هنر و سینما

ایندیانا جونز در فصل ۵ به کجای دنیا سفر می‌کند؟


ایندیانا جونز در قسمت قبل سفرهای زیادی داشته است و شایعاتی مبنی بر این که کارگردان قسمت پنجم ، جیمز منگولد ، در کدام قسمت خواهد بود ، پخش شده است. ایندیانا جونز تجربیات شگفت انگیزی در سراسر جهان داشته است ، از پرو ، نپال ، مصر ، ایالات متحده تا چین ، هند ، ایتالیا ، اتریش ، آلمان ، ترکیه و برزیل. علیرغم گمانه زنی های بسیار در مورد آزار و شکنجه مک گافین ایندی (منبع جوانان) ، توییت های اخیر منگولد نشان می دهد که پنجمین فیلم در دهه 1960 ساخته شده است. جهان در آنجا با تغییرات زیادی روبرو شد. در آن ده سال ، و جالب است که ببینیم ایندی چگونه با آنها برخورد کرد

ایندیانا جونز با معابد زیبا شگفت انگیز است ، بنابراین در اینجا پنج کشور با تاریخ زیبا و معماری زیبا وجود دارد که ممکن است در آنجا پیدا کنیم.

1. کامبوج

کامبوج

این کشور در جنوب شرقی آسیا دارای مجموعه وسیع و معروف آنگکور وات با ویرانه های سنگی فراوان است. اگرچه انگکور وات یک معبد هندی است که به خدا ویشنو اختصاص داده شده است ، اما هدف آن از اوایل قرن 12 چندین بار تغییر کرده است. تغییرات در دین و ثروت اسرار زیادی را برای مدت طولانی پنهان کرده است.

به بیان ساده ، کامبوج در دهه 1960 یک مکان شلوغ بود. در سال 1953 ، زمانی که سرمایه داران و کمونیست های جهان برای قدرت تلاش کردند ، قطع رابطه با دولت استعمارگر فرانسه منجر به ناآرامی های سیاسی در این منطقه شد. بعداً ، کامبوج در طول جنگ ویتنام و آمریکا از 1965 تا 1975 با ویتنام همسایه توطئه کرد. جنگ ویرانگر بود و همچنان در ایالات متحده به عنوان یک موضوع بحث برانگیز باقی ماند ، اما ایندیانا جونز از سیاست بین المللی دریغ نکرد. چه کسی می تواند دکتر را فراموش کند ملاقات جونز با نازی ها با هیتلر؟ یا بحث او درباره امپریالیسم انگلیس در کاخ پانکوت؟ ما خواهیم دید که آیا منگولد می خواهد این مشکل را حل کند ، اما نادیده گرفتن این حرکت تأثیرگذار دشوار خواهد بود.

2. اتیوپی

اتیوپی

این کشور شرق آفریقا به دلیل دزدی دریایی ، تروریسم و ​​خشونت شناخته شده است. با این حال ، داستانهای آنها جذاب و متنوع است. بقایای امپراتوری های آکسومیت ، روم و بیزانس در سراسر کشور پراکنده شده است. شاید چشمگیرترین آنها کلیساهای مسیحی و مساجد مسلمانان باشد که در سراسر منطقه ساخته شده اند. مشهورترین آنها کلیسای غارستانی 11 طبقه است که در قرن 12 از سنگ صاف ساخته شده است. این کلیساهای مسیحی در Lalibela واقع شده اند و نمای سنگ تراشی های گذشته را دارند و بازدیدکنندگان امروز خوش شانس هستند که می توانند از این مکان دیدن کنند.

هایل سلاسی اول از سال 1930 تا 1974 امپراتور اتیوپی بود. او ترجیح داد در مرکز قوی اتیوپی باشد و در کودتای کمونیستی سرنگون شد. اگرچه وی معمار ارشد سازمان وحدت آفریقا در سال 1963 بود ، اما او در جریان جناح راست به عنوان چهره ای محبوب شناخته نمی شود. هنوز نام او را در راگا ، موسیقی سنتی مردم جامائیکا می شنوید.

ایندیانا جونز به اسرار زیرزمینی علاقه دارد. معادن هند ، منجنیق ونیزی و معبد جام مقدس را کاوش کنید. بنابراین ، کلیساهای غار در اتیوپی مورد عجیبی هستند.

3. ایالت میکرونزی

میکرونزی

نان مادول ، مستقر در جزیره Pohnpei در میکرونزی ، مرکز 25000 شهروند از سلسله Sadduler است. معابد ، ساختمانها ، بناهای نظامی و کاخهای بزرگ در قرن سیزدهم ساخته شده و در قرن هجدهم رها شده اند. این تنها شهری است که بر روی صخره باقی مانده است و ممکن است یادآور برخی از مشهورترین شهرهای آتلانتیس باشد. با وجود آب و هوای گرمسیری ، احتمالاً زیباترین شهر قدیمی در اقیانوس آرام است.

جزایر میکرونزی در طول جنگ جهانی دوم آسیب زیادی دید و پس از جنگ تحت کنترل ایالات متحده قرار گرفت. ایالات متحده از این منطقه به عنوان یک سایت آزمایش هسته ای غیر ضروری استفاده کرد و دوازده بمب اتمی هیدروژنی را در دهه 1940 و 1950 منفجر کرد. جزایر تخریب شدند و تشعشعات خسارت زیادی به مردم وارد کرد. ایالات متحده و میکرونزی در اواخر دهه 1960 ، پس از ارسال مواد رادیواکتیو به دریا ، بحث استقلال را آغاز کردند!

ایندیانا جونز با دنیای هسته ای بیگانه نیست و ارتباط آنها با باستان شناسی گرمسیری کاملاً منطقی به نظر می رسد.

4. زیمبابوه (رودزیای سابق)

زی

شهر باستانی زیمبابوه بزرگ نه تنها به خاطر دیوارهای بلند قصر ، بلکه به خاطر یکی از بزرگترین ویرانه های باستان شناسی مشهور است. دیوارهای باز شهر که از سال 1100 تا 1500 بعد از میلاد ساخته شده اند دارای دیوارهای سنگی بزرگی هستند تا امنیت مرکز شهر را تضمین کنند. با ورود استعمارگران اروپایی ، پادشاهی ماه هوموتاپا خانه خود را ترک کرده بود. دانشمندان اروپایی اعتقاد نداشتند که آفریقایی ها این مکان را ساخته اند و در طول قرن نوزدهم به ایدئولوژی برتری طلبی سفیدپوست پایبند بوده اند. این باورها تبدیل به کمپین های بی شماری به نام “باستان شناسی تفریحی” و به اصطلاح “کاوش علمی” شده اند که منجر به تخریب و غارت سیستم ها شده است. آنها سعی کردند نظریه های عجیب فنیقی ، رومی یا عربی را اثبات کنند. متأسفانه ، این سایت به طور کامل تخریب شده است و باستان شناسانی که می خواهند نتایج اثبات شده را نشان دهند ، هشدارهای بزرگی دریافت کرده اند.

در دهه 1960 ، رودزیا (زیمبابوه سابق در 1980 استقلال نامیده شد) از بریتانیا جدا شد. اقلیت سفیدپوست اکثریت سیاهان این منطقه را از طریق بسیج اقتصادی و فشار تحت کنترل داشتند. دهه 1960 با خشونت همراه بود تا مذاکرات صلح در اواخر 1970.

ایندیانا جونز ، خوب یا بد ، نمادی از فرهنگ پاپ برای باستان شناسی است. برای او ، محکومیت ایدئولوژی های نژادپرستانه شبه باستان شناسی می تواند نقطه خوبی در تولد دوباره این حق رای باشد.

5. مکزیک

مکزیک

ایندیانا جونز عاشق جنگل است. او معابد Chachapos (بعدها اینکاها) ، روستاهای هند ، مقبره های پرو فاتحان اسپانیایی و اسرار شهر را مانند جمجمه بلوری دید. اما جنگل های آمریکای مرکزی نیز شایسته عشق و توجه او هستند و ایندی باید از خرابه های اولماک دیدن کند. تصور کنید صحنه ای در حال تعقیب ایندیانا جونز در اطراف این سرهای سنگی شگفت انگیز بزرگ است. سان لورنزو ، مکزیک یکی از زیباترین مکان های Olmec است. شهری در صحرا با صخره ای بزرگ به شکل سر انسان. علمک در حدود 1200 سال قبل از میلاد رشد کرد. از سال 400 قبل از میلاد ، شهر سن لورنزو مرکز هنر ، تجارت و سیاست بوده است. اگرچه سر رئیس تراشیده شد و برخی دیگر در ساخت سنگ تراشی باقی ماندند ، اما آب و هوای مرطوب مناطق شکننده را از بین برد و باعث سردرگمی باستان شناسان شد.

مکزیک محل دیگری از جنگ سرد بین دولت تحت حمایت ایالات متحده و گروه های مدنی سوسیالیست / کمونیست در دهه 1960 بود. تنش ها و خشونت ها ، که به عنوان جنگ کثیف مکزیک شناخته می شود ، سالها ادامه داشت. اما ایندیانا جونز هرگز اجازه نداده است که درگیری بین المللی جستجوی حقیقت را متوقف کند.

با همه موارد گفته شده ، ساخت فیلم ایندیانا جونز در سراسر جهان در دهه 1960 بدون اطلاع وزارت خارجه ایالات متحده دشوار بود. ما انتظار یک فیلم سیاسی را نداریم و می خواهیم انفجار و صحنه نبرد را مانند هر قسمت دیگر ببینیم.

می خواهید ایندیانا جونز به کجا برسد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع: lrmonline

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا