آشپزی

چطور همبرگر خانگی درست کنیم؟


داستان همبرگر حرفه ای با یک قصاب ماهر آغاز می شود. وقتی گوشت همبرگر با دقت انتخاب شد، برای طعم دادن به آن نیازی به ادویه خاصی ندارید و فقط کمی نمک و فلفل و شاید هم بیکینگ پودر کافی است تا یک همبرگر خاص و خوشمزه شود. خوشمزه ترین همبرگرها اغلب ساده ترین هستند. با چند تکه پنیر آب شده و مقداری سبزی به همراه گوشت مرغوب می توانید در خانه همبرگرهای سالم و خوشمزه درست کنید و بعد به فست فود و برگر فروشی نروید. در این مقاله از سری آموزش تصویری آشپزی طرز تهیه همبرگر در خانه را به شما آموزش می دهیم.

دستور پخت همبرگر

مواد لازم برای یک همبرگر حرفه ای

  • گوشت چرخ کرده کم چرب: 300 گرم
  • نان همبرگر: 2 مثقال
  • رویه تخم مرغ: 1 عدد
  • پنیر گودا یا چدار: 4 بشقاب
  • پیاز: 1 عدد کوچک
  • میوه ها، گوجه فرنگی و سالاد
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری
  • پودر پیاز: 1 قاشق غذاخوری
  • پودر سیر: 1 قاشق چایخوری
  • سس کچاپ و خردل: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

مواد اولیه همبرگر را در ای بی سی مگبخرید

طرز تهیه همبرگر در خانه

مواد لازم برای تهیه همبرگر

1.
برای شروع، گوشت را در ظرفی بریزید و پودر نان، پودر پیاز، سیر، سس خردل، سس کچاپ، نمک، فلفل و زرده تخم مرغ را اضافه کنید. مواد را با قاشق مخلوط کنید. توجه داشته باشید که گوشت همبرگر نیازی به پختن ندارد و فقط مواد را مخلوط کنید.

برگر زغالی

.
این مقدار گوشت برای 2 نفر کافی است. بعد از مخلوط کردن ادویه ها به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و مطابق تصویر درست کنید. برای این کار می توانید از چرخش پشت ظرف استفاده کنید تا گوشت یکدست و یکدست شود. زیر همبرگرها یک ورقه چرب نشده قرار دهید و با انگشت وسط کمی تا کنید تا در هنگام پخت شکل خود را از دست ندهند. برگرها را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت بماند.

برگر گیاهی

3.
تا آن زمان پیازها را کمی خرد کرده و در تابه با یک قاشق روغن تفت دهید. دمای شعله گاز تا حد امکان کاهش می یابد و قابلمه کاهش می یابد. اما فراموش نکنید که پیازها را مرتب هم بزنید تا خوب کارامل شوند.

همبرگر با سویا

4.
وقتی پیازهای کاراملی شده آماده شد، از روغن خارج کنید. مطمئن شوید که پیازها زیاد پخته نشده و هنوز نرم هستند. برگر با پیاز داغ هرگز شیرین نیست.

همبرگر مک دونالد

5.
وقتی همبرگرها خوب استراحت کردند، آنها را از یخچال خارج کرده و در ماهیتابه یا تابه نچسب که از قبل گرم شده، با کمی روغن سرخ کنید. دقت کنید که حرارت ملایم باشد و برگرها زیاد پخته نشوند. هر طرف همبرگرها باید به مدت 4 دقیقه سرخ شوند تا در گوشت پخته و آبدار شوند. حرارت کم باعث خشک شدن گوشت می شود و حرارت زیاد از پخته شدن دانه ها جلوگیری می کند.

6.
وقتی یک طرف همبرگرها آماده شد، برگردانید و 1 یا 2 پنیر چدار یا گودا را روی آن قرار دهید. پنیر لذیذ یا چدار همیشه برای تهیه همبرگر سنتی استفاده می شود، اما می توانید از پنیر بلوچیز، پنیر باترکاپ یا پنیر توت فرانسوی نیز استفاده کنید.

همبرگر خانگی با گوشت

7.
خمیر همبرگر را از وسط نصف کنید و داخل آن را کمی کره بپاشید. سپس یک تابه را بدون روغن گرم کنید و نان را در آن قرار دهید تا داخل آن گوشتی شود. اگر همبرگر را در نان سرد قرار دهید، گوشت خنک می شود. از آنجایی که سالاد، گوجه فرنگی و ترشی هم سرد هستند، بهتر است برگر را بریزید و گرم سرو کنید.

طرز تهیه و عکس: مریم ابراهیمی

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا