آشپزی

چطور بیسکو کیک درست کنیم؟


کیک بیسکویت، کیک سمور یا تارت خامه ای یکی از دسرهای جدیدی است که این اواخر در میان قنادی ها بسیار محبوب شده است. ویژگی خاص کیک بیسکویت این است که می توانید آن را هر طور که می خواهید تهیه کنید. از حروف الفبا گرفته تا اعداد و اشکال هندسی. کیک بیسکویتی به راحتی درست می شود و حدود نیم ساعت زمان می برد. البته وقتی دسر آماده شد باید آن را چند ساعتی در یخچال بگذارید تا آرام شود و طعم بهتری پیدا کند. تزیین کیک بیسکویت بسیار متنوع است و می توانید با هر چیزی که دوست دارید تزئین کنید. یکی از پرطرفدارترین تزیینات کیک میوه های تازه مخصوصا توت فرنگی و توت است اما می توانید از انواع شکلات، پاشیده، پاستیل و گل شکری استفاده کنید. با این قسمت از آموزش تصویری آشپزی با ای بی سی مگمگ همراه باشید تا طرز تهیه بیسکویت شماره دار را یاد بگیرید و از هنر لذت ببرید.

طرز تهیه کیک بیسکویتی

مواد لازم برای کیک بیسکویت

  • پودر قند: سه چهارم فنجان
  • آرد سفید: 2 عدد
  • وزن: 150 گرم
  • تخم مرغ: 1 قسمت
  • خامه قنادی: 1 کیلوگرم
  • طرز تهیه: 1 قاشق چایخوری
  • وانیل: یک و نیم قاشق چایخوری
  • پاستیل، میوه، شکلات و اسپرینکل های تزئینی
  • کاغذ روغنی

مواد اولیه کیک بیسکویت را در ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه کیک بیسکویتی

بیسکویت چیست؟

1.
کره را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید به دمای محیط برسد و نرم شود. آن را در مخلوط کن بریزید و 2 دقیقه بجوشانید.

کیک عددی

.
بعد از 2 دقیقه پودر قند را به کره اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر با سرعت زیاد بجوشانید تا کرم رنگ شود.

کاغذ شیرینی پزی

3.
تخم مرغ های گرم شده را به همراه وانیل به یخچال اضافه کنید و با همزن سریع 2 دقیقه این کار را تکرار کنید.

کیک بیسکویت

4.
آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله به مواد اضافه کنید. هر بار که آرد را اضافه می کنید، حتما در مرحله اول و دوم مواد را هم بزنید. قبل از اضافه کردن یک سوم آرد، مواد را به ظرف دیگری منتقل کنید و بقیه را به آرد اضافه کنید. بعد از اضافه کردن یک سوم آرد، مواد را با کفگیر هم بزنید تا خمیر یکدست شود.

خمیر این کیک را به هیچ وجه نباید با دست مالش دهید زیرا کره خمیر با حرارت دست آب می شود و خمیر را سفت می کند.

کیک بیسکویتی دسر

5.
وقتی خمیر خوب هم زد، آن را در کیسه پلاستیکی قرار دهید. در کیسه را ببندید و در یخچال بگذارید تا استراحت کند و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس خمیر خامه ای را در یخچال بگذارید تا بستنی آب شود و مانند خمیر شود.

تا اون موقع روی کاغذ روغنی نریخته و هر طور که دوست دارید برش بزنید. توجه داشته باشید که برای هر شکل باید 2 دسته تهیه کنید زیرا این بیسکویت چند لایه است و برای هر شکل به 2 عدد بیسکویت نیاز دارید تا بتوانید آن را روی آن قرار دهید.

بیسکویت مامی

6.
بعد از 30 دقیقه خمیر را از یخچال خارج کرده و به 4 قسمت تقسیم کنید. همانطور که در هر قسمت نشان داده شده است بین 2 ورقه چرب نشده قرار دهید و با سرکه بریزید. سپس کاغذ را بردارید و با کاغذ چرب نشده به تعداد یا شکلی که می خواهید درست کنید روی خمیر قرار دهید و با رولت یا چاقو برش بزنید.

خمیر اضافی را برداشته و با کاغذ چرب نشده ای که روی بیسکویت گذاشته اید، در فر قرار دهید. دمای فر را روی 130 درجه تنظیم کنید و اجازه دهید به مدت 25 دقیقه بپزد تا بیسکویت طلایی و پخته شود.

طرز تهیه کاتر کوکی

7.
در این صورت خامه هندوانه ای را که در یخچال گذاشته بودید در ظرفی بریزید و در همزن با سرعت کم بریزید تا کمی غلیظ شود و فرم بگیرد.

کیک سابلا چیست؟

8.
بیسکویت را از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس خامه را منتقل کنید و وقتی بیسکویت خنک شد یک لایه خامه مانند تصویر اضافه کنید. بعد از آن بیسکویت را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید و بیسکویت بعدی را روی آن قرار دهید. لایه آخر را تکرار کنید و با میوه، شکلات، پاستیل و سایر مواد تزئین کنید.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا