هنر و سینما

۵ انیمه‌ی ورزشی برتر برای هواداران المپیک


تابستان امسال ما المپیک را در توکیو برگزار کردیم ، یک مرحله جهانی که برترین ورزشکاران جهان در آن شرکت می کنند. مانند این ورزشکاران ، انیمه های ورزشی نیز در این سالها در جذب طرفداران زیادی بسیار موفق بوده است. طرفداران ورزش ممکن است اطلاعات زیادی در مورد انیمه نداشته باشند ، شاید اولین چیزهایی که در مورد انیمه به ذهن شما می رسد “پوکمون” و “بال اژدها” باشد. اما ما انیمه های ورزشی زیادی داریم که وقتی تماشاگران المپیک آن را تماشا می کنند برایشان جالب خواهد بود. به همین دلیل ، در این پست لیستی از این انیمه های ورزشی را ارائه کرده ایم.

گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد ، بزرگترین نکته این است که این انیمه ها برای آشنایی با صنعت ، انتخاب خوبی برای طرفداران ورزش است و همچنین سعی کردند گزینه هایی را انتخاب کنند که عنصر خاصی در کیف دارند.

به هایکیو !! (هایکیو !!)

هایکیو

  • قصه: سوسومو میتسوناکا ، ماساکو ساتو
  • نویسنده: تاکو کیشیموتو (بر اساس رنگ آبی با همان نام Haruichi Forudate)
  • تهیه کنندهعرضه i. جی
  • تائوم-:

هایکیو ، که بسیاری آن را محبوب ترین انیمه ورزشی تاریخ می دانند ، داستان زندگی Hinata Shoyu ، یک پسر جوان است ، با وجود قد 162 سانتی متر ، تصمیم دارد به تیم والیبال دبیرستان Karasuno ، که یک تیم والیبال دبیرستانی است ، بپیوندد. یکی از غول های این رقابت است. شویو علیرغم قد کوتاه و توانایی پایین ، اراده و روحیه ورزشی دارد ، اما این را نیز باید در نظر داشت که از نظر سرعت و پرش بسیار قوی است. وقتی وارد دبیرستان کاراسونو شد ، متوجه شد که کاگویاما نیز یکی از اعضای تیم والیبال بود که شویو را در والیبال دبیرستان شکست داد. به زودی رقابت شدیدی بین این دو وجود داشت و شویو همچنین متوجه شد که تیم والیبال کاراسونو فاقد قدرت و شکوه سابق است. به لطف اشتیاق شویو و استعداد طبیعی کاگویاما ، این امید وجود دارد که تیم کاراسانو دوباره قیام کرده و به حالت دفاعی قدیمی بازگردد.

درباره “هایکو !!” خیلی می شود گفت. این انیمه دارای جلوه های ویژه زیادی است که آن را قوی تر می کند. از این واقع گرایی منحصر به فرد (البته واقع گرایی در ابعاد انیمیشن!) تا روند توسعه ورزش و توجه به بازیگران و مسیری که تیم کاراسونو به تدریج در پیش گرفته است. “هایکیو !!” چیزی دارد که به هر مخاطبی ارائه می دهد. این انیمه دارای سبک زیبا و انیمیشن سرگرم کننده است ، و همچنین موسیقی هیجان انگیز زیادی را برای ایجاد انرژی ارائه می دهد. طرفداران ورزش عاشق داستان هایی هستند که در آن شخص یا تیمی در سختی ها و از دست دادن زندگی موفق می شوند و هیچ سری حرکتی مانند “هایکو” از این موضوع به خوبی استفاده نمی کند.

4. Hajime no Ippo

حاجیم نو ایپو

  • قصه: ساتوشی نیشیمورا
  • نویسنده: تاتسوهیکو اوراهاتا (بر اساس مانگایی به همین نام جورج موریکاوا)
  • تهیه کننده: دیوانه خانه
  • تائوم-:

Hajime No Ipo یک انیمه محبوب است که آزمایشات را تحمل کرده است. این انیمه داستان اپو ماکونوچی است ، دانشجوی خجالتی که هیچ دوستی ندارد و تمام زندگی او با کمک به مادرش در صنعت ماهیگیری خلاصه می شود. یک روز ، او توسط همکلاسی هایش به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بوکسوری به نام مامورو تاکامورا نجات داد. تاکامورا او را برای بهبود جراحاتش به باشگاه بوکس خود برد ، جایی که ایپو عاشق دنیای باشگاه شد و تصمیم گرفت بوکسور شود. تاکامورا و گنجی کاموگاوا ، مالکان باشگاه ، وقتی متوجه قدرت و تعهد بی شمار او می شوند ، او را زیر بال خود می گیرند. از اینجا به بعد ، اوضاع بسیار بدتر خواهد شد و اینجاست که بوکس واقعی شروع می شود!

طرفداران بوکس ، کشتی و به طور کلی ورزش هرگز از دیدن حاجی نو ایپو پشیمان نخواهند شد. منحصر به فرد بودن آن بزرگترین نقطه قوت سریال است. ما به آرامی در حال یادگیری راهی طولانی هستیم که نه تنها ایپو ، بلکه هر بوکسور دیگری باید با آن روبرو شود. نبرد در میانه فرایند توسعه Epo قرار دارد و این مجموعه ها نشان می دهد که Epo برای هر کدام از رقبای خود باید چه آموزش خاصی را طی کند. این مجموعه به بوکسورهای بسیار حرفه ای مانند جک دمپسی ارجاع زیادی می دهد. ورزشکارانی که چیز زیادی در مورد بوکس نمی دانند ، می توانند چیزهای زیادی در مورد این ورزش یاد بگیرند.

3. با باد بدوید

دویدن در باد

  • قصه: کازویا نومورا
  • نویسنده: کوشی چیاسو (بر اساس مانگایی به همین نام سوراتا اونو)
  • تهیه کننده: IP تولید جی
  • تائوم-:

این سریال بر اساس مانگایی به همین نام سوراتا اونو ، داستان زندگی کاخارو کوراهارا ، دانشجوی دانشگاه کانزاس است. او یک دونده سابق است و مدت زیادی است که ورزش را کنار گذاشته است. اما در دانشگاه Cockero ، او تصمیم می گیرد به عرصه ورزش بازگردد. او و گروهی در اتاقش می خواهند یک ماراتن به نام هاکن آکیدان انجام دهند. اما به استثنای کاخارو و مرد دیگری به نام حاجی کیوس ، اکثر کسانی که می خواهند در مسابقه شرکت کنند ، اصلاً تجربه ندارند. این وظیفه کاکرو و حاجی است که تیم خود را برای مسابقات آماده کنند.

غیر معمول نیست که انیمه های متمرکز بر ورزش بتوانند نمایش های قدرتمند و قدرتمندی خلق کنند. اما Production I. Jay ، که سابقه خوبی در ساخت انیمه های ورزشی دارد ، با استفاده از گرافیک متحرک و شخصیت های قابل قبول ، کارهای فوق العاده ای را در انجام غیر ممکن انجام داده است: ایده های جالبی برای مسابقات و استادیوم ها ارائه کرده است. در دو و میدانی ، به ویژه در المپیک ، مهمترین دونده تمرکز است. “دویدن در هوا” دیدگاه متفاوتی دارد ، علاوه بر روایت داستان چندین نفر که در رشته دو و میدانی شرکت می کنند ، سعی می کند گروهی را برای دستیابی به اهداف مشترک و یادگیری درس های جدید به مخاطبان معرفی کند.

2. Kuroko no Basket

بسکتبال کوروکو

  • قصه: شونسوکه تادا
  • نویسنده: نابورو تاکاگی (بر اساس مانگایی به همین نام تاداتوشی فوجیماکی)
  • تهیه کننده: IP تولید جی
  • سال: 2012

انیمه های بسکتبال دیگری نیز وجود دارند که می توانند در این لیست قرار بگیرند (“اسلم دانک” ، “آهیرو نوسورا”) ، اما “کوروکو بسکتبال” بر بقیه مقدم است. این سریال داستان تتسویا کوروکو و تایگا کاگامی ، دو تازه وارد دبیرستان سیرین را روایت می کند. از کوروکو اغلب به عنوان “ششم عالی” یاد می شود (نفر ششم یکی از اعضای تیم بسکتبال است ، بازیکنی که می تواند در چندین مکان بازی کند و اغلب جایگزین می شود). او عضو تیم بسکتبال دبیرستان بود و با هم نسل طلایی داشتند. اگرچه کوروکو زمان دارد تا با همکلاسی های دبیرستانی خود به دبیرستان دیگری برود ، اما ترجیح می دهد در سیرین ثبت نام کند ، دبیرستانی که مدت زیادی تیم بسکتبال نداشت. در همین حال ، تایگا کاگامی یک شخص کاملاً ناشناخته در صحنه بسکتبال ژاپن است. او بیشتر عمر خود را در ایالات متحده گذراند ، جایی که بسکتبال بازی می کرد. کاگامی که در مقایسه با کوروکو و هم تیمی هایش یک استعداد خام به نظر می رسد ، به دبیرستان سیرین رفت. در آنجا با کوروکو و مهارت های خاص ، زوجی مرگبار ایجاد می کند و تیم بسکتبال را به دبیرستان می برد.

برخلاف دیگر انیمه های موجود در لیست ، “بسکتبال کوروکو” بسیار هیجان انگیز است و در حالی که یک داستان ورزشی را دنبال می کنید ، شبیه یک سریال است. ارتباط خوب و شیمیایی بین بازیکنان یکی از نقاط قوت این مجموعه است. این سری همچنین به برخی از بازیکنان قدرت خاصی داد تا این ورزش را به عنوان یک مبارزه انجام دهند. “بسکتبال کوروکو” محیط جذابی را فراهم می کند و در فضایی بسیار محدود در زمین بسکتبال ، نبردهای زیادی را ایجاد می کند.

1. Raiso Harukana (Harukana Mandray)

هاروکانا رو بگیر

  • قصه: توشیوکی کوبوکا
  • نویسنده: Toku Machida (بر اساس آبی با همین نام در نیوجرسی)
  • تهیه کننده: سی سی
  • تائوم-:

بر اساس مانگای نیوجرسی ، داستان درباره زن جوانی به نام هاروکا آزورا است که از شهر خود به اوکیناوا مهاجرت کرده است تا با مادربزرگش و یکی از عموزاده هایش ، کاناتا هیگا زندگی کند. کاناتا یک بازیکن والیبال دریایی با تجربه است که واقعاً قد خود را احساس می کند. در همین حال ، هاروکا ، یک ورزشکار بلند قد و با استعداد ، متوجه می شود که کاناتا به یک شریک نیاز دارد ، بنابراین تصمیم می گیرد به تیم بپیوندد. کاناتا ، که در ابتدا از پذیرش او خودداری می کرد ، بعداً تحت تأثیر استعداد و سخت کوشی او قرار گرفت. این دو بعداً یک تیم قوی تشکیل دادند و در مسابقات زیادی شرکت کردند و همچنین یک تیم والیبال در مدرسه خود ایجاد کردند.

در مقایسه با سایر لحظات این لیست ، “Get Harukana” بسیار کوتاه است و فقط دوازده قسمت دارد. باز هم ، در مقایسه با سایر لحظات موجود در این لیست ، سرعت آن چندان سریع نیست ، اما کندتر و بیشتر بر رابطه و اعتماد بین هاروکا و کاناتا متمرکز است. هر دو به خوبی مکمل یکدیگر هستند. هاروکا به کاناتا کمک می کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد و کاناتا کمبود تجربه هاروکا در والیبال را جبران می کند. انیمه همچنین دارای موسیقی فوق العاده ای است ، و اگرچه ممکن است طولانی تر باشد و داستانی را هدایت کند ، اما برای کسانی که می خواهند با انیمه های ورزشی آشنا شوند و چهار انیمه سریع و جالب در این یکی ، انتخاب خوبی است. یک لیست نسبتاً سنگین برای آنها

منبع: برخورد کننده

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا