هنر و سینما

۸ انیمیشن برتر پیکسار بر اساس امتیاز منتقدان


“شبح” جدیدترین اثر پیت دکتر ، یکی از تحلیلگران پیکسار و محصول این استودیو است که به دلیل ماهیت کرونا روی صحنه دیزنی پلاس قرار گرفت و با برنده شدن اسکار بهترین انیمیشن به پایان نرسید. ، اما به زودی در لیست 250 فیلم برتر imdb قرار گرفت. و در رتبه 163 قرار گرفت. جیمی فاکس اولین بازیگر فیلم بود و به نظر می رسد یکی از افرادی است که بیشتر از حضور او در این فیلم الهام گرفته است.

آخرین فیلم پیکسار قبل از “روح” فیلم “به جلو” بود که اندکی قبل از ظهور کرونا در سینماها به نمایش درآمد و به اوج فضای اداری واقعی تبدیل شد.

هر بار که پیکسار محصول جدیدی را عرضه می کند ، نشان می دهد که همیشه برنده ای دارد. پیکسار قوانین بازی را تا اواسط دهه 1990 تغییر داد ، زمانی که کارتون “داستان اسباب بازی” منتشر شد. آنها استفاده از فناوری جدید باورنکردنی را در اولویت اول خود قرار دادند ، اما هرگز داستان ، شخصیت ها و خلاقیت را فراموش نکردند.

انتخاب بهترین فیلم پیکسار کار سختی است ، به همین دلیل ما اعداد متاکریتیک را دریافت می کنیم تا ببینیم کدام منتقدان بیشتر کار می کنند. سه قسمت اول “داستان اسباب بازی” در لیست شماره های برتر پیکسار قرار داشت. برای جلوگیری از تکرار ، همه آنها را در یک گروه در سه گانه “داستان اسباب بازی” قرار می دهیم. ما انیمیشن هایی را انتخاب کردیم که نمره آنها بیش از 85 بود ، در غیر این صورت تقریباً تمام انیمیشن های پیکسار نقدهای مثبت منتقدان را دریافت می کردند.

1. راتاتویی

راتاتویی

  • عدد فرا بحرانی: 96 از 100
  • محصول ..

کاریکاتوری در مورد موش که می خواهد سرآشپز شود با موضوعی قوی در مورد چگونگی ترکیب زمینه های مختلف زندگی شما. با یکی از شگفت انگیزترین قهرمانان قرن 21 در سینما ، منتقد غذا به نام آنتون ایگو.

سفری در آشپزخانه در مورد یک موش که می تواند راتاتویل بسازد. سرآشپز لینگوینی ، رمی ، آشپز بی ادعا را کنترل می کند که چگونه می تواند خوشمزه ترین غذا را در قلب یک رستوران در پاریس درست کند. موسیقی مایکل جیاچینو شگفت انگیز است و از موسیقی پاریسی الهام گرفته است. سکانسی که در آن آنتون اگو ، منتقد غذای سخت ، دوران کودکی خود را در خوردن راتاتوی به یاد می آورد باشکوه و سرگرم کننده است. این فیلم هشتمین فیلم پیکسار بود و اسکار بهترین فیلم سال را به خانه آورد.

در اینجا قهرمان به اندازه بقیه کارتون قدرتمند نیست ، بلکه ترکیبی از اقدامات ، داستان ها و شخصیت ها است که منجر به ایجاد “راتاتوی” می شود.

استراتژی اصلی فیلم این است: “مهم نیست کجا هستید ، فقط تمام تلاش خود را بکنید و از مغز و ایده های جدید خود استفاده کنید تا خود را از دیگران متمایز کرده و به جایی برسید که شایسته آن هستید.” شما ممکن است موشی باشید که شایسته غذا خوردن است. غذای کثیف اما شهامت یک آشپز خوب را داشته باشید. “

2. دیوار E.

دیوار E.

  • عیسی متاکریتیک: 95 از 100
  • محصول ..

فیلمی بی صدا درباره رباتی که کار او پس از آخرالزمان جمع آوری زباله در سیاره زمین است که اکنون خالی از مردم است. او عاشق تجربه عشق است و عشق در قالب یک ربات دیگر به نام حوا در سفینه فضایی به سراغ او می آید. برای شکست دادن دل ایو ، وال ای باید به او در رسیدن به هدفش کمک کند. هدفی که به انسان اجازه می دهد زنده بماند.

فیلمی که در سکوت شروع می شود و بدون دیالوگ پیشرفت می کند و ناگهان با گذشت زمان خیلی سریع به مواد مخدر تبدیل می شود و علاوه بر همه اینها یک فیلم داستان عاشقانه است. این فیلم به اندازه یک ربات قهرمان جالب و داغ است. این فیلم همچنین به هالیوود ادای احترام می کند ، از جمله آهنگ “سلام دالی”. سپس امید آمد. نه تنها در آن زمان که سر حوا پیدا شد ، بلکه زمانی که گیاهان کوچک و علائم زندگی در سطل زباله یافت شد. فیلمی که روایت آن سرراست و گاه خشن و حتی عاشقانه است.

3. اسباب بازی داستان سه گانه

داستانی درباره یک اسباب بازی

  • اعداد فرا بحرانی در نیمه اول: 95 از 100
    محصول ..
  • نمره متاکریتیک قسمت 2: 88 از 100
    محصول ..
  • نمره متاکریتیک قسمت 3: 92 از 100
    محصول ..

سه گانه “داستان اسباب بازی” ، اگرچه هر قسمت داستان خاص خود را دارد ، اما در موضوعی در هم آمیخته است تا بتوانیم آن را کنار هم قرار دهیم. داستان اسباب بازی پسری به نام اندی. این اسباب بازی زمانی زنده شد که اندی در خواب بود یا از نظر دور بود. محبوب ترین اسباب بازی کلانتر اندی در شهر اسباب بازی وودی است. عروسک کابوی که شجاع و مهربان است و مهمترین چیز در جهان برای او این است که به اندی وفادار باشد و دوست داشته شود.

این نکته مهم در سه قسمت “داستان اسباب بازی” تهدید می شود. در قسمت اول ، یک عروسک جدید به نام باز ، که شهرت وودی را تحت الشعاع قرار می دهد ، وارد خانه می شود و جانشینی تا زمانی است که باز و وودی با هم دوست می شوند. در قسمت دوم ، آدم ربایی وودی را ربوده و دوستانش می خواهند او را نجات دهند. و باز هم ، جدایی وودی از اندی. در نیمه سوم ، اندی بزرگ شد و به دانشگاه رفت ، اما اسباب بازی ها به اشتباه به جای اینکه به پشت بام منتقل شوند ، به مکان دیگری منتقل شدند و حالا وودی مجبور شد روحیه خود را رها کند. فقط آنها می توانند به خانه بروند.

در پایان سوم ، وودی جدی است که اندی تا آخر عمر مالک نخواهد بود و بازیها به احتمال زیاد به مالک جدید وفادار خواهند بود.

4. وارونه

معلوم میشود

  • عدد فرا بحرانی: 94 از 100
  • محصول 2015

ما در آستانه بزرگ شدن با کودکی به نام رایلی بودیم و از همان ابتدا وارد اتاق مرکز فرماندهی در ذهن او شدیم ، جایی که یک احساس اوضاع را کنترل می کرد. شادی ، اندوه ، ترس ، نفرت و خشم اعضای اصلی آن هستند. تصویرگر عملکرد مغز و احساسات را به عنوان مقایسه ریاضی ساده کرده است: یک دستگاه کنترل وجود دارد. احساسات پشت سر شما قرار می گیرند و دکمه ای فشار داده می شود که واقعاً باعث می شود اطرافیان خود را حرکت دهید. کنترل در دست شادی ، عصبانیت ، نفرت ، ترس و اندوه است.

پزشکان گفتند که در فیلمنامه ، به عنوان مثال ، آنها خودبزرگ بینی داشتند ، که باعث شد برخی از موقعیت هایی که شادی در آنها ناپدید می شد از بین برود و در نتیجه ، آن را حذف کردند. این کاهش شخصیت پردازی ، تمرکز او را بر قصه گویی افزایش داد. شادی و غم از ذهن عبور می کند و خشم ، نفرت و ترس در اتاق عمل وجود دارد. شادی و غم از دیگران مهمتر است. اما چرا چون آنها احساسی ترین هستند.

وقتی احساسات بزرگ از بین رفت ، رایلی در واقع ضعیف بود. پیام فیلم روشن است ؛ در مسیر بلوغ و رشد ، باید همه احساسات خود را با هم پرورش دهید. چه آنهایی که در شادی شما و دیگران را خوشحال می کنند ، چه آنهایی که در ابتدا مانند اندوه یا عصبانیت بی فایده به نظر می رسند ، کار آنها در فیلمنامه “درون به بیرون” تعریف شده است. نتایج درخشان است.

5. یافتن نمو

بدنبال نیمو

  • عدد فرا بحرانی: 90 از 100
  • محصول

اولین انیمیشن دنیای زیر آب را با جزئیات بسیار به تصویر می کشد و از این منظر یک جلوه بصری شگفت انگیز است. داستان دلقکی به نام مرلین که بسیار مشغول محافظت از پسرش و اجازه ندادن او به حرکت است. تا زمان تصمیم پسرش نیمو برای کشف دریا ، توسط ماهیگیران صید می شود و به سیدنی منتقل می شود ، جایی که هزاران مایل از محل زندگی او با پدرش فاصله دارد. مارلن در راه یافتن پسرش با یک کوسه شکار ، یک لاک پشت غول پیکر و نوعی پنجره روبرو می شود و البته دوستی به نام دوری را می بیند که بعداً با او آنقدر معروف شد که فیلم را ساخت “پیدا کردن دوری” روی او تمرکز کرد

از نظر فنی ، فیلم ها جذاب هستند و داستان هم یک ماجراجویی برای کودکان است و هم نقش والدین را به بزرگترها یادآوری می کند.

6. باور نکردنی ها

باورنکردنی ها

  • عدد فرا بحرانی: 90 از 100
  • محصول ..

این تنها فیلم پیکسار با خانواده کامل از پدران ، مادران و فرزندان است. ایده اصلی فیلم در اوایل دهه 1990 به بردبرد رسید. او داستان را بر اساس تجربیات شخصی خود در زمینه مسائل کاری و خانوادگی نوشت.

این کارتون کامپیوتری قهرمانانه داستان خانواده ای قهرمان به نام پار است. در روزی که قهرمانان توسط افکار عمومی به خاطر خسارتی که وارد کرده اند خراب می شوند ، خانواده پار ، که نام مستعار قهرمان “معجزه” دارند ، استراحت می کنند. پانزده سال بعد ، اتفاقی افتاد که آنها را مجبور به بازگشت به مبارزه با دشمنان مردم کرد. اما چالش هایی بین افراد خانواده وجود دارد. پدر از بازگشت قهرمان استقبال می کند ، اما مادر که سالها تحت عنوان قهرمان مورد آزار و اذیت قرار گرفته است ، زندگی عادی را ترجیح می دهد.

7. نه

بالا

  • عدد فرا بحرانی: 88 از 100
  • محصول ..

کارل ، مردی 78 ساله ، در خانه خود به هزاران بادکنک چسبیده بود تا به رویای دیرینه خود و همسر فوت شده اش برسد و به مرکز آمریکای جنوبی سفر کند. به محض شروع سفر ، کارل متوجه شد که در این تجربه فوق العاده تنها نیست و پسری به نام راسل نیز در این سفر با او همراه است. راسل و کارل در این سفر اتفاقات جالب و عجیبی را مشاهده کردند. و کارل موفق می شود با داستان زندگی خود چارلز مونتز آشنا شود ، که البته نمی داند که او یک شرور شده است. این فیلم نامزد پنج جایزه اسکار ، از جمله بهترین فیلم ، و دومین فیلم متحرک در تاریخ سینما پس از “دیو و دلبر” شد که در این بخش جوایزی نیز کسب کرد. این کارتون ، در لایه ای عمیق ، درباره غلبه بر غم و زندگی کامل است.

8. تمام روح شما

روح

  • عدد فرا بحرانی: 85 از 100
  • محصول ..

این یک کار خوب پیکسار دیگر است که باید بسیار مراقب باشیم تا فاش نشود زیرا داستان سرگرم کننده و پایانی روشن دارد. “روح” اولین فیلم پیکسار با بازی یک سیاه پوست بود و از خود جیمی فاکس به عنوان بازیگر الهام گرفته بود. فیلم وارد شبکه دیزنی پلاس شد اما منتشر نشد.

این ویدئو داستان مردی به نام جو گاردنر است که در دبیرستان موسیقی تدریس می کند. جو همیشه رویای انجام موسیقی جاز در صحنه بزرگ را داشت و در میانه فیلم ، با متقاعد کردن سایر معلمان موسیقی ، زمان را برای تحقق رویای خود در زمینه اجرای جاز روی صحنه پیدا کرد. اما همه چیز خوب پیش نمی رود و پس از یک اتفاق ناگهانی ، روح گاردنر از بدن او جدا می شود و به دنیای روح می رود.

منتقدان اسکرین دیلی نمره کامل را به فیلم دادند و نوشتند: “موسیقی جاز و انیمیشن ها همیشه ارتباط خوبی با هم داشته اند. این فیلم ، که بیشتر برای تماشاگران پیکسار مناسب است ، می تواند به کسانی که عاشق موسیقی و فیلم هستند هدیه ای تلقی شود. . تا کنون ، پیکسار از بسیاری از مسائل فلسفی به عنوان اساس کارتون استفاده نکرده است ، اما در روح مخاطب با سوالات جدی روبرو است و به نتایج شگفت انگیزی می رسد. سionsالاتی مانند “معنی زندگی چیست؟” یا “چیست؟ معنای وجود انسان ”و کاریکاتورها به کمک آنها به شیوه ای خلاقانه به کمک موسیقی پاسخ می دهند.

منبع: متاکریتیک

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا