آشپزی

چطور لازانیای گوشت درست کنیم؟


لازانیا، مانند سایر غذاهای ماکارونی، یک غذای سنتی ایتالیایی است. یک غذای داغ که با یک بشقاب لازانیا، گوشت، سس خامه‌ای غلیظ و پنیر زیاد درست می‌شود. قدیمی ترین دستور پخت لازانیا در قرن چهاردهم نوشته شده است که بدیهی است با دستور پخت لازانیا فعلی یکسان نیست. در روش قدیمی لازانیا از سوسیس محلی، گوشت قلی سرخ شده، تخم مرغ آب پز، سس گوشت، سس بشامل و پنیر ریکوتا استفاده می شد. طرز تهیه این غذای خوشمزه در طول سالیان متمادی تغییر کرده است، اما برخی چیزها مانند پنیر و آویشن همیشه جای خود را حفظ کرده اند. در این قسمت از آموزش تصویری آشپزی ای بی سی مگمگ طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده در فر را به شما آموزش می دهد.

دستور پخت لازانیا

مواد لازم برای لازانیا

  • لازانیا: 400 گرم
  • سرو پیتزا: 600 گرم
  • گوشت چرخ کرده: 350 گرم
  • قارچ: 400 گرم
  • رب: 2 قاشق چایخوری
  • پیاز درشت: 1 عدد
  • آرد سفید: یک چهارم دوز
  • شیر: 3 فنجان
  • وزن: 40 گرم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، پودر آویشن، زردچوبه و ادویه لازانیا: به میزان لازم.

خرید لازانیا با گوشت در ای بی سی مگ

طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

رول لازانیا

1.
برای شروع، آرد سفید را روی حرارت ملایم درست کنید تا کمی قرمز شود و بوی خامی آن از بین برود. توجه داشته باشید که آرد نباید تغییر رنگ دهد. کره را داخل آرد بریزید و بگذارید کاملا ذوب شود.

لازانیای اسفناج

.
وقتی کره ذوب شد شیر گرم را کم کم اضافه کنید و کم کم مخلوط کنید. مخلوط را با هر بار اضافه کردن سریع مخلوط کنید تا آرد پف نکند. مدام هم بزنید تا سس یکدست شود و به غلظت لازم برسد. در آخر نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

لازانیا سبزیجات

3.
قارچ های خرد شده را روی حرارت زیاد با کمی روغن تفت دهید و سپس بردارید.

غذای لازانیا

4.
پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید تا کمی طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را داخل آن بریزید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

لازانیا بدون فر

5.
پاستا، پاپریکا، سیر، آویشن، زردچوبه و لازانیا را به گوشت اضافه کنید. بعد از کمی پخت، گوشت را از ماهیتابه خارج کنید.

لازانیای بادمجان

6.
آب را در قابلمه بریزید و برش های لازانیا را طبق دستور داخل جعبه بپزید سپس آبکش کنید. می توانید بعد از شست و شو در آب ولرم نگه دارید تا نچسبند.

کف فر یا قالب پیرکس را چرب کرده و یک لایه نازک سس اضافه کنید. سپس یک لایه بشقاب لازانیا، یک لایه سس گوشت و قارچ، یک لایه سیر و یک لایه پنیر پیتزا روی آن قرار دهید. این لایه را تکرار کنید تا ظرف پر شود.

لازانیا را در فر آماده کنید

7.
لایه آخر سس را بریزید و با پنیر رنده شده بپوشانید.

دستور تهیه لازانیا گوشت

8.
روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند سوراخ برای تبادل هوا ایجاد کنید. فر را از قبل گرم کنید و لازانیا را به مدت 40 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. در 10 دقیقه آخر پخت، فویل آلومینیومی را از لازانیا جدا کرده و گریل را برگردانید تا غذا کاملا بپزد.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا