آشپزی

چطور قیمه بادمجان درست کنیم؟


بادمجان از دیرباز یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی ایرانی بوده و نقش مهمی در تهیه سوپ و غذاهای ایرانی دارد. یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی که لذیذتر و پر جو شده است آش قیمه است. در حالی که آش قیمه پرطرفدارترین سوپ ایرانی نیست، اما می توان آن را دومین آش پرطرفدار در ایران دانست. حالا اگر آش قیمه با بادمجان ترکیب شود، یک غذای بی نهایت شگفت انگیز و خوشمزه می شود. طرز تهیه سوپ بادمجان با فیلینگ سیب زمینی متفاوت است و با کمی حوصله تهیه می شود. با این قسمت از آموزش تصویری آشپزی با ای بی سی مگمگ همراه باشید تا با نحوه پرکردن طویله مجلسی آشنا شوید.

پر کردن اتاق انبار

مواد لازم برای پر کردن بادمجان

  • گوشت قرمز: 300 گرم
  • پیله: نصف اندازه
  • جو: 3 مثقال
  • بهترین: نصف اندازه
  • گوجه فرنگی: 2 مثقال
  • پیاز: 2 مثقال
  • گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی پوره شده: 2 عدد
  • آب میوه: به میزان لازم
  • زردچوبه، ادویه برای گوشت، پودر دارچین و چوب، فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

مواد لازم برای فیلینگ بادمجان را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه بادمجان

رستوران جو

1.
طبق معمول، خمیر را باید مانند بقیه حبوبات از قبل خیس کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و نیمی از آن را در ماهیتابه با روغن زیتون تفت دهید. وقتی پیازها طلایی شدند گوشت را به آن اضافه کنید و حرارت شعله را زیاد کنید. گوشت را به مدت 5 دقیقه هم بزنید.

پر کردن بادمجان با مرغ

.
بعد از تفت دادن گوشت و پیاز، ادویه ها را به تابه اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر تفت دهید. توجه داشته باشید که در این فرآیند نباید نمک اضافه کرد. مالاریا را برای بعد نگه دارید.

بادمجان آسیاب شده بدون گوشت

3.
بعد از پختن گوشت با ادویه ها، آب جوش را به قابلمه اضافه کنید تا آب آن جذب گوشت شود. حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت خوب بپزد.

بادمجان را هم بزنید

4.
در ظرفی دیگر پیازهای باقیمانده را تفت دهید تا طلایی شوند. سپس پاستا و کمی زردچوبه را اضافه کرده و با هم تفت دهید.

پر کردن انباری برای 10 نفر

5.
در این مرحله گوجه فرنگی های خرد شده را به پیاز اضافه کنید و اجازه دهید آب آن کاملا تبخیر شود. در همین حین خمیر از قبل آسیاب شده را با کمی آب در ظرفی جداگانه بپزید سپس آبکش کنید و آبکش کنید. در حین پخت حتماً کف خمیر را داخل خمیر نگه دارید.

بادمجان را هم بزنید

6.
وقتی گوشت کاملا پخت، آرد و ماکارونی پخته شده، گوجه فرنگی و پیاز را اضافه کنید و مخلوط کنید.

دستور پخت سوپ آسیاب شده

7.
وقتی همه مواد پخته شد، کمی نمک و آبغوره اضافه کنید.

آسیاب شده زمین خرد شده

8.
کدو تنبل را برداشته، خرد کرده و آب آن را بگیرید، 30 دقیقه در صافی بگذارید تا تلخی آن گرفته شود. سپس بشویید، خشک کنید و در روغن سرخ کنید.

پس از سرخ شدن بادمجان ها، روغن اضافی آن را با حوله یا کاغذ مخصوص جدا کنید. بقیه رب گوجه فرنگی را در این تابه سرخ کنید و با کمی آب، نمک، فلفل و کمی آب سس درست کنید. گوجه فرنگی و کدو را با بادمجان های سرخ شده در قابلمه ای بریزید و روی سسی که آماده کرده اید بریزید. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید یک ربع بپزد.

در آخر سوپ را با بادمجان و گوجه فرنگی سرو کنید.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا