از سالها ، سینما سرگرم کننده است. اما این حقایق چیست؟

1. مدت کوتاهی پس از انتشار کتاب توسط مایکل لوئیس برنامه هایی برای تطبیق آن وجود داشت

مانیبال

در سپتامبر 2011 بود که بینندگان در اکران Manibal در سینماها با بیلی بین (برد پیت) و بقیه کارکنان و بازیکنان اوکلند اتلتیک آشنا شدند ، اما قبل از آن کار بر روی فیلم آغاز شده بود. در ژوئن 2003 ، مایکل لوئیس کتاب داستانی خود ، Moneyball: The Art of Winning a Unfair Game را منتشر کرد که شامل همه چیز از ساختار یک تیم ورزشی و مهمتر از همه تا تغییر ظاهر بازیکنان در بازیکنان واقعی می شود. بهترین نتیجه این است که با تیمی باشید که کمترین حقوق بازیکنان را دریافت کرده است.

به گزارش ورایتی ، در سال 2004 ، سونی پیکچرز این کتاب را انتخاب کرد و استن چروین را برای نگارش فیلم استخدام کرد. قبل از اینکه طرفداران فیلم Maniball را ببینند ، فیلمنامه و روند فیلم چندین بار تغییر کرد. در مقطعی قرار بود دیوید فرانکل (کارگردان مارلی و من) کارگردانی فیلم را بر عهده بگیرد اما استیون سودربرگ جایگزین او شد و فرانکل هرگز فیلمبرداری را شروع نکرد.

2. مشهورترین بازیکنان و مربیان سال اوکلند ، باید در نسخه اصلی Mannibal بازی می کرد

فیلیپ سیمور هافمن ، کریس پرت و استفان بیشاپ همگی نقش هنری ، اسکات هوتنبرگ و دیوید جاستیس را بازی کردند ، اما در ابتدا هیچ یک از این سه بازیکن در داستان ورزشی بیوگرافی حضور نداشتند. بر اساس گزارشات ، در ماه مه 2009 ، در حالی که استیون سودربرگ هنوز کارگردانی فیلم را بر عهده داشت ، قرار شد مربی اوکلند اتلتیک و دو ستاره ذکر شده در بالا کارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرند. با حذف نسخه سودربرگ ، برنامه تغییر کرد و سه بازیکن جدید در حال بازی با این ستاره های بیس بال دیده شدند.

3. مجموعه های مکرر بیلی بین شامل مصاحبه هایی با داریل استراوبری و لنی دیکسترا بود

مانیبال

مانیبال علاوه بر روایت داستان بیلی بین در دو و میدانی اوکلند ، مجموعه ای از فلش بک های مربوط به بیلی بین و سیستم تجزیه و تحلیل ورزشکاران نیویورک را ارائه می دهد. این قسمت از فیلم شامل مصاحبه های منظم با هم تیمی های بین ، مانند داریل استراوبری و لنی دیکسترا بود ، که یک سال بعد جام جهانی را مقابل تیم متروپولیتن بردند. “هنگامی که بین به مینه سوتا نقل مکان کرد. به گزارش ورایتی ، این دو هم تیمی باید داستانی در مورد تیم دو و میدانی اوکلند و نحوه ورود آنها به این تیم بیان کنند.

4. نسخه استیون سودربرگ مانیبال چند روز قبل از انتشار لغو شد

تولید مرد و زن در ابتدا برنامه ریزی شده بود در ژوئیه 2009 آغاز شود ، اما این پروژه فقط پنج روز قبل از شروع لغو شد. به گزارش گاردین ، ​​سونی پیکچرز به طور ناگهانی تصمیم گرفت فیلم را تعلیق کند زیرا بازسازی آخرین دقیقه استیون سودربرگ را هنری و حرفه ای می دانستند و می ترسیدند بینندگان فیلم کم شود. وقتی سودربرگ از سازش امتناع کرد ، این تصمیم نیز به پایان رسید.

نسخه سودربرگ سپس در بازار آزاد منتشر شد ، اما هیچ کس ، از جمله برادران وارنر و پارامونت ، چند ماه پس از رکود بزرگ نمی خواست چنین خطر بزرگی را انجام دهد. اما تبعیض به همین جا ختم نشد.

5- در ابتدا قرار بود دیمیتری مارتین در این فیلم بازی کند ، اما سرانجام نقش جونا هیل را بر عهده گرفت

مانیبال

جاشوا هیل برای بازی در نقش پیتر مارک Mannibal نامزد دریافت جوایز متعددی از جمله اسکار و گلدن گلوب شده است ، اما ستاره ابرقهرمانی اولین انتخاب برای بازی در نقش دستیار برد پیت نبود. استیون سودربرگ (قبل از طلاق) دیمیتری مارتین (کمدین بازیگر) را در نقش پیتر برند انتخاب کرد که بر اساس شخصیت واقعی پل دپودستا ساخته شده بود. این تصمیم در مارس 2010 لغو شد و گزارش ها نشان می داد که تغییراتی ایجاد شده است تا فضای طنز بیشتری در فیلم ایجاد شود. با گذشت زمان ، به راحتی می توان فهمید که چرا Sony Pictures شخصی مانند هیل را برای بازی در نقش اول فیلم انتخاب کرد.

اندکی پس از انتخاب جونا هیل ، پل دپودستا از فیلمساز خواست نام خود را تغییر دهد.

6. به کریس پرت گفته شد که خیلی چاق است و نمی تواند در Mannibal نقش اسکات هوتنبرگ را بازی کند

کریس پرت یکی از نام های بزرگ فیلم های اکشن است و بازی های فراموش نشدنی در Guardians of the Galaxy ، فرانچایز دنیای ژوراسیک و فیلم های دیگر مانند Tomorrow’s War 2021 داشته است ، اما او یک قهرمان نیست. او همیشه بوده و بوده است. ستاره هم همینطور مانیبال انجام شد. وی در مصاحبه ای با Vanity Fair در سال 2017 گفت که هنگام انتخاب اسکات هوتنبرگ وزن یک مسئله بزرگ بود. او می گوید:

“برای اولین بار شخصی از وزن من ناراضی بود و مرا چاق نامید. بنابراین تصمیم گرفتم مانند یک مبارز وزن کم کنم. نمی توانستم تمرین کنم ، بنابراین با دویدن ، غذا خوردن و ترک نوشیدن وزن خود را کاهش دادم.”

کمی بعد از کاهش وزن و پیوستن به تیم مانیبال ، کریس پرت 30 دقیقه بعد از نیمه شب یک ستاره بازی کرد و درخشید.

7. کارگردان فیلم ، بنت میلر ، قبل از ملاقات با برد پیت مطمئن نبود که چگونه شخصیتی را هدایت کند.

مانیبال

بنت میلر سومین و آخرین فردی بود که برای کارگردانی فیلم تعیین شد و او تنها کارگردان فیلمبرداری تمام صحنه های فیلم به همراه هماهنگی آن بود. او در سال 2010 به سر کار آمد ، اما وقتی فیلمبردار براد پیت برای امضای قرارداد زنده با او تماس گرفت ، فیلمساز کاملاً متقاعد نشده بود که روی این پروژه کار کند. میلر به هالیوود ریپورتر گفت که پس از خواندن کتاب اصلی و برنامه های مختلف برای فیلمنامه ، با تردید به لس آنجلس رفت و در این فکر بود که آیا استودیو برای آنچه او می خواهد مناسب است یا خیر.

بنت میلر و برد پیت به جای ساختن فیلم های ورزشی سنتی ، توافق کردند فیلم های جدیدتری بسازند که از سنت ها دور می شود. پس از شنیدن نظرات وی ، سونی پیکچرز موافقت کرد که داستان را طبق گفته میلر منتقل کند و یک کمیک منحصر به فرد به مخاطب هدیه دهد.

8. هر دو بر روی پروژه فیلمسازان مانیبال ، آرون سورکین و استیون زایلیان و بنت میلر نقاشی های خود را کنار هم قرار دادند.

داستان مانیبال شبیه به یک مرد است ، اما فیلمنامه ترکیبی از صحنه ها و عناصر فیلمنامه های مختلف استن چروین ، آرون سورکین و استیو زیلیان است. فیلم اصلی شروین ، که در اولین روز پروژه موجود بود ، توسط زایلیان و سورکین استفاده شد ، که در پلتفرم های مختلف کار متفاوتی داشتند. به گزارش هالیوود ریپورتر ، این دو نویسنده آثار خود را به کارگردان فیلم بنت میلر تقدیم کردند ، که آنها را برای ایجاد یک داستان مشترک ترکیب کرد. این سه نویسنده برای کار در این پروژه نامزد اسکار و گلدن گلوب شده اند.

9. سالن سینمای بیس بال مینیبال در استادیوم دوجر و اوکلند کولوسئوم

مانیبال

صحنه بیس بال فیلم در چندین مکان در سراسر کالیفرنیا ، از جمله دو زمین اصلی بیس بال فیلمبرداری شده است. به نوشته لس آنجلس تایمز ، محبوب ترین و پرطرفدارترین محل عکس ، استادیوم داجر در لس آنجلس است ، که نسخه 1984 آن بود تا بازی آن دوران را در ترکیب بازگشت بیلی نشان دهد. Bean. این ورزشگاه همچنین از آخرین موکب دیدنی جشن بیستمین دوره بازیهای اتلتیک اوکلند پیاپی در فصل 2002 عکس گرفت. علاوه بر این ، برخلاف فیلمهایی مانند لیگ برتر که از استادیومهای واقعی استفاده نمی کردند ، چندین رژه مانکن در اوکلند کولوسئوم عکاسی شد. برای ساختن فیلم یک صحنه اضافی در بلر لند ، لانگ بیچ ، کالیفرنیا عکاسی شد.

10. کاترین موریس ، ستاره چمدان سرد ، نقش همسر دوم بیلی بین را بازی کرد ، اما نمایش او از فیلم حذف شد.

رابین رایت نقش همسر بیلی بین ، شارون را در مانیبال بازی می کند ، اما در ابتدا قرار بود بین در این فیلم همسر دیگری به نام تارا وجود داشته باشد ، اما این بازیگر انصراف داد. ستاره چمدان سرد در جولای 2010 به گروه بازیگران پیوست و حتی عکس های او نیز فیلمبرداری شد ، اما کل سکانس او ​​در اتاق تولید باقی ماند. به گفته لس آنجلس تایمز ، هیچ دلیل رسمی برای حذف چهار نمایش موریس ارائه نشده است. با این حال ، سفر این بازیگر (به ویژه حلقه ازدواج بیلی بین) در نسخه نهایی فیلم مشخص است.

پس از خواندن همه حقایق پشت دنیای Manibal ، اکنون وقت آن است که بنشینید و دوباره این کلاسیک را تماشا کنید.

منبع: cinemablend

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا