ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ورود سینماگران روس آماده شد

[ad_1]

سه فضانورد امروز کپسول سایوز روسی را به بندری دیگر در ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کردند تا کنفرانس کپسول سایوز دیگری که بخشی از گروه فیلمبرداری است ، آغاز شود.

اولگ نویتسکی ، فرمانده سایوز MS-18 و فضانورد آژانس فضایی روسیه ، این کپسول را تنها در 40 دقیقه با همکاران خود پیوتر دوبروف و مارک ونده برد. راب ناویاس ، سخنگوی ناسا این رویداد را “یک ارتباط کامل” توصیف کرد.

فضاپیمای سایوز ساعت 08:21 به وقت شرقی (15:51 به وقت تهران) از مدل راسوت حرکت کرد و 45 متر طول داشت. سپس حرکت دوار را انجام داد و تا ایستگاه فضایی بین المللی تا 120 متر حرکت کرد.

طبق برنامه ، هدف دیگری در این رویداد دنبال شد ، بنابراین کپسول سایوز مسیر خود را تا قلمرو ایالات متحده ایستگاه فضایی بین المللی تغییر داد. هدف از این کار تولید تصاویر و فیلم های جدید از کل آزمایشگاه مداری است.

سپس نویتسکی فضاپیما را به خاک روسیه بازگرداند و سرانجام در ساعت 09:04 منطقه شرقی (16:34 به وقت تهران) کپسول سایوز به بندر مدرن مدل ایستگاه آزمایشگاه جدید ایستگاه ، که هفته گذشته کار خود را در آنجا آغاز کرد ، انجام داد.

ناویاس گفت: “انتقال با موفقیت انجام شد و ماژول رسوت آماده ورود فضاپیمای سایوز MS-19 در هفته آینده است.” طی چند روز آینده فعالیت های زیادی در ایستگاه فضایی بین المللی انجام خواهد شد. “

این اولین حفاری در آزمایشگاه جدید Naoka است و تأیید موفقیت این مأموریت به این دلیل است که در چند ماه گذشته ، پس از تماس Naoka با ایستگاه ، مشکلی ایجاد شد. پی در پی و تله متری باعث چرخش ناگهانی ماژول موتور شد ، باعث چرخش غیر منتظره می شود. فضا شد.

با وجود هشدارهای کارشناسان در مورد عواقب چرخش ، به نظر می رسد همه چیز در ISS خوب پیش می رود و فضاپیما خود را برای میزبانی از دو تیم غیر فضایی برای اولین بار از سال 2009 آماده می کند.

یولیا پرسیلد بازیگر روس و کلیم شیپنکو کارگردان قرار است در 5 اکتبر (13 اکتبر) با فضانورد روس آنتون شاکپلروف وارد ایستگاه فضایی شوند.

در مدت اقامت خود در ایستگاه ، این دو هنرمند مجموعه ای از فیلمی به نام “چالش” را اجرا کردند تا اولین فیلم بلند سینمایی در فضا ساخته شود. بازگشت دو خلبان با فضاپیمای قبلی ، سایوز MS-18 ، 17 اکتبر (25 اکتبر) برنامه ریزی شده است.

وندی و دوبروف ، که کپسول را پرواز کردند ، تا ماه مارس 2022 در ایستگاه فضایی بین المللی باقی خواهند ماند. وندی هی رکورد طولانی ترین پرواز آمریکایی از زمان بازگشت خود را خواهد داشت.

این هفته ، قبل از ورود ساکنان جدید به ایستگاه ، کپسول Dragon SpaceX ، که شامل آزمایشات انجام شده و محموله است ، به زمین باز می گردد. این رویداد برای پنجشنبه 30 سپتامبر (8 اکتبر) ساعت 09:05 منطقه زمانی شرقی (16:35 به وقت تهران) برنامه ریزی شده است.

عکس روی جلد: فضاپیمای روسی سایوز MS-18 هنگام حرکت به ایستگاه فضایی بین المللی
توپ: ناسا

منبع: فضا

[ad_2]

دکمه بازگشت به بالا