هنر و سینما

بهترین مستندهای ۲۰۲۰؛ از آتش‌سوزی بخارست تا اردوی تابستانی پسرها در تگزاس


در سال گذشته اتفاقاتی رخ داده است که در گذشته حتی در دنیای تخیلی عجیب به نظر می رسید. در همان سال ، جشن ها ، که یکی از معدود مستندها بود ، لغو شد و فیلم های مستند منتشر شده بسیار پایین تر از آنچه باید در فیلم ها و سریال ها بود ظاهر شد.

در لیست زیر ، ما بهترین مطالعات موردی منتشر شده در سال 2020 را بررسی می کنیم.

1. جمع کنید

فیلم مستند

  • کارگردان: الکساندر نانائو
  • عدد فرا بحرانی: 95 از 100
  • گوجه فرنگی در شب: 99 از 100

این ویدئو حریق خانه ای در بخارست را روایت می کند که به دلیل عدم وجود درهای اضطراری و عدم مراقبت مقامات ، در پی یک سری آشوب ها در بخارست ، پایتخت ، 23 نفر کشته و هشتاد نفر دیگر زخمی شدند. رومانی آغاز می شود.

در این مستند دو ساعته ، نانائو کاری کرد که هرگز فراموش نکرد. او تعداد زیادی از چهره های دولتی و همچنین گروهی از روزنامه نگاران را ارائه می دهد و پیشنهادات سیستم پزشکی و پزشکی رومانی را که مخاطب را مجذوب می کند ، بررسی می کند. سیستم پزشکی که در هفته های پس از آتش سوزی 37 نفر از جمله 370 نفر را کشت.

دوربین نانائو در همه جا مانند چشم تیز عقاب است و ما را گام به گام به اکتشافات انفجاری سیستم پزشکی روم می برد. اما آنچه گروه در پایان می گوید نه تنها با سیستم رومی صحبت می کند ، بلکه آنچه جمعی برای آن مبارزه می کند انگشتان محکومیت از همه ملت ها و مقامات نالایق است.

2. همه: مبارزه برای دموکراسی

با همه: مبارزه برای دموکراسی

  • کارگردان: لیزا کورتز ، لیز گاربوس
  • گوجه فرنگی در شب: 100 از 100

این فیلم روایتی تاریخی از نابرابری و سرکوب انتخابات عادلانه است.

استیسی آبرامز نماینده جورجیا در ابتدا از حضور در این فیلم خودداری کرد ، اما در نهایت موافقت کرد که در این نقش شرکت کند.

این فیلم دو دوره طولانی را شرح می دهد. یکی به مبانی دموکراسی و شکل گیری آن در تاریخ آمریکا بر می گردد ، در زمانی که فقط سفیدپوستان می توانستند رای بدهند ، و دیگری در سال 2018 و نحوه مشاجره آنها برای رای دادن در ایالت که مدتهاست به خاطر سرکوب رای دهندگان سیاه پوست معروف است.

فیلمسازان نجات آمریکا را از افرادی که به دنبال تضعیف دموکراسی هستند روایت می کنند ، زیرا اگر ایالت جورجیا از این راه عبور نمی کرد ، شانس جو بایدن برای پیروزی در انتخابات بسیار کاهش می یافت.

3. زمان

فیلم به موقع

  • کارگردان: گرت بردلی
  • عدد فرا بحرانی: 91 از 100
  • گوجه فرنگی در شب: 98 از 100

این فیلم داستان سیبیل فاکس ریچاردسون ، مادر شش فرزند را روایت می کند که سعی می کند شوهر 60 ساله خود را به زندان محکوم کند. محکومیت حبس توسط همسرش به مدت سه سال و نیم.

این لحظه ترکیبی از فیلم های داخلی سیبیل و فیلم های سیاه و سفید است که از تلاش او برای نجات همسرش ساخته شده است.

در سال 1997 ، سیبیل و همسرش راب افسرده شدند ، ورشکست شدند و به دلیل سرقت از بانک به زندان افتادند. هر دو مسئولیت را بر عهده می گیرند و پشیمانی خود را نشان می دهند. سیبیل با این قرارداد موافقت کرد و سه سال و نیم در زندان به سر برد ، اما راب پس از اعتراف به ارتکاب تخلفات قانونی از این قرارداد امتناع کرد و به 60 سال زندان محکوم شد.

زمان نگاهی به سیستم زندان های آمریکایی می اندازد و آنها را به بردگی محکوم می کند ، اما برخلاف تحقیقات دیگر مانند Time ، این شخصیت نزدیک به شخصیت است و در ایجاد روابط نزدیک مثر است.

زمان جایزه بهترین مستند را از جشنواره فیلم مستقل گاتهام ، انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس ، حلقه منتقدان فیلم نیویورک و انجمن منتقدان فیلم ملی دریافت کرد. این فصل همچنین یکی از بهترین زمان ها برای کسب جایزه اسکار بهترین مستند است.

4. مطب پسر

Movie Base Boys

  • کارگردان: جس ماس ، آماندا مک کیب
  • عدد فرا بحرانی: 84 از 100
  • گوجه فرنگی در شب: 94 از 100

اگر هزار دانش آموز پسر را در مرکز تگزاس تعیین کنید و از آنها بخواهید که خود را در دو حزب سیاسی اداره کنند ، چطور؟

فیلم های مستندی که گاهی الهام بخش و گاهی ترسناک هستند.

اگرچه این فیلم برای پسران است و بنابراین نماینده دموکراسی آمریکایی نیست ، زیرا تفاوت های نژادی در گروه دختران کمتر است ، اما گروه پسران گزینه بهتری است که باید در نظر گرفته شود.

این فیلم ویترین دوستی کوتاه مدت ، نفرت کوتاه مدت ، تشکیل و تحکیم احزاب سیاسی و نمایشی کوچک از جامعه سیاسی آمریکا است.

پایگاه “پسران” جایزه “انتخاب پسران” را برای بهترین تحلیل سیاسی سال با معتبرترین موضوع زنده سال دریافت کرد. این فیلم همچنین برنده جایزه بزرگ هیئت داوران در جشنواره فیلم ساندنس شد.

5. در طول شب

فیلم ها از نیمه شب شروع می شوند

  • کارگردان: لوویرا لیمبال
  • گوجه فرنگی در شب: 100 از 100

دوربین لیمبال مهد کودک این زوج را به مدت دو سال زیر نظر دارد. کسانی که خانه های خود را به عنوان ستون هایی برای تغذیه فرزندان و والدین خود وقف کردند. والدین ، ​​عمدتا لاتین و سیاه پوست ، تحت فشار فزاینده ای برای آزار و اذیت سیستم اقتصادی سرمایه داری آمریکا هستند.

دوربین لیمبال به حرکات رمانتیک کوچکی که در این مرکز مراقبت انجام می شود ، 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته می پردازد. اقداماتی مانند مالیدن کرم نرم کننده به پای کودکان ، مالیدن موهای آنها و بغل کردن نوزادان خسته و مادران ضعیف.

نیمه شب یک فیلم کوچک وجود دارد اما در همان زمان از داخل پر است. داستانی که جامعه ، سیاست ، اقتصاد و همه را در عنوان آن نقد می کند و مخاطب را بیشتر به روی حقایق باز می کند.

۶.افشاسازی (Fambara)

اکران فیلم

  • کارگردان: فدراسیون سمی
  • عدد فرا بحرانی: 80 از 100
  • گوجه فرنگی در شب: 98 از 100

این فیلم نگاه عمیقی به تصویر هالیوود از افراد ترنس و تأثیر آن بر زندگی و فرهنگ آمریکایی دارد.

این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس پخش شد و سپس در نتفلیکس منتشر شد.

این فیلم به دروغ های یک قرن در هالیوود و جامعه ای پر از تعصب و تصورات نادرست نگاه انتقادی داشت و این دیدگاه انتقادی از طریق افراد معروف ترنس که در هالیوود کار می کنند به مخاطب منتقل می شود.

این نشریه علاوه بر بازنگری در گذشته ، در مورد آنچه باید اتفاق بیفتد نیز صحبت می کند.

این فیلم به مناسب ترین شکل به مسائل اجتماعی می پردازد و جوانب مثبت و دروغ درباره آن را به دقت بررسی می کند.

7. در پرونده

فیلم ضبط شده

  • کارگردان: کربی دیک ، امی زیررینگ
  • عدد فرا بحرانی: 84 از 100
  • گوجه فرنگی در شب: 99 از 100

این فیلم ادعاهای آزار جنسی علیه راسل سیمون اسطوره هیپ هاپ را بررسی می کند و بیش از 20 زن را که او را متهم کرده اند مورد تحقیق قرار می دهد.

تصویر سومین فیلم سوءاستفاده جنسی توسط کربی دیک و امی زرینگ است ، دو فیلم قبلی آنها جنگ نامرئی و زمین شکار است که در سالهای 2012 و 2015 ساخته شده است.

اوپرا وینفری ، یکی از تهیه کنندگان فیلم ، اندکی قبل از آغاز فیلم در جشنواره فیلم ساندنس ، فیلم را با اعلان عمومی کنار کشید و باعث شد فیلم در Apple TV به پایان برسد. مدت کوتاهی بعد ، فیلم از شبکه HBO Max پخش شد.

به نق (نقاش و دزد)

نقاشان فیلم و سارقان

  • کارگردان: بنیامین ری
  • عدد فرا بحرانی: 79 از 100
  • گوجه فرنگی در شب: 96 از 100

باربارا کیسیلکوا ، نقاش اهل جمهوری چک ، با دزدی که دو تابلو را به سرقت برد ، وارد رابطه دوستانه و غیر طبیعی شد.

نقاشان و سارقان وارد جنگل تاریک تعامل انسان می شوند. به مدت سه سال ، بنیامین ری با اطمینان شکل گیری این رابطه را از درون ، رشد و اوج آن را مشاهده کرد و سرانجام ، وقتی نقاش تصویر خود را از دزد ، قدرت بزرگ به او داد ، احساس می کند که در خالص ترین حالت خوب است.

این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس جایزه ویژه هیئت داوران را برای قصه گویی کتاب های کمیک دریافت کرد.

بنیامین ری به گاردین گفت: “این فیلم سوالاتی را در مورد آنچه ما برای یافتن آن انجام می دهیم ایجاد می کند.” هزینه کمک و دیدن دیگران چقدر است. “

9. طرح

برنامه فیلم

  • کارگردان: پت کندالز
  • گوجه فرنگی در شب: 88 از 100

AFBI تحقیقاتی را برای بررسی دقیق کریستین داوکینز و سازمان های جنایی که به بسکتبالیست های آینده پیشنهاد پول می دهند ، آغاز کرده است.

این ویدئو یکی از شوکه کننده ترین قسمت های تحقیقاتی سال گذشته بود ، با نگاه دقیق تر و دقیق تر به روند تحقیقات FBI که هیجان زیادی را در بینندگان ایجاد کرد.

کندالز با دقت تمام جوانب را در نظر می گیرد ، اما با احتیاط از کسالت جلوگیری می کند.

10. کمپ کریپ

فیلم کرپ کمپ

  • کارگردان: جیمز لبرشت ، نیکول نئون
  • عدد فرا بحرانی: 86 از 100
  • گوجه فرنگی در شب: 100 از 100

این فیلم در کمپ تابستانی Jenden در سال 1971 به نمایش درآمد. فضایی باز و فعال برای جوانان معلول. کرپ کمپ بر گروهی از جوانان تمرکز دارد که برای حقوق افراد دارای معلولیت فعال شده اند.

کمپ کریپ کمپ جوند را عاشق اولین عشق ، اولین دوستی و اولین گفتگو نشان می دهد و ما را در فضایی تنگاتنگ به شرکت کنندگان معرفی می کند ، اما ناگهان آنها را با لباس رسمی می بینیم. ما جدولی را پیدا کردیم که در آن مسائل اصلی مربوط به افراد دارای معلولیت مورد بحث قرار گرفته و به ما حس دوستی می دهد.

این فیلم برنده جایزه تماشاگران در جشنواره فیلم ساندنس و جایزه بهترین مستند در جشنواره بین المللی انجمن مستند شد.

منبع: گاردین

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا