هنر و سینما

گودزیلا علیه کونگ؛ کشتی کج هیولاها چگونه سینماها را نجات داد؟


با سلام ، با اکران موفقیت آمیز فیلم “گودزیلا در مقابل کونگ” و نتایج پخش فیلم با تئاتر و سرویس زنده ، مشخص شد که سینمای سنتی تا آن دوران پس از کرونا چگونه ادامه خواهد داشت. در این شرایط دشوار که تقریباً از نظر فنی به صنعت سرگرمی ضربه زد ، Corona راه را برای دو هیولای غول پیکر هموار کرد و موفقیت فیلم پرفروش را تضمین کرد. اما اجازه دهید به خود فیلم برسیم و اینکه چرا با وجود نظرات منفی منتقدان ، این فیلم برای مخاطبانش موفق و راضی کننده بوده است؟

در نقد گودزیلا در مقابل کونگ ، خطر انتشار داستان وجود دارد.

اصلا به ذهن نمی خورد! از دقایق اولیه تا پایان فیلم ، هیچ ایده یا صحنه ای منطقی به نظر نمی رسد. به راحتی می توانید قبل از تماشای فیلم تصمیم بگیرید که آیا کاشف غول پیکر ماقبل تاریخ با یک گوریل بسیار متحرک مبارزه می کند و بازی می کند تا اولین عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. اما گزینه جالب تر این است که بفهمید چگونه داستانی که به ذهن و منطق بزرگسالان نمی خورد می تواند مردم را حدود دو ساعت سرگرم کند و حتی سوت آنها را بگیرد !! حقیقت را بپرسید: گودزیلا اولین کسی نیست که چنین مأموریتی را آغاز می کند ، و داستان به سالهای سینمای ژاپن “Kaiju” و “Tokosatsu” برمی گردد ، زیرا زمان ورود به فرهنگ عامه بین المللی گذشت. -کشور و اکنون یک زبان و کشورهای نامحدود

سالها پیش کوئنتین تارانتیو می گفت به فیلم های گودزیلا علاقه دارد زیرا هیچکس تا به حال در مورد زندگی بشر چنین چیزی که همیشه خدایان غول پیکر حیوانات را تحت الشعاع قرار می دهد فکر نکرده است و ترس از بازگشت آنها به امری عادی تبدیل شده است. ؟!

اجازه دهید نگاهی گذرا به مشکل داشته باشیم و سپس به ادامه بحث بپردازیم. Legendary Pictures یک استودیو متوسط ​​هالیوودی است که ده سال پیش اقتباس سینمایی سریال گودزیلا را که بخشی از شرکت ژاپنی Tohu است انجام داد. تصمیم گرفته شد که با بازسازی هالیوود ، فیلم جدید به محتوای کایاک ژاپنی وفادار بماند و همان دنیای روایی با جدیدترین فناوری ها در زمینه محصولات سفارشی به روز شود. اکنون داستان سریال معروف این است که در گذشته ، اطلاعات کمی در دست است ، موجودات دیگری روی زمین زندگی می کردند که ابعاد عظیمی داشتند و ما اکنون آنها را تیتان می نامیم.

تایتان ها هرگز منقرض نشدند و بسیاری از آنها میلیون ها سال مخفی ماندند. تایتان ها یک عادت کلی دارند. هر کس قوی تر باشد و به بقیه برسد ، آلفا پول است و دیگران باید آن را بگیرند. هزاران سال است که اجداد گودزیلا و کینک کنگ همیشه آلفا بوده اند ، و اکنون ، پس از تایتان ها ، این دو بازمانده باید با یک منطق یادآور ثابت کنند که تنها آلفا کیست. Royal Rumble در کشتی حرفه ای! در همین حال ، شما یک شرکت پیشگام در زمینه فناوری جدید دارید که می خواهد با انتشار گودزیلا مکانیکی وارد قلمرو کشتی های قدیمی کهنه کار شود. آنها می میرند و دانشمندان متحمل ضرر می شوند که تایتان ها از دنیای زیرزمینی دیگری سرچشمه گرفته اند و کینگ کنگ (که زبان اشاره مخفی را آموخته است) می تواند ما را به آنجا ببرد.

در مورد توضیح علمی کودک درباره فیلم یا کار در ساختار سه صفحه (که حداقل برای دستیابی به هدف مورد نظر ممکن است) فیلم صحبت نمی شود. فیلم خود توهو سعی کرد همه چیز را در قسمت سوم آخرین نبرد جانوران غول پیکر تنظیم کند. قرار نبود از ابتدا یک مدل باشد ، اما واکنش های تماشاگران نشان داد که آنها انتظار دیگری جز تماشای فیلم گودزیلا ندارند. به عنوان مثال ، هنگامی که آنها فیلم “گودزیلا در مقابل بیولانت” را بر خلاف روال معمول خود امتحان کردند ، تماشاگران فیلم را رد کردند. با این حال ، چند دهه بعد ، خود گودزیلا های بزرگ معتقدند این فیلم می تواند بهترین فیلم در کل مجموعه باشد.

سالها پیش ، کوئنتین تارانتیو می گفت که به فیلم گودزیلا علاقه دارد زیرا هیچکس در داستانی مانند این که همیشه خدایان وحشی غول پیکر را تحت الشعاع قرار می دهد به زندگی انسان فکر نکرده است و ترس از بازگشت آنها رایج شده است. ؟! در واقع ، اگر منطق وجود گودزیلا و دیگر دوستان و دشمنان او را بپذیریم ، می توان جنبه های فلسفی و حتی تصاویر سیاسی جذاب چنین داستان هایی را در نظر گرفت. منظور من این است که اگر علاقمند هستید باید به جای فیلم جدید Legendary Pictures ، سری “حمله به تایتان” را تماشا کنید ، که برای بیان داستان خود به همان منطق “کشتی” بسنده می کند ، اما جذابیت کشتی او را دارد. !

بزرگترین درسی که یک افسانه می تواند از گنجینه گودزیلا های خروشان بیاموزد این است که مردم برای تماشای مبارزه جانوران غول پیکر به سینما می آیند. روند منطقی تاریخ و تأیید علمی طبیعت بشر برای پیشرفت تاریخ ضروری نیست. سرگرمی ، هیجان آزادی. از ابتدا تا انتها بازی Godzilla vs. مجموعه کونگ ، گودزیلا یک موضوع جالب برای مطالعه معنای کاتارسیس در سینما و آنچه نمی توان در آن نادیده گرفت است. به عنوان مثال ، وقتی این مطلب را می خوانید ، فقط باید چشم های خود را ببندید تا به وضوح متوجه “بینی” در میدان دید خود شوید. مغز یاد می گیرد که نداند آن را نادیده بگیرد تا تصاویر بیشتری را به ذهن منتقل کند.

تماشای “گودزیلا در مقابل کونگ” ، با وجود نارضایتی و بی خانمانی فیلم ، بعد از چند دقیقه مانند بینی بی مزخرف عمل می کند و شما را با خود همراه می کند ، شاید حتی خنده دار باشد که فیلم را تماشا کرده و به تماشای آن ادامه دهید. این فرمولی است که بیش از هفتاد سال یا کمتر در دنیای گودزیلا کار کرده است و شما را به تکنیک های اساسی و طنزآمیز فیلم بعد از چند دقیقه عادت داده و منتظر نبرد جانوران غول پیکر شده است. اگر می دانید ، موفقیت Godzilla vs. کونگ ، به ویژه در زمان ها و زمان هایی مانند این ، قابل توجیه است ، زیرا ذهن به طور خودکار شاخه های منطق خود را می بندد تا بتوانید بدون احساس اعتبار داستان به آن نگاه کنید. البته ، بعد از اینکه آن را به عنوان یک اطلاعات مزاحم بینی به بینی در گوشه گوشه دیدید ، از سر شما خارج نمی شود و فقط به یاد می آورید چه چیزی جلوی چشمان شما قرار گرفته است و به عنوان مثال ، چه کسی آن را ساخته است تبر کینگ کنگ؟!

انتقاد از گودزیلا در مقابل کونگ دیدگاه شخصی نویسنده است و لزوماً برای AbcmagMag نیست.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا