آشپزی

چطور قلیه ماهی با تن درست کنیم؟


قلیه یکی از محبوب ترین غذاهای جنوب ایران است که در خوزستان، بوشهر، هرمزگان و بلوچستان جنوبی طبخ می شود. این غذا نوعی ماهی است که با سبزی های مخصوص، تمر هندی و ادویه های جنوب تهیه می شود و با برنج سرو می شود. دو سبزی ماهی حاوی گشنیز و شنبلیله است. میزان مصرف این سبزی ها باید به دقت کنترل شود تا طعم سوپ تلخ نشود. یکی دیگر از مواد مهم این سوپ تمر هندی است که وقتی تازه و صاف باشد طعم بهتری به ماهی می دهد. می توانید ماهی را برای این سوپ انتخاب کنید. می توانید از شیرماهی، سنگ ماهی، هامور، گورخرماهی و انواع دیگر ماهی استفاده کنید. اما سخت ترین قسمت تهیه ماهی جنوب تمیز کردن و پختن ماهی تازه خوب است. برای حل این مشکل می توانید به جای ماهی تازه از تونل های کنسرو شده استفاده کنید. پس در این قسمت آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه فیله ماهی با تونل را به شما آموزش می دهیم که هم ساده و هم برای افرادی که ماهی دوست ندارند و فقط تونل می خورند جذاب است.

طرز تهیه سس ماهی جنوب

مواد ضروری برای روغن ماهی با تن

  • ویرایش کنسرو: 2 مثقال
  • گشنیز: 30 گرم
  • شنبلیله: 50 گرم
  • خامه: 150 گرم
  • پیاز درشت: 1 عدد
  • سیر: 1 حبه
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و کدو سبز در صورت نیاز

مواد لازم برای مرغ ماهی تونل دار را در ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه سس ماهی جنوب

سبزیجات خرد شده

1.
آب ماهی را در تابه ای با کمی روغن تفت دهید تا آب آن کم شود.

ماهی دو سبزی

.
وقتی سبزی ها تغییر رنگ دادند از قالب خارج می شوند و کنار می گذارند.

پیاز خرد شده

3.
پیاز خرد شده یا ریز خرد شده را روی آتش می گذاریم. وقتی آب آن تبخیر شد، ماهیتابه را روغن زده و کمی تفت دهید تا طلایی شود. سپس سیر خرد شده را اضافه کرده و کمی تفت دهید.

تاموتامو

4.
شما نیازی به خوردن سیر زیاد ندارید؛ وقتی بوی خوبی گرفت روی پاستا نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و گوجه فرنگی بپاشید.

voamadilo

5.
زعفران را در 2 فنجان آب جوش بریزید و بشویید تا دانه ها و پوست آن جدا شود.

آب تلخ هندی

6.
سیر، آب پیاز و ادویه ها را اضافه کنید.

طرز تهیه دو ماهی خوزستانی

7.
وقتی تمر هندی با مواد دیگر مخلوط شد سبزی سرخ شده را اضافه کنید. آب جوش را به دلخواه به سوپ اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد. در این مرحله سوپ را نیز باید نمک زد.

طرز تهیه سس ماهی بوشهری

8.
وقتی سبزیجات به مدت یک ساعت با حرارت ملایم پخته شدند، تونلی را که از قبل پخته اید باز کنید و داخل سوپ بریزید. 15 دقیقه پس از قرار دادن تونل، سوپ آماده است.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا