آشپزی

چطور پیتزا رولی پپرونی درست کنیم؟


رول پیتزا یک پیتزای مارپیچ زیبا است که می تواند یک غذای لذیذ یا یک میان وعده برای کل خانواده باشد. تهیه رول پیتزا بسیار ساده است و بسیار سریعتر از پیتزای معمولی تهیه می شود. پیتزا غذای مورد علاقه بسیاری از مردم در سراسر جهان است و شاید اکثر دوستداران پیتزا وقتی بدانند که می توانند در خانه پیتزای خوشمزه درست کنند، دیگر به دنبال فست فودهای ناسالم و گران قیمت در شهر نباشند. به همین دلیل است که در این مقاله از این مجموعه آموزش تصویری آشپزی طرز تهیه رول پیتزا پپرونی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه رول پیتزا

مواد لازم برای رول پیتزا

  • آرد سفید: 2.5 پیمانه
  • شیر گرم: 1 فنجان
  • آب یا کره 1 قاشق غذاخوری
  • پپرونی: 300 گرم
  • پیتزا پنیر: به میزان لازم
  • سس کچاپ: به میزان لازم
  • آرد فوری: 1 قاشق چایخوری
  • نمک: 1 قاشق چایخوری

تجهیزات لازم را از ای بی سی مگخریداری کنید

طرز تهیه رول پیتزا پپرونی

رول پیتزا

1.
برای شروع، کره ذوب شده یا کره ذوب شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و شیر داغ و ترش را اضافه کنید. آنها را با قاشق مخلوط کنید و 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر هم بزند.

دستور پخت پیتزا

.
آرد سفید را کم کم به مخلوط روغن، شیر و آرد اضافه کنید و مخلوط کنید. در این فرآیند بسیار مهم است که آرد را یکجا به همه مواد اضافه نکنید. آرد را اضافه کنید تا خمیر به دست نچسبد.

پیتزای خانگی

3.
روی میز یا سینی فر خود آرد بپاشید و خمیر خود را با دست به مدت 10 دقیقه ورز دهید.

پیتزای پپرونی

4.
وقتی خمیر خوب ورز داده شد، کف آن را در ظرفی با کمی روغن قرار دهید و با حوله بپوشانید. اجازه دهید خمیر شما به مدت 1 ساعت در دمای اتاق بماند. پس از یک ساعت استراحت، خمیر دو برابر می شود.

5.
وقتی خمیر به اندازه کافی غلیظ شد، آن را مطابق تصویر روی تخته یا میز قرار دهید. سپس به ترتیب یک لایه سس سس کچاپ، پیتزا پنیر، ردیف های پپرونی و پیتزا پنیر بریزید. پیتزا را به اندازه تصویر حلقه کنید. دقت کنید که مواد روی خمیر پخش شوند و هنگام رول کردن از رول خارج نشوند.

پیتزای ایتالیایی

6.
با استفاده از یک چاقوی بزرگ پیتزا را تا کرده و به ورقه های مساوی برش دهید. ظرف پخت یا تابه خود را با کره یا روغن جامد چرب کنید، کف آن را با کاغذ روغنی نشده چرب کنید و روی رول های پیتزا قرار دهید.

پیتزا ایرانی

7.
وقتی همه رول ها را داخل کاسه گذاشتید، با قلم مو زرده های تخم مرغ را به خمیر بمالید تا بعد از پخت طلایی و خوش رنگ شود.

پیتزا را مخلوط کنید

8.
فر را از قبل گرم کنید. سپس رول های پیتزا را در فر 180 درجه قرار دهید و بسته به فر خود به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزید.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا